شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

در خبر  ها دیدیم و شنیدیم که باز هم اسم شهرستان فرهنگدوست شبستر! (البته به مدد یکی از توابع) بر سر زبانها افتاد. ممکن است دوستان این خبر را هم با تیتر (باز هم افتخاری دیگر برای منطقه مان !) عنوان کنند. اما اگر متن خبر خوانده شود ممکن است فتیله ی افتخار ! کمی پایین کشیده شود . اصل خبر این بود که :

وایقان

هر چند مطمئنیم که :


این مهم ، بدون زحمات و تلاشها و جلسات و همایش های شبانه روزی مسئولین عزیز میسور نمی گردید (البته اگر از این آلوچه ها تقدیر می شد ، مسئولان تلاش بیشتری در جهت رسانه ای شدنش میکردند) ، اما از شهردار محترم وایقان تقاضا دارم لطف کنند و با این آقا (یا خانم) سخنگوی سازمان غذا و دارو  تماس بگیرند و بگویند که کلمه ی "شبستر" را از متن خبر حذف بفرمایند. چونکه .....

یک بام و دو هوا که نمی شود ! این کار مسبوق به سابقه هم هست . کما اینکه در سایت خیلی وزین شهرداری وایقان هم قابل مشاهده است وایقان ربطی به شبستر ندارد و ماشاءالله بزرگ شده و مستقیما به مرکز وصله !
وایقان
بنابر این در مورد سوتی هایی هم که داده می شود باید مستقل باشد و اسم شبستر را قاطی ماجرا نکند ! بالاخره یک بام و دو هوا که نمی شود که ! می شود ؟

آورده اند که روزی مقام مسئولی در کشورمان از یک مقام مسئول ژاپنی پرسید : چرا ژاپن بعد جنگ شد ژاپن الان و ما بعد از جنگ شدیم ایران الان ؟

مقام مسئول فوق الذکر ژاپنی چشمهایش را ریز تر کرد (در حدی که دیگر دیده نمی شد) و فرمود :

برای اینکه در کشور من سرباز خوب بودن یک افتخار است و فرماندهان نیز خود را سرباز کشور می دانند . در صورتیکه در کشور شما همه ی سرباز ها در سر سودای فرماندهی دارند !


یک نکته از این معنی ........ گفتیم و همین باشد


نظرات  (۱۱)

طبق معمول عالی و بی نقص

حرف حسابه و جواب نداره !
اللهی و ربی من لی غیرک
خدایا مرا ببخش...
از این که شکمم سیر بود و یاد گرسنگان نبودم….
از این که زبانم گفت بفرمایید ولی دلم گفت نفرمایید.
از این که نشان دادم کاره ای هستم، خدا کند که پست و مقام پستمان نکند….
از این که ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود….


پاسخ:
سلام
آقای باقری اینها را بهتر است در خفا و به خود خدا بگویید تا شاید شما را ببخشد

مطمئن هستید که الان اصلاح شده اید و دیگر ایمانتان به بنده بیشتر از خدا نیست؟

برای شما آرزوی آمرزش و غفران میکنم
نکته سنجی و نکته دانی و نکته گیری شما حرف ندارد !!    یک . از این معنی گفتیم و همین باشد! خسته نباشید 
واقعا متاسفم که برخی فکر می کنند اینکه شهر یا روستای مستقلی باشند یا از روستا به شهر و از شهر به شهرستان تبدیل بشن خوب میشه
۲۰ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۳۶ مهدی شبستری
هر جا که به نفعشون باشه یا بخوان اعتبار بگیرن می شن توابع شهرستان شبستر !

هر جا که منفعتی در کار نباشه و هدف فقط خودنمایی باشه مستقل میشن !
۲۰ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۱ بببببببببب
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خدواند تمامی مریضان بالاخص شخص ما رو شفا بدهند
**** ** ******* ***** ***** *********
******** **** *** **** ****

پاسخ:
 من هم با دعای شما موافقم و از خداوند منان می خواهم هر چه سریعتر شما را به لباس صحت و عافیت ملبس بگرداند انشاء الله
در این آدرس دهی چند مورد جالب به نظرم رسید:

1. به دقت به آدرس داده شده دقت کنید: (تبریز، شهر وایقان، شهرداری وایقان). جدای از اشتباه مناسباتی در آدرس دهی که در ادامه اشاره خواهم کرد، فرض کنید یک نفر بخواهد با توجه به آدرس داده شده به شهرداری رجوع کند. آخر نام خیابانی، نام میدانی. هر چند که شهرداری درست در ابتدای شهر وایقان بوده و آدرس سر راستی دارد، اما آیا واقعا این نوع نشانی دادن، به خصوص برای کسی که وایقان را نمیشناسد، خنده دار نیست؟

2. شهر وایقان، به مانند شهر صوفیان، شهر سیس و حتی خود شهر شبستر، زیر مجموعه شهرستان شبستر به شمار میآید. لذا به لحاظ مناسباتی بایسته بود قبل از شهر وایقان، عبارت شهرستان شبستر (تاکیدمیکنم شهرستان شبستر و نه شهر شبستر) نیز قید میگردید.

3. موردی که خیلی جالب است، نام تبریز است. در اینکه تبریز به عنوان پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر، مرکز استان آذربایجان شرقی است، نه صحبتی است نه شکی! اما به لحاظ تقسمیات استانی، وایقان یا شبستر، هیچ گونه وابستگی به تبریز ندارد. عبارت صحیح، عنوان آذربایجان شرقی بود که باید در ابتدای نشانی به جای تبریز ارائه میشد.

4. در آخر میخواهم یادی بکنم از دکتر حسن امین لو که الحق و انصاف جزو بزرگان شهر وایقان و افتخارات شهرستان شبستر هستند. هر کجا هستند، همیشه موفق و تندرست باشند.

۲۳ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۳۲ پاسخ مسعود

مسعود جان این همه مته در خشخاش نگذار

اینکه مردم شهرستان نمیخواهند نام شبستر را به زبان بیاورند بخاطر سیاست استعمارگونه اش است

شبستری ها سیاستی بکار میبرند تا کل شهرستان را بنوعی وابسته کنند حتی سیاستی بکار بردند اکثر روستائیان و شهرهای اطراف همه هستی خودشان را در آب ریختند و فروختند و کشاورزی و تولید را نابود کردند و آمدند در شبستر در مغازه و منزل و فروشگاه و ........... سرمایه گذاری کردند بطوریکه بیش از 90% جمعیت شبستر را اهالی منطقه تشکیل میدهند

در حالیکه  مدیران اجرایی ادارات اگر سیاست تمرکز زدایی را اجرا میکردند و اقداماتی میکردند که تردد و رفت آمدهای بیمورد روستائیان به شبستر کاهش میافت امروز چنین آدرس هایی نمود پیدا نمیکرد

چنین حسی در کل مردم شهرستان حاکم است که میگویند شبستر اسرائیل منطقه است

و اجازه نمیدهد گلوله برفی به روستاهای محروم و دور افتاده هم برسد

 

دوست گرامی. از اینکه نظر من را خواندید و دیدگاه خودتان را نوشتید، از شما سپاسسگزارم. بنده به بیان خیلی ساده مواردی را که این آدرس دهی نمیتوانست صحیح باشد باشد بیان کردم، منظورتان را از مته در خشخاش گذاشتن متوجه نمیشوم. موارد اشاره شده استدلهای ساده ای بود که به طور منطقی اشتباه بودن چنین "نشانی دهی" (بر وزن رفرنس دهی!) هایی را در مکاتبات اداری بیان میداشت. دوست عزیز دقت کنیم که این نوع آدرس دهی نه از جانب یک فرد عادی، بلکه از جانب یک "ارگان دولتی" بوده و با توجه به مواردی که عرض کردم، به هیچ عنوان نمیتواند صحیح باشد.  

در مورد "سیاست استعمارگونه شبستریها" و مواردی که اشاره کردید، چون بنده آشنایی چندانی با سیاست ندارم، نمیتوانم در این مورد نظر قطعی دهم، اما اینکه تمامی موارد را به سیاست شبستری ها مرتبط کنیم، قطعا جانب انصاف را رعایت نکرده و از آن طرف بام افتاده ایم.

دقت داشته باشیم، اگر هم فرایند متمرکزسازی صورت گرفته باشد، نه از جانب "شبستریها" بلکه از جانب "مدیران ارشد شهرستان شبستر" است، که از قضا اکثر قریب به اتفاق آنها "غیر شبستری" هستند. به عنوان مثال نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی یا روسای ادارات مختلف که بنده به ندرت در بین آنها "شبستری" میشناسم. حتما تصدیق میفرمایید که از این به قول شما "مدیران اجرایی ادارات" اکثر قریب به اتفاقشان "غیر شبستری" و حتی عمدتا غیر "شهرستان شبستری" هستند. پس بایستی بین "مدیران شهرستان شبستر" و "شبستریها" تفکیک قائل شد.


۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۰۷ پاسخ به همه
اینکه روستائیان نخواهند نام شبستر را ببرند چیزی از اهمیت مرکز شهرستان نخواهد کاست و آنها چه بخواهند و چه نخواهند جزو توابع و روستاهای شبستر هستند و اگر هم اعتباری دارند بخاطر شبستر است
اون کسی که گفته شبستر اسرائیل منطقه است. اولا که اسرائیل افرادی بودند که بدلیل اینکه نمیتوانستند در کشور خود روزگار بگذرانند و از گرسنگی می مردند به فلسطین مهاجرت کردند و آنجا زمین و خانه خریدند و در همانجا ماندند تا از گرسنگی نجات پیدا کنند و از صدقه سر فلسطینیان بتوانند نان بخورند.
حالا شما بگوئید این وسط شبستریها رفته اند در روستاها خانه خریده اند یا روستائیان برای خریدن خانه در شبستر سر و دست شکستند ؟
و مثال اسرائیل برای کدامیک از اینها صادق تر است؟
سلام محضر دوستان و همشهریان عزیز،ما ترکهارو چی شده که منتظر یه تلنگر ساده هستیم تا همدیگرو زیر سوال ببریم؟جناب مدیر عزیز دامن زدن به اینگونه مساِیل خیری درش اگرکه هست مرقوم بفرمایید در خیرتون شریک باشیم،اگر که نیست شما شریک آرامش ما باشین،دوستان من در رفت آمدهایی که به آنایوردوم دارم یک بار هم نشتیدم از شبستر به عنوان اسراییل یاد کنن،اسراییل صهیونیست نژادپرست کجا و شبستر عزیز کجا؟من یه وایقانییم ممکنه بخوام شبستر خونه داشته باشم و یه شبستری بخواد وایقان باغ یا کوره داشته باشه چه مشکلی داره؟واقعا دلیل میشه یه همشهری،یه همزبون یا یه هموطن رو ... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">