شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چند وقتی بود که قبض نمیومد و نگران شده بودیم . امروز بحمدالله والمنه این نگرانی مرتفع شد و قبض گاز رسید . البته با توجه به اینکه چند ساله در سایه طرح معظم هدفمند سازی یارانه ها ، با دیدن قبض ها قبض روح نمیشیم ولی امروز قبض گاز دوباره محل رویش شاخها رو در قسمت فرق سرمون تحریک کرد !

در ادامه مطالب عکس قسمتی از قبض گاز رو به همراه همون قسمت از قبض گاز سری قبل همون کنتور نشونتون میدم . البته این کنتور در هیچکدام از این دو دوره مصرفی نداشته .

پیشاپیش خدمت عزیزان زحمتکش در اداره گاز عرض میکنم که برای این مورد پیش اومده انتظار جواب یا توضیح ندارم . چون تجربه نشون داده که در چنین مواردی ، مدیران لایق ، این جواب را میدهند که ضریب نفوذ گاز شهری در سال 1305 شمسی ! در ایران فلان قدر بوده و الان بهمان قدر شده ! و بجای توضیح و رفع ابهام مشتریان خوش حساب ! آنها را بدهکار هم میکنند !


 

 

همانطور که مشاهده میفرمایید در قسمت کد ملی قبض که مدتها خالی بود ، این سری چشممان به جمال عبارت "آبونمان" روشن شده که مبلغ 11046 ریال رایج ایران در آن چشمک میزند!

پیشتر نیز باستحضار رسید که من در مورد ارقام و مبالغ سوالی ندارم چون جوابش را از قبل میدانم . چرا که دولت مهر پرور ! اخیرا طوری با ملت شهید پرور برخورد میکند که دو فرضیه را به ذهن آدمی متصور مینماید :

الف) اینکه هر جا و به هر طریقی که بشود باید از این ملت کند ( به فتح کاف) و دولت عدالت گسترمان ، گرفتن پول از مردم را (به هر طریق ممکن) ، به عنوان موفقیت و شاهکار مدیریت تصور میکند . ( چون همانطور که میدانید انباشت نقدینگی در جیب قشر عامه مردم خیلی خطر ناک است و باید جلوی آن گرفته شود . این انباشت در مورد تعداد خاصی اثر برعکس داشته و به پیشرفت اقتصاد کمک شایانی میکند !)

ب) فرضیه دوم که بسیار محتمل تر است این است که از دید مسئولین خیلی محترم ، مردم به عنوان موجوداتی گاگول ! فرض میشوند که هر نوع تصمیمی را باید اجرا کنند و صدایشان هم در نیاید و هیچ سوالی هم نپرسند . نمونه چنین تصمیمیاتی را در مورد سیاستهای ارزی و پولی یا نظام آموزشی کشور به وضوح میتوان مشاهده کرد . اگر هم بعد از 4 ساعت به این نتیجه برسیم که تصمیم اشتباه بوده ، خوب طوری نیست که ، بلافاصله تصمیم مورد نظر را کان لم یکن ! تلقی کرده و فرضیه دیگری را روی ملت همیشه در صحنه امتحان میکنیم !

بنا بر این دو فرضیه ( یا هر فرضیه دیگری که آقایان صلاح بدانند !) از سوال در مورد اینکه این رقم چرا در قبضها اعمال شده است صرف نظر میکنیم . اما سوال دیگری هست که ذهن من و بسیار افراد دیگری که خود را مردم این کشور ! و دارای حق سوال از مسئولین خدمتگزارشان میدانند را مشغول کرده است .

اگر این آبونمان قانونی است و باید از امت قهرمان پرور گرفته میشده ، چرا تا بحال گرفته نشده است ؟ با یک حساب سرانگشتی میتوان فهمید که رقم مورد نظر بسیار بیشتر از اختلاس ناچیز سه هزار میلیارد تومانی می شده است . و اگر قرار بود گرفته نشود چرا الان اخذ میشود؟ به استناد کدام بند و آیین نامه و ماده و تبصره و کدام اختیارات حق آبونمان یا همان حق اشتراک بصورت یکهو از وسط دوره شروع میشود ؟

هر چند میدانم جوابی ندارید و اگر هم باشد فقط به درد خود آن اداره و راضی کردن مدیرانتان میخورد . ما هم حرفی نداریم و پرداخت میکنیم فقط نگویید ..... بودند و نفهمیدند...

گازدار باشید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">