شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

مهدی هاشمی به ایران برمیگردد


تاریخ به قضاوت خواهد نشست که نام هاشمی رفسنجانی در زمره "محمدی گیلانی ها" ثبت شود یا در دسته "حسنیعلی منتظری ها".

باید منتظر ماند و دید که آیا آقای هاشمی حاضر می شود مهدی اش را تسلیم عدل و قانون کند؛ یا اینکه پس از مهدی هاشمی 1366 ، شاهد ورژن 1391 وی خواهیم بود؟



گفته می شود مهدی هاشمی از فرودگاه به سمت بازداشتگاه هدایت خواهد شد اما تلاشهای پدرش - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام - و خانواده وی برای عدم برخورد با این فتنه گر فراری شدت بیشتری یافته است . تکلیف هنوز مشخص نیست . قوه قضائیه از برخورد قاطع خبر داده و برخی از مخالفان از مصونیت آهنین خاندان هاشمی در برابر قانون سخن می گویند اما در این میان چشم ها به عملکرد آیت الله هاشمی خیره شده اند . مردم منتظرند تا با دیدگان خود برخورد پدر را به پسر ببینند . آیا هاشمی رفسنجانی همچون حضرت امام خمینی ، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله خزعلی با بستگان درجه یک خود برخورد خواهد کرد و یا .....


سرنوشت وی همچون منتظری خواهد شد؟



اپیزود اول / اردیبهشت 1360


"سید حسین خمینی" فرزند سید مصطفی و نوه حضرت امام (ره)، پس از رأی مجلس بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر، طی یک سخنرانی در مشهد، رئیس جمهور مخلوع را محق دانست و با انتقاد شدید از عملکرد حزب جمهوری اسلامی، شخص شهید بهشتی را به کودتای سیاسی متهم کرد. این نطق تحریک آمیز، اعتراض شدید مردم را در پی داشت که وی در همان جلسه و در پاسخ به اعتراضات، با تهدید مردم دست بر اسلحه برد. با مشخص شدن انحراف سید حسین و جانبداری وی از فتنه گران، حضرت امام خمینی (ره) بدون هیچ ملاحظه ای دستور دادند: «سید حسین را تحت الحفظ به تهران بگردانند و اگر دست به اسلحه برد؛ او را با تیر بزنند.»





اپیزود دوم / خرداد 1360

در جریان دستگیری اعضای گروهک منافقین، تعداد زیادی از افراد این گروهک بازداشت شدند که یکی از آنها پسر "آیت الله محمد محمدی گیلانی" بود. از قضا پرونده کیفری پسر بدست پدر افتاد و آیت الله گیلانی نیز بدون هیچ اغماضی، حکم به اعدام جگر گوشه اش داد.





اپیزود سوم / بهمن 1360


"محمد حسین جنتی" فرزند آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، پس از اعلام جنگ مسلحانه منافقین علیه جمهوری اسلامی، به حمایت از گروهک منافقین پرداخت. آیت الله جنتی نذر کرده بودند که اگر پسرش که معاند انقلاب است، دستگیر یا اعدام شود؛ چهل روز روزه شکر بگیرند. او سرانجام در بهمن ماه 1360 توسط نیروهای انقلابی کشته شد.



اپیزود چهارم / خرداد 1388


آیت الله ابوالقاسم خزعلی در پیامی از فرزند ناخلفش "مهدی خزعلی"، اعلام برائت کرد. در متن این پیام آمده است: « مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحیت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند. ملت انقلابی عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید.



اپیزود پنجم / مهر 1366


"سید مهدی هاشمی"، برادر داماد حسینعلی منتظری، به جرم همکاری در قتل آیت الله شمس آبادی و نیز مشارکت در اقدام بر علیه جمهوری اسلامی، به اعدام محکوم شد. طی این جریان، منتظری، مهدی هاشمی را بی گناه دانست و عاملان صدور حکم را خائن نامید. این در حالی بود که بر طبق اعترافات مهدی هاشمی، خود وی نیز بر گناهکار بودنش اذعان داشت. اصرار منتظری در دفاع از مهدی هاشمی، نهایتاً منجر به عزل وی از قائم مقامی رهبری شد.



اپیزود ششم / مهر 1391


حدود دو سال و اندی است که از صدور حکم جلب "مهدی هاشمی"، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، می گذرد و ملتی چشم انتظار اجرای این حکم اند.آقازاده ای که چند روزیست زمزمه آمدنش بگوش می رسد و جوانان عدالتخواه نیز با حضور در فرودگاه امام(ره)، به پیشوازش رفته اند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا آقای هاشمی حاضر می شود مهدی اش را تسلیم عدل و قانون کند؛ یا اینکه پس از مهدی هاشمی 1366 ، شاهد ورژن 1391 وی خواهیم بود؟تاریخ به قضاوت خواهد نشست که نام هاشمی رفسنجانی در زمره "محمدی گیلانی ها" ثبت شود یا در دسته "حسنیعلی منتظری ها".


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">