شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

آدم یکجوری‌اش می‌شود! طرف برای خودش کسی است؛ کلی مردم جمع شدند و بهش رای دادند، کلی عکس با کت و شلوار دارد! کلی شعار داده به این گندگی. چقدر تحلیل درباره شرایط خطیر خاورمیانه و وضع حقوق شهروندی در منطقه شاخ آفریقا دارد. باور کنید!


کلی برای خودش آدم مهمی است. اما همین ایشون دغدغه‌اش این است که دوران نمایندگی‌اش که تمام شد هنوز اجازه بدهند از پاویون استفاده کند یا بیاید داخل طرح ترافیک!



باور کردنش سخت است؛ نه؟ هیچ فکر می‌کردید کار ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اینجا بکشد؟ باز صد رحمت به آن طرح حقوق مادام‌العمر؛ هزار آفرین به گلایه‌تان از کم بودن ۱۰۰ میلیون هزینه مصوب برای رهن خانه نمایندگان! لااقل اگر می‌خواهید دغدغه معیشت داشته باشید، دغدغه‌های گنده گنده داشته باشید. آدم دوست دارد اگر نماینده‌اش فقط به فکر رفاه حال خودش هم هست، باز آدم با عزت نفسی باشد. واقعا یعنی انقدر عشق خدمت دارین شماها؟


دارم طرح ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس برای «استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان» را می‌گویم. ۲۱ نفر از عصاره فضائل ملت(جان من بروید اسامی‌شان را بخوانید اینها را بشناسید) طرحی داده بودند تا بر اساس آن برخی حقوق غیر مالی نمایندگان مثل استفاده از پاویون، مجوز طرح ترافیک، حمل سلاح، پاسپورت سیاسی و… همچنان بعد از دوره نمایندگی برای نماینده محفوظ باشد. دلیلشان هم این بوده که اگر بده چرا در برخی کشورها اینطور هست؟!


البته گویا این طرح انقدر سخیف بوده که در همان مرحله وصول با مخالفتهایی روبرو شده و حتما به نتیجه نمی‌رسد اما از آنجا که اگرچه این طرح تصویب نشد اما آن نمایندگان همچنان نماینده هستند، در زیر برخی حقوق غیر مالی مکتسبه دیگر به نمایندگان پیشنهاد می‌شود. این نمایندگان می‌توانند در راستای رفع دغدغه‌های بحق خود این موارد را در طرحهای بعدی استفاده کنند.

۱ - حق استفاده بدون نوبت از سرویس بهداشتی عمومی در اماکن مختلف!

۲ - حق سوار شدن سه نسل بعد از نمایندگان به تاب و سرسره بدون رعایت نوبت.

تبصره: فرزندان بلافصل نمایندگان می‌توانند علاوه بر سوار شدن بدون نوبت، به سایر کودکان زبان درازی هم بکنند!

۳ - حق ایستادن روی خطوط عابر پیاده پشت چراغ قرمز.

۴ - حق بوق زدن روبروی بیمارستان‌ها.

۵ - حق بیرون بردن سر از پنجره خودرو و جیغ بنفش کشیدن در تونل‌ها!

۶ - حق خرید نان بربری خاشخاشی با قیمت نان بربری ساده!

تبصره ۱: نمایندگان می‌توانند هنگام حضور در نانوایی و تا نان از تنور در بیاید، نوک انگشت سبابه را با آب دهان خیس کرده و روی خاشخاش‌های روی میز زده و تناول بکنند.

تبصره ۲: هر کدام از حاضران در نانوایی که به این نماینده با نگاه تحقیرآمیز بنگرد به یک تا سه سال کار اجباری در جزیره سیری محکوم می‌شود!

۷ - حق جواب سلام ندادن به مردم مستضعف پابرهنه(صاحبان سابق انقلاب).

تبصره: اگر طرف خیلی مستضعف بود نمایندگان می‌توانن از عباراتی مثل ایششششه استفاده کرده، بینی خود را گرفته و سریع از محل دور شوند.

۸ - حق سوا کردن میوه‌های خوب و رسیده در همه میوه فروشی‌ها.

۹ - حق اعلام نام نماینده از بلندگوی، فرودگاه، ترمینال، ایستگاه راه آهن و… هنگام ورود نماینده به آنجا.

تبصره: هنگام شنیدن نام نماینده همه مردم موظف هستند بلند شده و به احترام او بیاستند تا فرزند نماینده به داشتن چنین پدر محترمی افتخار کند!

۱۰ - حق نشستن کنار پنجره هواپیما در پروازهای داخلی.

تبصره: برای اجرا شدن هرچه سریعتر این بند در پروازهای خارجی شایسته است دولت محترم اعتدال، زمینه تعامل با همه کشورهای متخاصم را فراهم کند!


البته این عزیزان برای اینکه خدای نکرده مدیون ملت شریف و همیشه در صحنه نشوند : در تبصره‌ای آورده‌اند "چنانچه در دوران نمایندگی تا تصدی سمت وجوهی بابت آن پرداخت می کردند کماکان پرداخت خواهند کرد به نحوی که هیچ هزینه‌ای دستگاه متقبل نشود."


از آنجائیکه وبلاگ شبستر از زاویه ای دیگر ، آگاهی را برای مردم از نان شب هم واجب تر می پندارد : از این تعداد نماینده 19 نفر عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند که این طرح را امضا کرده اند. اما همه امضا کنندگان آن "علی محمد احمدی، یونس اسدی، عیسی امامی، مهرداد بائوج لاهوتی، احمد بخشایش اردستانی، حبیب برومند داشقاپو، موسی الرضا ثروتی، موید حسینی صدر، حسن خسته بند، عبدالکریم رجبی، غلام محمد زارعی، محمد سقایی، نوذر شفیعی، نادر فریدونی، عباس فلاحی باباجان، کمال الدین پیرموذن، علیرضا محجوب، هدایت الله میرمرادزهی، جبار کوچکی نژاد، حسین گروسی و عزت الله یوسفیان ملا" هستند که البته تعدادی و یا بخش اعظمی از نامبردگان از حضور در این فهرست اظهار بی اطلاعی می کنند.

نظرات  (۲۹)

سلام. حمید آقا بر و بچ کوشن پس؟ قهر کردن؟
پاسخ:
سلام . نمیدونم آقا فاضل . انشاء الله در برنامه های عبادی ماه مبارک سرشون گرمه
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۷ آنا شبستری
بروبچ کیا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
احتمالا بچه های گروه منظورشونه !
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۰۸ آنا شبستری
خوب من هستم.حاضر
پاسخ:
اصلا مطلب رو خوندین آنا خانم؟ ارزش مطلب فقط به حاضر گفتن بود ؟ هیچ نظر تحلیلی دیگه ای ندارین ؟ خوبه ما داریم پز میدیم که این وبلاگ پاتوق تحصیلکرده ها و اهل قلم و متفکرین هست. نظرتون چیه با دو سه تا جوک و عکس و یه خبر از انتصاب سر و ته قضیه رو هم بیاریم ؟ موافقین؟
باز خوبه نماینده ما سرش گرم خودرو سازا بوده و نرسیده این طرح رو امضا کنه والا آبرومون جلوی در و همساده می رفت
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۰۱ آنا شبستری

شما قول بدبد سانسور نکنید؛منم نظر میدم.

پاسخ:
نیازی به قول نیست که . قول من عمل من هست . اگر قرار بود مطلبی رو سانسور کنم که اصلا این وبلاگ جهانی عرصه ی گیتی ! رو برای چی باز میکردم ؟ مریض که نبودم که؟ اصل کار این وبلاگ برای بیان حقایق هست ولی در مواردی که سانسور انجام میشه یا فحش توشه - یا اسم کسی برده شده که مدرکی نداریم و نمیتونیم ثابت کنیم و یا مواردی هست که منجر به فیلتر شدن وبلاگ میشه و یا حریم خصوصی شخصی نقض شده. اصل کار این وبلاگ "طنز سیاسی - انتقادی" است . منتها با رعایت اصول و قواعد . به عنوان نویسنده این وبلاگ احترام و رعایت ادب رو اصل میدونم . انتقاد از نابسامانی ها حق ماست. قانونی رو هم نقض نمیکنم . هدف بالا بردن سطح آگاهی عمومی جامعه هست. اگر مطالب شما در این راستا هست به گوش جان نیوش میکنم.
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۳۴ آنا شبستری

تا جالا کدوم یک از دولتمردا  از امکاناتی  که در اختیارشون گذاشتن با  مردم تقسیم کردند,پست و مقام وکلیه امکانات رفاهی فقط بین خودشون تقسیم می شه و بس . خوب وقتی هم قرار باشه وداع کنند نمی تونن از حداقل ها  هم بگذرند؛ شما هم اگه جای اونا بودین همین کارو می کردید!

خونه و ماشین و پول و........... تامین شده فقط این خرده ریزه ها رو نمی شه بنام زد.

 

پاسخ:
چرا دیگه ؟ رای گیری ها انتخابات رو با مردم تقسیم میکنن معمولا. شرکت در راهپیمایی ها رو هم همینطور
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۳۶ آنا شیستری

شما مطمئن هستید ؛ اونائی که می رن رای میدن و راهپیمائی می کنند دنبال منفعت نیستند؟؟؟؟

شاید اونا هم از حرم خاص این عزیزان باشند!!!!!!!!!!!

پاسخ:
حداقل من خودم رو میدونم که رای دادم ولی جزو حرم نبودم ! دنبال منفعت هم نبودم و خیلی از افراد جامعه ما هم همینطوری هستندو به سودش فکر نمیکنند (البته به سود مستقیمش) . خیلی از مردم ما با اعتقاد این کار رو میکنند و امید به فردای بهتر دارن
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۳۹ آنا شبستری

اولا می شه به من آمار بدید که این وب ولاگ بر چه اساسی جهانی شده؟؟؟؟؟؟!!!!!

دوما" خودتون می گید طنز و سیاسی ؛خوب من هم در همین راستا نظر می دم

سوما" نوشته های من نیازی به سانسو ر نداره چون همه موانع رو پاس می کنه مگر اینکه بنا به نظر شخصی شما پاس نشه.

پاسخ:
اگر واقعا شبستری بودید و بطور مثال بچه ی مازندران ! نبودید متوجه بودید که منظور از وبلاگ جهانی ! یعنی چی . این داستان داره

نظر شخصی من هم تابع خرد جمعی هست
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۴۴ آنا شبستری

به کدوم فردا!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خانه از پای بست ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۰ آنا شبستری

حمید خان

من نمیدونم چرا این  همه استانهای دوروبر رو ول کردبد رفتید سراغ مازندران. من که دو نسل قبلی ام ترک بودن ولی  دلیل نمی شه چون ترک شبستر هستید سایتتون جهانی باشه.

پاسخ:
داستان سایت جهانی یه چیز دیگه است که اگر شبستری بودین متوجه میشدین. اصلا ربطی به این وبلاگ نداره . یکی از دوستان وبلاگ نویس این منطقه وقتی آمار بازدیدش رو نگاه میکنه میبینه اکثر افراد وقتی با فیلتر شکن وارد میشن اسم یه کشور دیگه تو آمار نشون داده میشه، این توهم براش بوجود میاد که از اقصی نقاط جهان دارن سر و دست میشکنن براش . تمام تلاشهای بازدید کنندگان هم برای تفهیم تفاوت بین وبلاگ و سایت بی نتیجه بوده و ایشون در اول و وسط و آخر هر جمله ای مینویسن سایت جهانی ما !

اگر دقت کنید تو نظرها هم میبینین که این عبارت برای اکثر خوانندگان این وبلاگ کاملا آشناست. شما از هر نقطه ای باشید برای ما عزیز و محترمین ولی مطمئنا شبستری نیستید و الا با اون سایت جهانی که ما اسمشو به شوخی سایت "این جهانی"، "اون جهانی" و "نصف جهانی" میگیم و همین سایت جهانی !کلی در روز باعث شادمانی و خنده ی اهالی میشه حتما آشنا بودین.
و اما علت اشاره به مازندران هم اینه که ما مبارزه رو در مکتب "اسپیتز" آموخته ایم . این هم اگر بگوشتون نخورده کتاب "آوای وحش" جک لندن رو حتما مطالعه بفرمائید. دلیل دومش هم اینه که میدونم به استان همجوارش "گیلان" حساسیت ویژه دارین.

یک نکته از این معنی ..... گفتیم و همین باشد
آقای راضی سلام . میگن قراره مرغ گرون بشه . درسته؟
پاسخ:
من زیاد اطلاعی ندارم ولی تو خبر ها خوندم که تا دو سه هفته دیگه فقط ذخیره مرغ داریم و بعدش قراره گرون بشه بسلامتی. البته فقط در حد شایعه است
خسته نباشی حمید جان. واقعا دست مریزاد (بقول سایت جهانی : دست مریضاد !)
سلام...
غمگینانه اپم...
شمام غمگین خواهی شد...
سر بزنین..
واقعا هر چه از برخی از ادارات بگویید کم است . بنظر من باید حقوق کارمندان را بر اساس میزان رضایت ارباب رجوع پرداخت کنند تا یک کارمند ساده دون پایه که تا چند سال پیش شاگرد من بود اینگونه گستاخ نشود و من را تهدید به ایجاد گره در کارم نکند . واقعا صب و بردباری مردم به عوض اینکه کمی اینها را به فکر ببرد و رفتار خود را اصلاح کنند روز به روز جری ترشان میکند . بدون هیچ ابایی از من رشوه در خواست کردند و تهدید کرده اند که اگر بصورت چک 50 تومانی کارکرده در ظرف این هفته پرداخت نشود پرونده کاری من را که سرنوشت و زندگی من به آن بستگی دارد گم و گور میکنند . خوشبختانه با پرداخت یک دهم رشوه ای که می خواستند ، توانستم چند برگ مهم پرونده ام را کپی بگیرم و زمانی که کارمند مذکور متوجه شد از ترس زبانش بند آمده بود. بخدا بابت پولی که از مالیات ما میگیرید و مفت میخورید و کاری انجام نمیدهید روز قیامت از هیچکدامتان نخواهم گذشت

حمید خان ؛

در اینکه همه جای ایران سرای من است که شک ندارید انشاء ا...

بعد اینکه نمیدونم چرا می خواید بالاجبار بگید من شمالی هستم.

پاسخ:
خوب خودتون بگین مال کجای این سرای هستین؟

سلام آقا حمید

در شبستر تازگی یک موضوع و سوژه پیدا شده که همه بحثشو می کنند.برکناری رئیس هیات شنا شبستر با وجود خدمات زیادی که انجام داده و  و نصب یک نفر غیر متخصص و به قول مسئولین فرزند شهید(خدا کنه که شهید وسیله و هزینه نکند!؟)

می تونی از اونجا برامون تحقیق کنید و مطلب بنویسید تا ما هم آگاه به موضوعات و واقعیات بشیم؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز
من در مورد خدماتی که نفر قبلی کرده و تخصص فرد جدید اطلاعی ندارم چون هیچکدومشونو نمیشناختم ولی چشم . پرس و جو میکنم براتون
سلام طاعات تون قبول حق! خ وقت بود که سر نزده بودم کلی پست ناب!!!!!!
مارو نمی بینین خوش می گذره؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام
چه عجب بابا یادی از فقیر فقرا کردین؟
ما دورا دور جویای احوال بودیم
انگشتانت را به من قرض بده. . . برای شمردن لحظه های نبودنت کم آورده ام!!!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
راستی تا حالا با جناب ***** روبرو شدین؟؟ چه حسی دارین اونوقت؟؟؟؟؟ خیلی مشتاقم بدونم؟؟ صحنه جالبیه شاید
پاسخ:
خوشبختانه خیر. ولی فکر کنم اگه این اتفاق بیفته از شدت ذوق سکته کنم !
در مورد اون یکی مسئله هم وضع همونی بوده که هست . احتمالا یکی از کارمندان یا اعضای خانواده بودن .
تشکر که بهم سر زدی واشتباهمو متذکر شدی خیلی ازت استفاده کردم خدایی مدیونتم با اجازه گاهی از مطالبت استفاده میکنم با اجازه
پاسخ:
یاالله

ببین میتونی اون ورا کمک کنی یه کار و کاسبی "سوختی" راه بندازیم ؟
منم میخوام عکس داشته باشم؛اینو ب زورنوشتم
پاسخ:
کمکی از دست من برمیاد؟

صنگ به چه معناییه؟

پاسخ:
در جایی که سبور به معنای "صبور" باشد احتمالا صنگ هم معنی "سنگ" میدهد . 
خوشم اومد....خیلی
پاسخ:
ببخشید از چی ؟
از حاضر جوابی وربط معانی به هم .
پاسخ:
قابل شما رو نداره
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۶ آنا شبستری
پس داستان نظر دادن چی شد؟
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
یه هو یه چیزی مینویسین که من هنگ میکنم !
کدوم داستان ؟ چه داستانی ؟
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۵۲ آنا شبستری

مراجعه  کنبد به اوایل صفحه, همون جا که گوشمو پیچوندید.

پاسخ:
باز هم معما طرح کردید؟ من چیزی از حرفتون متوجه نمیشم . نظرات زیادی ارسال میشه از طرف خوانندگان که باعث میشه من یادم نمونه آخرین صحبتم با شما کی بوده و در چه موردی . لطفا کامل و شفاف بفرمائید نظرتونو
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۷ آنا شبستری
پاسخ:
اصلا مطلب رو خوندین آنا خانم؟ ارزش مطلب فقط به حاضر گفتن بود ؟ هیچ نظر تحلیلی دیگه ای ندارین ؟ خوبه ما داریم پز میدیم که این وبلاگ پاتوق تحصیلکرده ها و اهل قلم و متفکرین هست. نظرتون چیه با دو سه تا جوک و عکس و یه خبر از انتصاب سر و ته قضیه رو هم بیاریم ؟ موافقین؟

برگرفته از وبلاگ " شبستر از زاویه ای دیگر"
پاسخ:
خوب الان دقیقا من باید چیکار کنم ؟
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۱۵ آنا شبستری

کشتید منو و و و و و و و

می گم دو ستامون بدون اینکه نظر بدن اعلام حضور می کنند اما من ....

پاسخ:
دقیقا هدف صحبتتون کی هست؟ اگه نمیتونین علنی بگین تیک نظر خصوصی رو بزنین. اصل مطلب رو رک و راست بگین لطفا
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۱ آنا شبستری

حمید خان

ولش  کنید؛بریم تاپیک بعدی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">