شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎
بانکداری اسلامی ، بانکداری بدون ربا ، سود های آنچنانی ، کمک به رشد و توسعه و جهیزیه نوعروسان و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم و کلی القاب و عبارات دهن پر کن دیگر کافیست تا مسیر هر کسی را که اندوخته و پس اندازی دارد به سمت بانکهای خاصی کج کند .

بانکهای جدید اغوا کننده ترند ! نیازی نیست سر پا بایستید . خیلی باکلاس ترند و سود های پیشنهادیشان هم علی الظاهر بیشتر است. معمولا هم همه به بانک اعتماد دارند و سود اندوخته شان را نمی شمرند. میگیرند و تشکر میکنند و میروند پی کارشان. شاید کمتر کسی بنشیند و از متصدیان بانک حساب خواهی دقیق بکند. احتمالا شما هم جزواین گروه هستید . اما توصیه میکنم از این به بعد حتما چنین کاری بکنید . مطمئن باشید ضرر نمی کنید . دلیلش هم این است که :

اخیرا بانک ملی (بزرگترین بانک جهان اسلام ) در یک روز تعطیل و بدون اطلاع بسیاری از دارندگان حساب نزد این بانک ، مبلغ 5000 تومان بابت ارسال پیامک از حساب مشتریان کسر نمود . این اقدام علیرغم ادعاهای بانک مذکور ، با اعتراض گسترده مردم روبرو و بسیاری اقدام به خالی کردن حسابهای خود نزد این بانک نموده و همین موضوع باعث شد تا بانک ملی از مردم عذر خواهی و ادعا کند که پول برداشت شده را برمی گرداند .


با توجه به اینکه عذر خواهی در ایران صورت نمیگیرد مگر اینکه اشتباه خیلی خیلی محرز باشد سوال پیش می آید که :


مگر هزینه ارسال پیامک از مشتری کم نمی شود ؟ کسانی که روی قبض موبایلهایشان حساسند می دانند که هزینه ی خدمات اینچنینی و نظایر آن (مانند اعلام خلافی) ، از حساب گیرنده کم می شود و هزینه ی آن نیز بیشتر از پیامک معمولی است.


آیا بانکی که از اندوخته های همین مردم سود های میلیاردی میکند و بابت اندوخته ای که سود 7 درصدی به دارنده ی حساب پرداخت می شود ، وام 27 درصدی به همان مردم میدهد باید تا ریال آخر خدمات را از مردم بگیرد ؟


اگر کار بانک درست بوده است پس اقرار به اشتباه و عذر خواهی از مردم برای چیست ؟ مردم به یاد دارند که خاوری نامی که میلیاردها تومان از همین بانک اختلاس کرد و رفت و همسایه سلن دیون شد ، در سایت همین بانک جزو مدیران نمونه معرفی شده بود !!!


اوایل سال دولت اعلام کرد که سود های بانکی کاهش خواهد یافت . البته سود وام های بانکی نه تنها کاهش نیافت ، بلکه بیشتر هم شد! اما گفتند که سود سپرده های مردم (بقول شما همیشه در صحنه) کم می شود . و شد ! تبلیغات رنگارنگ بانکها که مسابقه سود دهی گذاشته بودند کم رنگ تر شد. دیگر از افتتاح حساب با سود 27 درصد خبری نبود . اما بانکها با اطمینان به مشتریان اعلام کردند که این قانون شامل حسابهایی است که از این به بعد افتتاح شوند و حسابهای قبلی مشمول این طرح نبوده و سود آنها همان سودیست که موقع افتتاح حساب وعده داده شده و بدین ترتیب بسیاری از مشتریها را به حفظ موجودی خود ترغیب کردند و خیلی ها با تصور اینکه سود روز شمار دریافت می کنند به بانک اعتماد کردند (و هنوز هم میکنند ) . اما در واقع چنین نیست و سود بسیاری از مشتریان بانکها بدون اطلاع خودشان کم شده است .


مردم مطلع باشند و به حرف بانکها اعتماد نکنند . حسابهایتان را مجددا چک کنید و میزان سودی را که به حسابتان واریز می شود با موجودیتان مطابقت دهید تا خدای نکرده  کلاه سرتان نرود .امیدوارم بانکها متوجه باشند که فرو ریختن دیوار اعتماد ساعتی بیشتر طول نمی کشد اما ساختن مجدد این دیوار سالها طول خواهد کشید


نظرات  (۱۰)

شاید مسئولین بانک ه تصمیم گرفته اند که مبلغ اختلاس شده توسط خاوری را از ماها در بیاورند ؟ بانکهایی که با پول ما اداره می شود برای یک اعلام موجودی یا ارسال اس ام اس باید از ما پول بگیرند ؟ من که همان روز اعلام خبر رفتم کل حسابم رو خالی کردم و موجودیش الان 1500 تومانه
بردارن ببینم از کجا برمیدارن

اینهم دیگه جریمه راهنمایی و رانندگی نیست که بتونن به زور بگیرن . اگه مردم متحد بشن و پولهاشونو خارج کنن بانک دو روزه به دست و پای مردم میفته
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خوب هستید?
ببخشید اگر امکانش هست مارو با نام نقشه کلش آف کلنز در لیست پیوندهاتون قرار بدید
مرسی
نام : نقشه کلش آف کلنز
ادرس : http://www.***************.ir
پاسخ:
سلام
خیلی ممنونم خوبم
متاسفانه امکانش نیست
فرهنگ عمومی کشور نابود شده دزدی - اختلاس - سو مدیریت - سو رفتار - مشکلات اجتماعی - جک سازی - فضای مجازی - فریب - دروغ - نابودی محیط زیست - نابودی حیوانات و ... کلا کشور به قهقرا داره میره
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اختلاس دیگه معنی نداره
یکی از ***** ******* ********* ** * ********  ** ***** *** *** ** ******** ****** **** *** **اختلاس کردو سیستم بانکی شان قطع شده است ولی متاسفانه به دلیل داشتن پارتی هنوز تابلو را پایین نیاورده است . چرا ؟ چون.....
پاسخ:
مدرکی هم برای این مدعا هست؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
برا اثبات ادعای بنده میتونید با 42425160 پست بانک شبسترتماس بگیرید . و برای دیدین تابلو به * ******** *** **** *** مراجعه کنید . چون پارتی دارند راحت روپوشونی کردن .
پاسخ:
من بسیار مشتاقم که چنین موضوعی را روشن کنیم . و از شما به عنوان یک شهروند طالب حق به نوبه خودم ممنونم. بهترین راه اینست که از تابلویی که میفرمائید یک عکس تهیه کنید و با یک متن برای من بفرستید . من متن ارسالی و عکس را در وبلاگ منتشر میکنم و از مسئولین ذیربط تقاضای جواب خواهم کرد.
کجا سخن از اعتماد است،بانک ملی بدون اطلاع قبلی، 5 هزار تومان بابت «آبونمان ساپتا» یا همان هزینه ارسال پیامک، از حساب مشتریان خود کسر کرد.

این خبر در یکی دو روز گذشته خیلی مورد توجه قرار گرفت و درباره‌اش بحث شد. اولا که ساپتا چیز کمی نیست و این از اسمش معلوم است. اصلا شما می‌دانی ساپتا چیست؟ تاحالا از نزدیک یک ساپتا دیدی؟ تابه حال به یک ساپتا دست زدی؟ آدم نباید در مورد چیزهایی که نمی‌شناسد، به خصوص آنهایی که اسمی به این شیکی دارند، همین جوری اعتراض کند. خود من حاضرم بابت ساپتا، حداقل 50 هزار تومان بدهم.

ثانیا وقتی خود بانک ملی آمده و گفته ساپتا جان درواقع همان سیستم ارسال پیامک است که مثلا می‌گوید فلان مقدار پول از حساب‌تان کسر یا فلان مقدار به حساب‌تان واریز شد، پس چرا این قدر اعتراض می‌کنید؟ نمی شود که مفت و مجانی پیامک بدهند. خودتان را جای بانک ملی بگذارید و بعد قضاوت کنید. پول از کجا می‌خواهید بیاورید؟

ثالثا یک شائباتی به وجود آمده بود مبنی بر اینکه ما پول‌مان را گذاشتیم بانک که ازش کم نشود، ولی گویا ظرف خود بانک نشتی دارد. (تمام تلاشم را کردم که با لطیف‌ترین کلمات این موضوع را مطرح کنم، هوفففف) ببینید دوستان! بانک‌های کشور عزیزمان ایران، بی هیچ چشم‌داشتی و وارسته از مادیات، دارند فقط از پول ما نگهداری می‌کنند و علاوه بر آن به اقتصاد کشور کمک می‌کنند. این اهداف والای آنهاست که توی هر بانکی که بروید، یک جایی نوشته شده. یعنی می‌خواهم بگویم اگر به خودشان باشد این جوری هستند، منتها ما خودمان نباید بگذاریم آنها نابود شوند؛ نباید بگذاریم بانک‌ها تا این حد بی چشمداشت کارشان را پیش ببرند تا خدای ناکرده خودشان را بدبخت کنند. خودمان باید یک کاری کنیم که آن‌ها بهمان چشم داشته باشند تا بلکه ما هم سهمی در آبادسازی کشورمان از طریق رونق اقتصادی که از طریق سرمایه گذاری بانک‌ها روی تولید مشاغل از طریق مسئولان کشورمان ایجاد می‌شود، داشته باشیم. (از طریق از طریق از طریق)

رابعا مشکل شما پنچ هزار تومان است؟ من از شما می‌پرسم؛ «مشکل جوونای ما الان پنچ هزار تومنه؟» پنج هزار تومان پول است؟ شما با پنج هزار تومان چه کار می‌توانید بکنید که این قدر به بانک ملی خرده می‌گیرید؟ با پنج هزار تومان می‌شود یک بار از ونک به تجریش رفت و برگشت، بدون توقف در مبدا و مقصد حتی به قصد خرید آب معدنی،یک عدد بغل‌ران مرغ خرید، با پوست،

یک لنگه جوراب خریداری کرد،

یک ساعت از یک فیلم را در سینما دید،

یا یک کیلو گوجه فرنگی درهم خرید (البته از میوه فروشی‌های غیر مستقر در میدان 72 نارمک).

حالا شما به خاطر این‌ها دارید معامله را به هم می‌زنید؟ واقعا زشت است. آدم باید خودش عاقل باشد. نزدیک به صد سال است که «هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد». این اعتماد درخشان را می‌خواهید به خاطر پنج هزار تومان سلب کنید؟ در آن صورت دیگر کجا سخن از اعتماد است؟ پیشنهاد می‌کنم امروز همین طور که راه می‌روید، شعار بانک ملی را با خودتان تکرار کنید تا بفهمید پنج هزار تومان، آن هم به خاطر ساپتا ارزشش را ندارد.
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۳ پاسخ چرت نویس یا همان کارمند بانکملی

با سلام خدمت چرت نویس یا همان کارمند بانکملی

1-در کجای دنیا بدون اجازه به پول زبان بسته مردم دست میزنند؟

2-کسی که در بانک پول داره اما سواد و گوشی موبایل ندارد چگونه از وی اجازه برداشت گرفته است ؟

3- بانک ملی با اجازه کدام مشتری پول مشتریان خود را بدیگران در قالب وام بانکی با سود 28 % پرداخت میکند و در مقابل  برای همان پول تنها  7% سود میدهد و در اعتراض میگوید باید با ما قرار داد یک الی سه ساله ببندید که به این پولهایتان دست نزنید

در حالیکه قراردادی بسته نشده همان همین پولهای ریز و درشت سالها به امان خدا در بانک سرگردان مانده است

4-اگر کارمندان با وجدان شهامت اعتراف دارند بنویسند در طول خدمت چقدر امتیازات ویژه میدهند

حقوقهای کلان - وام های کم بهره و طویل المدت بدون ضامن و بدون دردسر مدارک برای خرید مسکن و ماشین و سفر و ........ مسافرت های ارزان و رایگان به شهرهای ساحلی با هتل و استخر و امکانات فراوان

پس چرت نویس محترم تو یکی حق داری از بانک بدون ربا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حمایت ظاهری بکنی چون میدانی بقدری تنبل روزگاری که  بیرون از بانک حتی برای کارگری هم نمی برند

5-بله 5000هزار تومان عددی نیست اما 30هزارمیلیارتومان همین 5هزاری ها رقم بالایی است

6- جنابعالی بجای اینکه بگی 5000تومان باید مینوشتی 30هزارمیلیارد تومان رقمی نیست

ببخشی خر خودتی نه این همه جماعت

7-شرعا" عقلنا"  قانونا" بانکها باید در خود بانک از مشتریان رضایت نامه کتبی دریافت میکرد بعد عمل میکرد

8- خالا خاطرین قالماسین اطلاعیه داده شماره یک را به فلان شماره پیامک بزنید

اولا" صدها هزار مشتری سواد این اقدام را ندارند

دوما" هزاران مشتری حوصله این کارها رو ندارند

سوما" هزاران نفر اهمیتی به پیامک ها نمیدهند

چهارما"  من صدها نفر را میشناسم که گوشی دارند سواد زیر دیپلم هم دارند در بانک ملی حساب خوب هم دارند اما بلد نیستند وارد پیامک هایشان بشوند و بدانند چه بلایی بانک سرشان آورده است

اینها فقط بلدند زنگ بزنند یا فقط به تماس ها پاسخ دهند

خوب تکلیف این عده چیست  ؟

لعنت بر حرام خوران و نزول خوران جامعه

که در کشور جمهوری اسلامی منافقانه از پشت خنجر  به  اسلام و مسلمین  و سهمگین ضربه میزنند  

پاسخ:
فکر کنم سوء تفاهم شده ها دوست عزیز
اون مطلب رو اگر دقیق بخونین در حمایت از این اقدام بانک نیست بلکه یک مطلب طنز است که در انتقاد از این کار نوشته شده
کمی حوصله بخرج دهید لطفا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
منظور تون دفتر ***** شبستر هست ؟
جرات دارین اعتراض کنین
من نبودم و توبودی
یاد رویانیان افتادم که گفت اگر هر طرفدار فقط 2000 تومن بدهد می توان باشگاه را خرید و خوب هم اداره کرد. پس شاید 5000 تومن چیزی نباشد ولی اگر جمع گردد چه وامهای بدون کارمزدی که کارکنان این بانک نگیرند! چه وامهای نخود لپه ای که به آشنایان خود ندهند (بعنوان مضاربه).
منم حسابم رو خالی کردم
به نظرم حقشون بود

هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران میدرخشد

فک کنم اعتماد اونجا معنیش دزدی باشه بهتره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">