شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

در حالی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد که بر خلاف 7، 8 سال گذشته، حاشیه های جنجالی ایجاد نشد و مجموعه متن و حاشیه این سخنرانی، بیشتر در چارچوب منافع ملی کشور ظاهر شد.


برخلاف سخنرانی های رئیس جمهور سابق که در زمان سخنرانی وی، شمار زیادی از نمایندگان کشورها صندلی های خود را ترک می کردند، این بار به غیر از نماینده رژیم صهیونیستی کسی از سالن خارج نشد و علاوه بر حضور نماینده آمریکا، حضور نمایندگان کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و اغلب کشورهای غربی برای شنیدن اولین سخنرانی رییس دولت یازدهم کشورمان در این اجلاس نمایان بود.

ادامه ی مطالب یا همان ص 2!!!!!!


حسن روحانی
تالار سازمان ملل در حین سخنرانی روحانی

این امر باعث شد تا اقدام  هیأت رژیم صهیونیستی در ترک سالن، باعث تنهایی و انزوای آنان شود.

این همه در حالی است که رئیس جمهور سابق با شرکت در سخنرانی اوباما، امتیازی را هم به وی داده بود، اما این امتیاز جبران نشد.

این بار اما نه رئیس جمهور ایران، بلکه تنها ظریف، وزیر خارجه در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا شرکت کرد.


احمدی نژاد
تالار سازمان ملل، حین سخنرانی احمدی نژاد


همچنین اقدامات هوشمندانه دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور جدید ایران باعث شد رئیس جمهور کشوری که به عنوان قدرتمندترین کشور شناخته می شود، موضوع اصلی سخن خود را جمهوری اسلامی ایران، آن هم با نگاه مثبت قرار دهد.

حجت الاسلام روحانی شب گذشته بر خلاف دعا برای فرج که به رغم ارزشمند بودن، برای حاضران خارجی شرکت کننده نامانوس بود، نطقش را همانند برخی نطق های رهبر معظم انقلاب، با سلام و صلوات بر پیامبر خاتم و امامان و حتی صحابی منتجب آغاز کرد که برای حاضران شناخته شده و به ویژه برای کشورهای اسلامی مغتنم و وحدت آفرین بود.

او از مواضع جمهوری اسلامی کوتاه نیامد و حتی از مردم فلسطین نیز دفاع کرد، اما وارد موضوعات بی ارتباط با منافع ایران که شواهد دقیقی از آنها نیست، چون دست داشتن مقامات آمریکا در 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلو نشد، اما با مثال های عینی و غیر قابل خدشه نظیر تسلیح صدام و حمایت از طالبان، سابقه آمریکا و اروپا را پیش چشمشان آورد.

روحانی با زبان حقوقی، تحریم ها علیه ملت ایران را زیر سوال برد و بر مظلومیت ایران پای فشرد.

او در مصاحبه با سی ان ان هم به جای قرارگیری در جایگاه وکیل مدافع هیتلر و آلمان نازی و نفی هولوکاست، هرگونه جنایت علیه یهودی و مسلمان و مسیحی را محکوم، اما از اظهار نظر درباره ابعاد جنایت خودداری کرد و در عین حال تاکید نمود که چنین جنایتی بهانه تشکیل دولت جدید با غصب سرزمین دیگران نیست.

البته بعید است تیترهایی که سایت های خبری ایران، یا روزنامه های سراسر جهان برای سخنان دیشب روحانی می زنند، به اندازه تیترهای جنجالی مربوط به سخنان احمدی نژاد، جذاب باشد و کلیک و فروش و خواننده به ارمغان آورد.

اما مهم آن است که به نظر می رسد اکثر خوانندگان به جای تعجب یا لبخندی از سر نکوهش، نوعا او را تحسین می کنند.

آن گونه که سایت بازتاب در سال 84 فاش کرد، احمدی نژاد از قول یکی از همراهانش گفته بود: «وقتی تو شروع کردی «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتی، من دیدم یک نوری آمد، تو را احاطه کرد و تو رفتی در یک حصن و حصاری... تا آخر»؛ من خودم هم اینو احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست‌وهفت، هشت دقیقه تمام، این سران مژه نزدند. این‌که می‌گم مژه نزدند، غلو نمی‌کنم. اغراق نیست، چون نگاه می‌کردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هایشان را باز کرده بود که ببینند از جمهوری اسلامی پیام چیست.


رئیس جمهور

بعید است در زمان سخنرانی روحانی، برای خود او یا همراهانش چنین احساساتی رخ داده باشد، اما به نظر می رسد سخنان او این قابلیت را داشت که به جای جذابیت برای رسانه ها و ایجاد مشکل در روابط با دیگر کشورها، زمینه ساز روابط بهتر و همچنین در کنار دیگر عوامل بسترساز رفع برخی مشکلات مردم کشورمان و حتی برخی کشورهای دیگر باشد.

به هر تقدیر باید دانست میدان دیپلماسی، روش و ادبیات خاص خود را دارد و اتفاقا اصول اسلامی و منافع ملی کشور حکم می کند با بهره گیری از همین روشها و ادبیات خاص، زمینه تعالی کشور در عرصه جهانی رقم خورد.

نظرات  (۱۰)

و جالب اینکه بر خلاف رییس جمهور قبلی... اوباما ، را پریزدنت اوباما خطاب کرد!! از حق فلسطین دفاع کرد بی آنکه توهینی به رژیم صهیونیستی کرده باشد... و بعد اینکه نتانیاهو جلسه رو ترک کرده بود بعدا دیده بود برخلاف احمدی نژاد همه آرام و بدون اینکه از جایشان تکان بخورن سخنان دکتر روحانی رو گوش میدن، بعدا پشیمون شده بود!!! خیلی آرام و پخته و منطقی ... سیاست یک چیز دیگه هست .. به امید بهبود نا بسامان ایران و موفقیت روزافزون سران...
مگه شما با دعای فرج مشکل داری؟ انسان باید همیشه بر اعتقادات خویش استوار باشد.
پاسخ:
نه دوست عزیز من با دعای فرج مشکل ندارم ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . شما حاضری تو جلسه عقدت دعای ندبه بخونن؟ نه؟ چرا مگه با دعای ندبه مشکل دارین؟
دکتر روحانی که با دعای فرج مشکلی نداره که. پس چرا نخوند؟
این سیاست تکفیر مال اوایل انقلاب بود دوست عزیز .... جهت اطلاعتون از اون موقع سی و خورده ای سال گذشته
ساقیا بده جامی زان شراب (روحانی)    تا دمی برآساییم زان (هاله نورانی)
آقا جلیل شما از آندسته آدمهایی هستی که چون نمیتوانند حرف حق را بربتابند متوسل به این چیزها میشوند . اشتباه در دیپلماسی چه ربطی به دعای فرج دارد ؟ سالی یکبار چند دقیقه وقت میدهند که رئیس جمهور بیاید و صحبت کند و مهمترین مسائل کشورش را بیان کند . آنجا که کلاس عقیدتی نیست که؟ انوقت باید بگوییم رئیس جمهوری های مسیحی و یهودی هم بیایند و تبلیغ دینی بکنند.
در سازمان ملل چند نفر مثل شما که ننشسته اند که اطلاعاتشان اندازه ته استکان باشد . آنجا همه سیاستمدار و دکتر و با سواد و تحصیلکرده هستند و نتیجه ی حرفهای رئیس جمهور قبلی هم بر روی آنها همانقدر اثر میگذارد که حرف منطقی در این سی و چند سال بر شما اثر گذاشته. هنوز هم در همان فضای سال 58 گیر کرده اید که هر کس حرف درستی زد که نتوانید جوابش را بدهید او را ضد دین معرفی کنید و از راه تکفیر برای خود نانی دست و پا کنید. ولی با عرض تاسف باید بعرضتان برسانم که گذشت آن دوران. بفکر نان دانی دیگری باش
کسی با دعای فرج مشکلی نداره جز .... . در ضمن آیت اله مکارم در همان سال اولی که آقای احمدی نژاد در سازمان ملل جمله " الهم عجل لولیک الفرج" را گفتند, بیان داشتند که حاضر است کلیه مستحبات زندگیشان را بدهند ولی در عوض ثواب آن یک جمله را به وی بدهند. در ضمن آن(" الهم عجل لولیک الفرج") فقط یک جمله است نه یک دعای کامل. نویسنده محترم بهتر است اعتقادات را به سخره نگرفته و آن را به اشتباه دیگران (به نظر شما, احمدی نژاد) ننویسید. زیرا هر کس پاسخگوی اعمال خویش است و ربط دادن احساسات و عقاید سیاسی برای تمسخر دیگران واقعاً جای تاسف دارد. در ضمن, حتماً جناب ارشادی در سازمان ملل تشریف دارن یا داشته اند که سواد و اطلاعات اشخاص را از نزدیک دیده اند که اینگونه نظر می دهند؟!. به نظر ارشادی, دعای فرج!!!! نباید گفته بشه که این هم به آن دلیل است که حرف منطقی نیست. واقعاً که؟ ما کجای این دنیا قرار داریم که در مملکت امام زمانی, دعای فرج یا یک جمله از آن می تواند مبنی بر بی منطقی باشد. خدایا مار را ببخش و بیامرز. آمین
پاسخ:
سلام
من در اول اکثر مطالب اعلام کرده ام که قصد توهین به هیچ دین و اعتقاد و باوری را ندارم . مطالب که توسط من نوشته می شود صرفا عقیده ی شخصی ام بوده و هر شخص در رد یا قبول آن مختار است . و از تمام خوانندگان عزیز وبلاگ هم مصرانه درخواست میکنم که چنین مواردی را رعایت بفرمایند. نسخه های اینچنینی شاید برای داخل کشور کاربرد داشته باشد ولی در سطح جهانی کمی باید چاشنی درایت و سیاست نیز به آن اضافه شود . همچون جعفر طیار که در حبشه زمانی که دید رئیس جلسه نجاشی (پادشاه حبشه ) است بجای سوره توحید و دعوت به اسلام (که قاعدتا باید عرف چنین مجلسی می بود) سوره ی مریم را تلاوت کرد و بر پاکی حضرت مریم پای فشرد . اگر ایشان هم عقیده ی اینچنینی داشته و از سیاست بی بهره بودند آیه ی (فقاتلوهم حتی لا تکون فتنه) را می خواندند و دمار از روزگارشان در می آوردند . سازمان ملل قطب سیاست دنیاست نه قطب ایجاد تقابل و تخاصم . ما در اسلام تولی و تبری داریم اما تقیه هم داریم و مورد استفاده ی آن زمانی است که یا جان ، یا مصالح مسلمین بخطر بیفتد. این یک مثال بود و ارتباط مستقیم به خواندن دعای فرج در سازمان ملل ندارد. ضمنا ما نتایج سخنان هر دو رئیس جمهور را که داریم میبینیم که . آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است ؟
سخنان شما برخاسته از ذهنی پویا و اندیشه ای کنجکاو است که امروزه برای جامعه ی ما بسیار لازم است . باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید . از وقتی که برای خواندن وبلاگ صرف میکنید متشکرم .
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است ... این دوره امیدواریم ریاست جمهوری و دولت همراه ارمغان شادی اقتصادی و سیاسی رو  برای ملت ایران فراهم نمایند... و بزرگترین سوغاتی و  ارمغان این سفر تعامل بین کشورها و دولت ها بوده ، احترام ایران و ایرانی باز هم  نمایان شده... در دوره های قبلی،ایرانی از هیچ لحاظ ارزش و اعتبار نداشت و امروزه .... دولتمردان یک کشوری وقتی برای خود و دولت و ملت احترام خاصی قائل نباشه از سایر کشورها چه توقعی خواهیم داشت... خس و خاشاک برگشته شده عزیزان و امید و آینده سازان ایران... اینها کلی پیام سیاسی درش نهفته هست که باید بهشون توجه کافی داشته باشیم .... در مورد دعای فرج ، من دعا رو بخونم و بهش اعتقادی نداشته باشم چه فایده ای داره... 


واکنش شریعتمداری به تماس تلفنی روحانی

 مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به مباحث مطرح درباره مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا، گفت: چناچه طبق گفته روحانی، این درخواست از سوی اوباما بوده باشد، نشان می‌دهد که دولت آمریکا در حد اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت ندارد.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره اینکه چه کسی درخواست مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را داده است، گفت: دقایقی بعد از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما، خانم رایس مشاور امنیت ملی در مصاحبه با CNN اعلام کرد که این مکالمه تلفنی به درخواست روحانی صورت گرفته و تاکید کرد که این درخواست برای آنها تعجب آور بوده است.
 
وی افزود: سوزان رایس می‌گوید، به ما اطلاع دادند آقای روحانی مایل است در حالی که می خواهد از نیویورک خارج شود، از طریق تلفن با اوباما گفتگو کند.
 
شریعتمداری همچنین با اشاره به اظهارات روحانی بعد از ورود به تهران مبنی بر اینکه درخواست برای گفت‌‌وگوی تلفنی از سوی اوباما بوده است، اظهار داشت: اظهارات جناب آقای روحانی نشان می‌دهد علاوه بر اصل گفتگو که جای بحث و بررسی دارد، این نکته که چه کسی برای گفت‌وگو پیش قدم شده است نیز از نگاه هر دو طرف اهمیت داشته و آنها حیثیت خود را در گرو آن می‌دانند.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: این ماجرا از 2حال خارج نیست، اول آنکه در خواست گفتگو از سوی روحانی بوده است که اگر اینگونه باشد اظهارت رئیس جمهور محترم هنگام ورود به تهران که طرف مقابل را درخواست کننده گفتگو معرفی کرده با شعار دولت راستگویان تناقص دارد و انتظار این بوده و هست که رئیس جمهور محترم واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند.
 
وی افزود: اما چناچه این درخواست از سوی اوباما صورت گرفته باشد، نشان دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست؛ بنابراین سوال بعدی آن است که جناب روحانی با چه تحلیل و تفسیری به اوباما و دولت وی اعتماد کرده و از این به اصطلاح اعتماد متقابل با آن همه تبلیغات پرحجم یاد می‌کند.
 
شریعتمداری تاکید کرد: البته اینکه دولتمردان محترم اصرار دارند اوباما را درخواست کننده مکالمه بنامند نشان می دهد خود آقایان به زشتی و پلشتی این اقدام اعتراف دارند.
همه دستاورد مذاکره تلفنی اوباما و روحانی؛
معامله با برند «ایران انقلابی» به قیمت ارزان شدن چند ساعته دلار/ دلار امروز 100 تومان ارزان شد و دوباره به قیمت قبلی رسید!

گروه سیاسی - رجانیوز:  سرانجام آقای روحانی با رییس جمهور آمریکا مذاکره کرد؛ این مذاکره اگرچه بصورت تلفنی و در آخرین لحظات حضور رییس جمهور ایران در خاک امریکا صورت گرفت اما آنچنان که پیش بینی می شد، عملا دستاوردی عینی برای مردم ایران به دنبال نداشت و به نظر می رسد بازخورد آن در ایران، محک خوبی برای جریان تبلیغاتی باشد که همه مسائل را با برقراری رابطه میان ایران و امریکا قابل حل می دانند.

به گزارش رجانیوز، آنچنان که از قبل هم پیش‎بینی می‎شد، واکنش بازار ارز که این روزها توسط این جریان تبلیغی به عنوان نماد تحول در اقتصاد ایران تبلیغ می شود، به تماس تلفنی روحانی و اوباما جالب توجه بود، به نحوی که قیمت دلار با کاهش کمتر از 100  تومان و بازگشت به قیمت 2960 تومان، حتی تا قیمتی که هفته قبل  پایین آمده بود ( 2910 ) نیز باز نگشت.  حال این سوال اساسی بوجود آمده است که آیا قیمت فروش برند «ایران انقلابی» و مذاکره تلفنی با شیطان بزرگ، کمتر از 100 تومان آن هم برای چند ساعت بوده است؟

 این در حالی است که خبرگزاری مهر ظهر امروز گزارش داد این کاهش قیمت نیز پایدار نبوده و باز هم قیمت ارز به همان رقم پنجشنبه بازگشته است، چنانکه قیمت دلار که روز پنجشنبه 3055 تومان بود، امروز صبح در بازار تا 2965 تومان کاهش یافت اما از ظهر امروز بنا به دلایلی، با افزایش مواجه شده و به بیش از 3000 تومان رسیده است.
 
در این باره نکته تاسف بار تر آنجایی است که بنا بر اعلام رسمی سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا، این تماس تلفنی از سوی حسن روحانی درخواست شده و در پی این مساله اوباما با رییس جمهور ایران ارتباط برقرار کرده است:
 
« امروز، تاحدی شگفت‌انگیز، از جانب آنها (هیأت ایرانی) با ما تماس برقرار شد که بگویند روحانی تمایل دارد تا با باراک اوباما تماس تلفنی در مسیر برگشت به فرودگاه داشته باشد و ما توانستیم این تماس تلفنی را برقرار کنیم و یک مکالمه سازنده برقرار شد.»
 
این اتفاق در حالی رخ می دهد که به نظر می رسد رییس جمهور ایران با اشتباه گرفتن مفهوم اساسی «نرمش قهرمانانه» درصدد است تا عجولانه به اختلافات عمیق  و ریشه دار ایران و امریکا پایان دهد غافل از آنکه تغییری در ماهیت سلطه جو  غارتگر امریکا ایجاد نشده است که با تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور، اتفاق جدیدی در این عرصه بوقوع بپیوندند.
 
از طرف دیگر، سیاست ورزی امریکایی ها با ایران در دوره فعلی، بی شباهت با دوران سازندگی نیست. برهه ای که امریکا با تغییر مشی خود نسبت به ایران نه تنها مردم ایران را مورد تحریم قرار نداد بلکه با گسترش بی سابقه مبادلات تجاری خود با ایران، به یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی ایران مبدل شد؛ اما این اقدام تنها چند ماه دوام داشت و بلافاصله پس از آنکه آنها از وابستگی بیش از پیش اقتصاد ایران به اقتصاد امریکا اطمینان یافتند، با تصویب تحریم جنجالی داماتو که یکی از بزرگترین تحریم های اقتصادی صورت گرفته علیه ایران توسط امریکا طی 35 سال گذشته است، درصدد ضربه زدن فوری و کاری به اقتصاد ایران بر آمدند.
 
حسن واعظی برادر محمود واعظی وزیر فعلی ارتباطات و از نزدیکترین چهره‌ها به رئیس جمهور دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، یکی از مسئولین وقت وزارت امورخارجه است که در کتاب خود به نام ایران و آمریکا به لبخند آمریکایی‌ها به اقتصاد ایران به منظور وابسته کردن کشورمان اشاره کرده است و در این باره می نویسد:
 
«در اواخر حکومت جرج بوش پدر برنامه جدیدی علیه ایران تحت نام سیاست مهار دوگانه یا Duael containment policy تنظیم و تدوین شد. این خط مشی که طراح آن استراتژیست های صهیونیست بودند، توسط معاون یهودی وزیر خارجه آمریکا تدوین گردید و در اجلاسی با شرکت رئیس جمهوری آمریکا ، رییس سیا ، رئیس پنتاگون، روسای مجلسین سنا و کنگره، وزیر خارجه و مسئول شورای امنیت ملی آمریکا به تصویب رسید و سیاسی رسمی آمریکا علیه ایران شد.کلینتون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سیاست مهار دو گانه را به عنوان استراتژی ملی آمریکا علیه ایران به اجرا درآورد ... در این زمان آمریکا طبق یک برنامه حساب شده حجم مبادلات اقتصادی خود با ایران را به بیش از ۵ میلیارد دلار در سال رسانده بود و شریک اول تجاری ایران محسوب می‌شددر حدود ۳۰ درصد از نفت ایران توسط شرکت‌های آمریکایی خریداری می‌گردید و با در نظرگرفتن سهم آمریکا در سایر کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های چند ملیتی سهم آمریکا در خرید نفت ایران به حدود ۵۰ درصد رسید. به عبارت دیگر نزدیک به ۳۵ درصد از درآمدهای ارزی ایران از طریق آمریکا تامین می‌شد و نزدیک به ۵۰ درصد از صادرات نفت ایران توسط شرکت‌های آمریکایی یا موسسات وابسته به آنها خریداری می‌گردید.
 
در این زمان آمریکا با اعمال سیاست مهار و به اجرا درآوردن تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران ، که پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود و حتی در اوج دوران اشغال لانه جاسوسی نیز چنین تحریم‌هایی به اجرا در نیامده بود با هدف وارد ساختن ضربه شدید اقتصادی علیه ایران و فلج کردن اقتصاد کشور به منظور افزایش شدید نارضایتی‌های عمومی ، ناگهان کلیه روابط تجاری و مالی خود را با ایران قطع کرد و ظرف سه ماه حجم مناسبات ۵ میلیارد دلاری خود با ایران را به صفر رساند و خرید نفت از ایران کاملا قطع گردید.
 
شایان ذکر است که آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد تجارت نفت جهان را مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دارد. بنابراین هدف این بود که با قطع خرید نفت از ایران توسط آمریکا و اعمال فشار بر سایر کشورها برای نخریدن نفت از ایران نارضایتی‌های عمومی گسترش پیدا کندبه موازات این اقدام طرح “داماتو و گینگریج” شامل تحریم علیه کشورهای سرمایه گذار در صنایع نفتی و گاری ایران نیز به مرحله اجرا در آمد.از آن سال تا کنون، این تحریم‌ها هر ساله از سوی روسای مختلف جمهور امریکا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات، امضاء شده و به اجراء درآمده است.»
 
واعظی در ادامه به نقش موثر رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره دارد و تاکید می کند:
 
«با این حال مقام معظم رهبری با درایت و کیاست بی نظیر اولین کسی بود که اهداف اصلی آمریکا و صهیونیسم را شناخت و برای خنثی سازی سیاست مهار وارد صحنه گردید و اقدامات زیر را به اجرا درآورددر حالی که انحصاری کردن خرید نفت از ایران توسط شرکت‌های آمریکایی در جریان سال ۱۳۷۳ در نقطه اوج بود، حدود یک سال قبل از صدور فرمان‌های اجرایی رئیس جمهوری آمریکا و به اجرا درآمدن سیاست‌های تحریمی ، مقام معطم رهبری در اواخر سال ۱۳۷۲ و در بهار سال ۱۳۷۳ طی دو مرحله از طریق شورای عالی امنیت ملی به مسئولین کشور هشدار دادند و از ازدیاد خرید نفت ایران توسط آمریکا و اهداف پشت پرده آن اظهار نگرانی نمودند. هشدارهای مقام معظم رهبری مانع از غلطیدن بیشتر کشور به دام آمریکایی‌ها گردید و آمادگی‌های لازم را در میان مسئولین کشور برای مقابله با تحولاتی که یک سال بعد با فرمان‌های اجرایی کلینتون و طرح‌های تحریمی داماتو گینگریچ به وقوع پیوست ایجاد نمود.»
 
حال به نظر می رسد، چراغ سبز غیر طبیعی امریکایی ها به ایران و ذوق زدگی ناشیانه بسیاری از مقامات ارشد دولت جدید در این باره، حاکی از درس نگرفتن از گذشته  و بازی کردن در پازلی است که امریکایی ها پیشاپیش طراحی کرده اند، بارز ترین مثال در این باره، کاهش تحقیر آمیز کمتر از 100 تومانی قمیت دلار بعد از این اتفاق بی سابقه در طول روابط 35 ساله ایران و امریکاست که به خوبی نشان می دهد راه عبور از مشکلات اقتصادی فعلی، نه از مذاکره با امریکا بلکه با اتکا به اقتصاد درون زا و اعتماد به مردم کشور می گذرد.
سلام
هیج عاقلی منکر اینایی که نوشتید نمیشه
تاریخ بهترین گواهه
یعنی امریکا که دستش تا بالا به خون مردم مظلوم وبیگناه جهان بالاخص مسلمونا الودست به فکر نان ورفاه ایرانیها افتاده!
اون هم بیمان قسم خورده ی اسراییله
یادمون نره هموطنا
پاسخ:
مطمئنا همینطوره . در هر حالت کشورهایی که کارنامه شون از استثمار و استعمار کشورهای ضعیف پر هست هیچوقت به فکر اونها (صرفا) نیستند و در درجه ی اول بفکر منافع خودشونن ولی میشه با دیپلماسی هوشمندانه طوری عملکرد که منافع اونها متضمن منافع ما هم باشه
سلام
چرا مردم رو گول می زنید، عکس از سالنی که برای روحانی گذاشتید با اونی که از احمدی نژاد گذاشتید فرق داره احمدی نژاد هم تو اون سالن سخنرانی کرد کل صندلی ها پر بود، کافیه تو گوگل یه سرچ بزنید تا ببینید تو همون سالان مجمع بین المللی تعداد صندلی های خالی برای روحانی چجوری بود.
پاسخ:
بله قبول دارم که صندلی همراهایی که احمدی نژاد از ایران برده بود تا دونه ی آخر پر بود

اینهمه خودتون رو این در و اون در زدین برای یه مهره ی سوخته

اینم از حکم حکومتی

باز از رو نمیرین ؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">