شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

همیشه فکر میکردم که این شورای شهر شدن چه مزیتی داره که اینهمه کشته مرده داره ؟ کم کم داشت باورم میشد که نه آقاجان ! صرفا انگیزه ی خدمت به مردمه که اینجوری داره فشار میاره تا برخی ها برای انتخاب شدن تو شورای شهر به آب و آتش بزنن.

تا اینکه کلاغا خبر آوردن از شورای شهر که .....

شورای شهر اهواز در یک مصوبه عجیب برای رفاه حال اعضای شورای شهر با اکثریت آراء در صحن غیرعلنی،‌ کمک 500 میلیون ریالی به هر عضو برای خرید یک دستگاه خودرو تحت عنوان وام خرید خودرو را تصویب کرده است. این شورا که به اصول گرایی! مشهور است 21 عضو دارد. نکته جالب توجه در این مورد این است که بعضی از اعضای شورای شهر در گذشته به دلیل نداشتن وسیله نقلیه پیاده طی طریق می‌کردند. نکته جالب‌تر اینکه برخی از اعضای شورا کسانی هستند که برای کسب آراء شهروندان اهوازی هزینه‌های کلانی انجام داده بودند. اعلام این خبر در خوزستان موجب ناراحتی و عکس العمل منفی وسیعی بین شهروندان اهوازی شده و نقل محافل آنها گشته است. همه می‌گویند چرا این بذل و بخشش‌ها از جیب مردم صورت می‌گیرد؟


البته این همه ی داستان نبوده ها ......


رامی علاسوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق قانون باید هزینه ایاب و ذهاب اعضا را پرداخت کنیم تصمیم گرفتیم که به جای پرداخت هزینه خودرو و دستمزد راننده به هر یک از اعضا با توجه به تمایل خود وامی پرداخت شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات بین 20 تا 50 میلیون تومان بوده که اقساط آن ماهانه از حقوق اعضا کاسته می‌شود البته هر یک از اعضا در صورت تمایل به دریافت این تسهیلات باید چک و سفته به عنوان ضامن در اختیار بانک قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: قطعا اگر بخواهیم 21 خودرو به همراه راننده در اختیار اعضا قرار دهیم به مراتب باید هزینه بیشتری انجام دهیم پس تصمیم گرفتیم که با پرداخت تسهیلات از هزینه‌های بی‌رویه صرف نظر کنیم.

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه گفت: عامه مردم واقعیت‌ها را نمی‌دانند و از طریق روزنامه و خبرگزاری‌ها اخبار را مطلع می‌شوند پس اگر اخبار بدون غرض نوشته شود و واقعیت‌ها گفته شود خیلی راحت می‌توان تجزیه و تحلیل کرد.


بنده در همین وبلاگ از طرف عامه ی مردم که چیزی حالیشون نیست از ایشون عذر خواهی میکنم و از اینکه اینقدر در فکر جلوگیری از هزینه های بی رویه ! هستند از ایشون قدر دانی به عمل می آورم ! اما خواهش میکنم به تفاوت ریزی که بین "عامه مردم" و "مردم عوام" هست توجه بیشتری مبذول فرمایند که قطعا در آینده به دردشان خواهد خورد!

نظرات  (۹)

سلام
بازم گلی به گوشه جمال شورای شهر اهواز که صادق بودن و رک و راست گناهشونو گردن گرفتن. الان باب شده که هر کاری که دلت میخواد بکن اگر هم صداش در اومد خیلی راحت تکذیب کن و از بیخ و بن منکر ماجرا بشو. چیزی که تو شهرستان ما هم زیاد اتفاق می افته
وبلاگ نیمه جهانی یه مطلب نوشته بود و برای تسوجیها دایه مهربانتر از مادر شده بود که با افشاگری گلشنراز بلافاصله خبر رو برداشت از ترسش
۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۰:۴۰ ناب شیخ مرجان
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
 پاسخ به ******* سایت **** ***
دوغگو دشمن خداست چرا بدروغ مینویسی عقب نشینی کرد در حالیکه دیروز وبلاگها مشکل داشتند و امروز همان متن جای خودش پایدار است دوم اینکه جنابعالی با ایشان کینه داری چرا آنرا بین مردم تقسیم میکنی خیال میکنی مردم نمی فهمند این تو هستی که *** **** *** ** * ** ***** **** * **** ***** ** خودتان را رئیس جمهور 15 روستای بخش میدانید اگر منطق و حقیقت را میخواهی با چشمها و گوشهای خودت ببینی و بشنوی به بخشدار بگو یکروز شوراهای بخش را به عنوان نمایندگان واقعی مردم 15 روستای بخش انزاب به سالن بخشداری دعوت کنند و رای مخفی بگیرند تا آنموقع بدانی که با خفقان نمیتوان به روستائیان بخش حکومت کرد هر جا که منافع شخصی ات بخطر افتاده است با پایمال کردن منطق و حقیقت در سایت شخصی ات علیه این و آن قلم زده ای و خیال کرده ای هرچی چرت و پرت بنویسی مردم  چشم بسته باور میکنند خود اهالی تسوج از شخص ******* و سوابق اخلاقی و رفتاری نفرت دارند حال با جنجالی کردن یک متن منطقی و قابل بحث و گفتگو میخواهی دیگران تورا همراهی کنند اما کور خوانده ای من بنمایندگی از خیلی از اهالی شیخ مرجان - الماس - چهرگان - غلمانسرا و ...... اعلام میکنم تنها تسوج تصمیم گیرنده مسائل بخش انزاب نیست بلکه در هر گونه تصمیمات مهم که به عموم اهالی 15 روستای بخش ارتباط داشته باشند با رای گیری کتبی و مخفی شوراهای بخش امکان پذیر است به یکبار آزمایش می ارزد تا محبوبیت خودتان را تست کنید

 

۰۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۰۴ یک فرهنگی بازنشسته
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

خدمت آقای حمید راضی

سلام علیکم خسته نباشید  یک سوالی داشتم که مدتی است فکرم را مشغول کرده است

شما مدت مدیدی است ** ** ** ***** **** **** ***** ****** ******* **  علت چیست ؟

 شغل  من طوری است که مجبورم  جهت امور اداری به خیلی از ادارات در شهرها و روستاهای بزرگ شهرستان شبستر سربزنم با مسئولان و پرسنل زحمت کششان گپ بزنم بر خلاف دیدگاه منفی  شما هر جا رفته ام خبرها * ****** **** * ****** ***** زبانزد عام و خاص است

آیا  انصافا" اعتراف میکنید که ** ******* ** *** ***** ** **** **** *** ****** ** ***** *** * ****** ******* *** ** ** ***** ** ** ***** *** ** ***** ***** *** *** *** ***

پس چرا تا امروز *** ***** ** *** ***** ** ***** ******* **

تورا بخدا چه چیزی را میخواهید ثابت بکنید در تاسف ام که اصفهانیها برای کارهای بزرگ از یکدیگر سبقت سالم میگیرند و رسانه های ما  بجای اینکه دست بدست هم دهند و به حل معضلات و مشکلات بزرگ شهرستان همچون جاده صوفیان- تسوج - خشک شدن دریاچه ارومیه -مهاجرت بی رویه جوانان به تهران و ....... بپردازند سر حرف های مفت و بیهوده وت و انرژی یکدیگر را هدر میدهند

تورا بخدا بخود آئید که مردم ** **** *** ******* * ** *** ***  ** *** **** ***

پناه میبرم به خدا  

عید غدیر عید اخوت و برادری مبارکباد

باحترام اینروز پیمان نامه دوستی ببندید امروز که سرحال و سالم هستید از خدا تشکر کنید و شکر سجده اش را بجا آورید فردا معلوم نیست پیش هم باشیم یا نباشیم  

پاسخ:
سلام دوست عزیز . من هم این عید بزرگ را به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم
بهتر دیدم علاوه بر پاسخ تبریکتان ، پاسخ نظراتی را که با اسامی " یک فرهنگی بازنشسته" و "ناب شیخ مرجان" نیز درج فرموده بودید در همین کامنت خدمتتون عرض کنم.
مورد اول که مربوط به مدیر محترم گلشنراز بود که چون همانجا هم درج فرموده بودید و ایشون هم منتشر کردند و پاسخ هم دادند و چون کلا مربوط به خودشون هست من پاسخی براش ندارم .
مورد دوم : متن مورد نظری که شما فرموده اید حذف شده بوده و و نویسنده نیز در قسمت نظرات حذف آن را تایید کرده بود و بعدا دوباره منتشر شده است .
من دیدگاه منفی در مورد شخص ندارم . من با عقاید و افکار کار دارم و هر عقیده ای که بر خلاف عرف جامعه و مصالح عمومی و نیز در راستای توهین به شعور عمومی باشد از نظر من مردود است و اگر نوشته های قبلی را نیز مطالعه بفرمائید ، انتقاد من مربوط به شخص یا گروه یا جناح خاصی نیست. از رئیس جمهور گرفته تا پایین ترین طبقات شغلی جامعه ، هر جا که انتقاد نیاز بوده (از دید خودم البته) بدون رودربایستی مطلبم را بیان کرده ام. چون از دید من ، "مدیر" به عنوان مدیریت نیست . هر مسئولی در این کشور باید در راستای اهداف نظام و خدمت به مردم قدم بردارد و اگر چنین نکند ، در هر پست و مقامی که هست باید پاسخگو باشد .
اساس کارم اینست که به کسی توهین نشود و اگر نیز تا بحال شده قصوری بوده که بابت آن عذر خواهی میکنم اما شالوده ی وبلاگ من انتقادی است . من عادت به تعریف و تمجید های روز مره که اتفاقا این روزها بسیار باب شده است ندارم. از دید من انجام وظیفه چیزی نیست که بابت آن اینهمه تمجید رسانه ای نیاز باشد. اتفاقا انتقاد از طرف دوست بسیار سازنده است چون هدفش اصلاح است .
منتها برخی از دوستان که خود را در عرش و بقیه را در فرش میبینند انتقاد را بر نمیتابند و در برخی از موارد به معنای واقعی کلمه "لجبازی" میکنند و رو در روی مردم می ایستند. شاید همین تعاریف و بقول شما "نظرات مثبت" است که ما را "لوس" میکند و واقعا وقتی دو نفر از نوشته های ما تعریف میکنند فکر میکنیم "علی آباد هم شهریست ....". شاید نظرات اخیر من به نوعی ترجمان همین عبارت باشد که "مومن باید آئینه ی مومن باشد" ....

من ناشناس مینویسم که درگیر چنین معذوریاتی نشوم . حرف حق را از طرف هر که باشد میستایم و از مظلوم دفاع میکنم و بر ظالم میتازم . که اساس دین من همین را گفته است . از شما بابت انتقادتان تشکر میکنم و روی نوشته هایتان بسیار فکر کردم . بعضی از مطالبتان سازنده است . من جنگ با کسی ندارم . بطور مثال وقتی دیروز خواننده ای برای من پیغام فرستاد و در مورد انتشار عکسی بطور منطقی انتقاد کرد ، دیدم درست میگویند و به دلیل کوچکی شهرستان و آشنا بودن مردم با همدیگر ممکن است برای صاحب عکس خوشایند نباشد و برای ایشان مسئله ساز شود ، بلا فاصله عکس را برداشتم .ولی ملاحظه میکنیم که مطلبی که به خواست مردم برداشته شده بوده ، صرفا بخاطر لجبازی و باصطلاح "پوز زنی" مجددا منتشر شده است . این اخلاق رسانه ای نیست .
یک درخت میتواند یک میلیون چوب کبریت تولید کند اما یک کبریت برای از بین بردن تمام درختان کره زمین کافیست . بخاطر همین است که من دست روی نقاط منفی میگذارم . بخاطر همین است که انتقاد میکنم و انتظار اصلاح دارم . و بجای تعاریف کلیشه ای و قربان صدقه ی الکی رفتن ، دوست دارم عیوب دوستان را گوشزد کنم و عیوب خود را از زبان آنان بشنوم .
از شما دوست عزیز باز هم بابت انتقاداتتان متشکرم . باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید .

از آدمها بت نسازید!!

این خیانت است... هم به خودتان, هم به خودشان!

خدایی می شوند که خدایی کردن نمی دانند!

و شما در آخر می شوید سر تا پا کافر خدای خود ساخته!!!!
شما ها چقدر از نام انزاب وحشت دارید ؟ سالهای سال انزاب بود کدام بمب منفجر شد که حالا از به بحث گذاشتن انزاب این همه به تلاطم افتاده اید ؟
عزیزان من انزاب فقط تسوج نبست روستائیان هم حق اظهار نظر دارند
مگر هم کتدی ما چه حرف غیر منطقی زده است که شما ایشان را به انواع اتهامات متهم میکنید ؟
انزاب از یک تسوج و 15 روستای تابعه و 16 رای تشکیل شده است تسوج یک رای الماس یک رای حیدر آباد یک رای چهرگان یک رای -قلعه مراغوش یک رای - توپچی و امستجان و هریس و هفت چشمه و...هر کدام یک رای دارند که حق دارند موافق و مخالف صحبت کنند
این منطقی نیست که برای کل بخش تنها یک عده اقشار خاص تسوج تصمیم بگیرند...
پاسخ:
ببخشید من وحشت دارم؟
اسم اونجا تسوج یا انزاب یا لوس آنجلس باشه مگه چه فرقی بحال من میکنه که تازه وحشت هم داشته باشم؟
همینجا اعلام میکنم بنده هیچ وحشتی از هیچ اسمی ندارم . هر اسمی دلتون میخواد روش بزارین . وحشت من از اینه که یه تعدادی با طرح مسائل اینچنینی دارن ذهن مردم رو از مسائلی که باید بهش فکر کنن منحرف میکنن و شما هم چه راحت وارد بازی اونا میشین.
چرا متوجه نیستین دوست من؟ اینها همش یه سری بازیهای از پیش طراحی شده هست که یه سری طراح داره و یه سری اجرا کننده و یک سری هم سیاهی لشگر تایید کننده و بازیکن . برای اینکه کسی نپرسه که چرا اون بخش با اینهمه قدمتش پیشرفتی نداره و روز به روز داره خالی تر میشه. برای اینکه کسی مشکل آب کشاورزی و امکانات صنعت و درمان و هزار و یک مشکل دیگه رو پیگیر نشه ، بهترین راه اینه که مردم وارد یک بازی دور باطل بشن بنام " بازی اسم ها" و تا متوجه بشن که این نقشه ها چیه ، بازیگردانان اصلی به هدفشون رسیدن.
یکی از جا افتاده ترین راههای استعمار اینه که مردم منطقه ای رو درگیر مسائل قومی و قبیله ای و ..... بکنن تا حواسشون معطوف این دور باطل بشه و به مسائل مهمتر فکر نکنن.
اتفاقا من اون روز داشتم میرفتم سلماس و بعد از سالها تصمیم گرفتم از داخل تسوج برم و ببینم چطوری شده . باورتون میشه با اینکه وسط هفته بود من شک کردم که نکنه یه روز تعطیله؟ اون موقع ما از داخل تسوج می رفتیم و چند دقیقه ای هم تو ترافیک گیر میکردیم ولی من از اول تا آخر تسوج رو الان میتونستم با سرعت 110 تا طی کنم.
شما بازیگر این بازیها نشین دوست من . والا اگه مشکل وحشت منه! هر اسمی دوست دارین صداش کنین! اصلا از این به بعد به تسوج بگین ریودو ژانیرو ! خوبه؟ باور کنین نه در آمد من کم میشه نه ساعت ناهار و شامم عقب میفته و نه افسردگی ماژور میگیرم.....
من آنچه شرط بلاغست با تو میگویم ....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

آقای راضی دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را

اگر در این دو سه روز به وبلاگها سر بزنی یا پیام بخواهی بگذاری یا امکان پذیر نیست یا بصورت شانسی چند دقیقه ای عمل میکندکه مشکل  بعلت سرویس دهی سرور مرکزی وبلاگ هاست

چند ساعتی که بخاطر این مشکل دسترسی به وبلاگها مشکل بود و موضوع انزاب در وبلاگ جهانی قابل مشاهده نبود گلشن رار هیاهو انداخت که در اثر فشارنامبرده عقب نیشینی کرد  

 و با نامهای  مستعار به همه جا این نظر را ارسال کرد که از ترس عقب نشینی کرد

این در حالیست که خروجی تمام سایت ها و وبلاگها در کل کشور برای عموم کاربران قابل دسترسی است

این در حالیست که موضوع انزاب نظر یک الماسی  دیروز و امروز هم چنان برای همه قابل مشاهده و  دسترسی است

آقای ******* چگونه این دروغ شاغ دار را به خورد مردم میدهد و بلانسبت دیگران را نفهم حساب میکند قبل از آنکه خودش *** * **** داشته باشد که خوانندگان با مشاهده همان متن به دروغ گویی و تحریف در بین  افکارعمومی پی خواهند برد

سخنم با جنابعالی است که وقتی ما انزابی ها و حامیان وبلگ جهانی نظر مثبت میفرستیم منعکس نمیکنی اما با علم و آگاهی بر دروغ بودن برخی از نظرات باز همان نظر منفی کذایی را منتشر میکنی

خود جنابعالی در نظرات بالا اعتراف کرده ای که نظر انزاب مجددا" منتشر شده است اما با علم به موضوع ساعتی بعد نظر مستعار ایلخانی را منتشر میکنی

حال مانده ایم دم خروس را قبول کنیم یا ......................

  

پاسخ:
سلام
دوست عزیز شما نه دم خروس را باور کن و نه قسم حضرت عباس را بلکه چیزی که واقعیت دارد و مشاهده میکنید را باورکنید . در همان وبلاگ بقول شما جهانی و در بین نظرات ، (البته اگر الان حذف نشده باشد) به صراحت عنوان شده بوده که بخاطر تماس چند تا از "ریش سفیدها" مطلب فوق حذف شده بوده و نه بخاطر اشکال سرویس دهنده.
نظر شما را به پاسخی که برای کامنت قبلی نوشته ام جلب میکنم. این مسائل صرفا یک بازی از قبل طراحی شده است . به عناوین مختلف. یک روز به این عنوان که وای مردم شرفخانه خون گریه کنید که دکتر نبوده . یک روز بخاطر اینکه مردم بهمان جا بر سر بزنید که مدرسه ی فلان در بهمان بخش نیست . یک روز بخاطر اینکه .....
و وجه مشترک تمام اینها یک جمله بیشتر نیست و آن هم اینست که مردم ! شبستر دارد خون شما را میمکد و اگر شبستر از بین برود برای  هر کدام از شماها یک عدد استانداری تا بحال تاسیس شده بود !
عقیده ی شخصی من اینست که تعصب داشتن عالیست ولی متعصب کور کورانه بودن بد است . همانطور که غرور داشتن خوب است ولی مغرور بودن صفت ناپسندیست و خود شما نیز نیک میدانید که چه میگویم . برای مثال میبینیم که بعضی ها چون دارند نان تحریم را میخورند و باصطلاح "تاجران تحریم" معروف شده اند در مقابل هر حرکت دیپلماتیک که به کاهش تحریم ها منجر میشود فریاد وا اسلاما و وا اماما سر میدهند که آآآآآآآآآآآآآآآی اسلام و انقلاب ما از دست رفت ....
داستان این وبلاگ و این سخنان نیز همین است . زمانی که سخن معقول برای گفتن موجود نباشد و سیاست "مایه گذاشتن از مسئولین و خانواده شهدا" هم برای مردم رو شده باشد . تنها سیاستی که میماند " تفرقه بیانداز و حکومت کن" است و برای این کار هم چه دستاویزی بهتر از تعصبات قومی و قبیله ای ؟ همین تعصباتی که کمی شدیدترش مردم سوریه و عراق و افغانستان و بحرین را بجان همدیگر انداخته است .
شما اگر داعیه فرهنگ و کار فرهنگی دارید لطفا در نظراتتان کمی بیشتر جانب ادب و احترام را رعایت کنید و بی جهت افراد را با کلمات نفهم و امثالهم خطاب نکنید . حرف منطقی اگر کسی برای من بفرستد خاک پایش هم هستم و یا قبول میکنم و یا قانعش میکنم ولی از روز اول گفته ام که نظراتی که حاوی توهین و فحش ( بقول یکی از دوستان وبلاگ نویس : فش!) باشد را منتشر نخواهم کرد چون این وبلاگ بخودی خود هیچ است ولی خوانندگانی دارد که برایم با ارزشند و برای همه آنها همچون جنابعالی احترام قائلم . وبلاگ گلشنراز نیز دروغی نگفته که . گفته اند مطلب حذف شده و من خود شاهدم که حذف شده بوده و بعدا دوباره منتشر شده است .
نظرات منطقی شما را بگوش جان نیوش میکنیم و منتظر حرفهای "برگرفته از عدل و انصاف ، نه بر گرفته از متعصب بودن ) هستیم.
متشکرم
ای کاش مدیر وبلاگ جهانی یک بار جرأتشو بیابه که با اسم خودش نظر بده والا با نام های مختلف از آی پی یک شماره از بندرشرفخانه و یک اداره درشبستر  از جمله شبسترلی،منتقد ،انزابی،تسوجی،سیسی و خیلی نام های دیگه میاد نظر میده (دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را)متعلق به ایشونه



پاسخ:
خوب دوست عزیز شما خودتون هم که همین کار رو کردین و با اسم مستعار نظر دادین. البته من حساسیتی ندارم چون یکی از جذابیتهای دنیای مجازی همینه ولی خوب در بعضی وبلاگها اگر نظر به صرفه باشه اسمش مهم نیست (بخصوص اگر حاوی تعریف باشد) ولی وقتی انتقادی باشد ، اگر از طلا هم باشد ارزشی ندارد !
سلام!!! مسشتعار یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
اشتباه املایی بود . اصلاح شد . ممنون از تذکرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">