شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

چند روز پیش خبری در سایت گلشنراز دیدم مبنی بر اینکه قرار است پیاده روی همگانی ، آنهم از نوع خانوادگی برگزار شود و مهمتر اینکه قرار است بصورت زنده از شبکه 3 و استانی پخش هم بشود . باور ندارید ؟ اینم عکسش !





خوب چی از این بهتر ؟ عده ی کثیری از مردم یکجا جمع می شوند و دوربین و تریبون و میکروفن هم هست ! یعنی یک فرصت طلایی برای سخنرانی و ذکر تلاشهای شبانه روزی و تقدیر و تشکر عده ای از خودشان !

اما چه کنیم که .....

روزگار همیشه بر وفق مراد نمی چرخد !

صبح علی الطلوع مسئولین شال و کلاه کردندی و لباس ورزشی هایی را هم که در یکی از مراسم ها به عنوان تقدیر ! کادو گرفته بودند از گنجه برون کشیدندی !  خواب نوشین صبح روز تعطیل بر خود حرام نمودندی و عزم پیاده روی کردندی !

بنده هم که از طرفداران پر و پا قرص پیاده روی هستم (البته طرفدار تماشایش از شبکه 3 و استانی فقط!) از صبح نشستم پای گیرنده ! (اشتباه نشود ، منظور همان تلویزیون خودمان است) ، ولی شبکه ی 3 داشت پیاده روی را در ارومیه گزارش می کرد و شبکه ی استانی نیز بینندگان را به یک برنامه نمایشی طنز میهمان کرده بود !

بلافاصله بنده نیز رخش را زین کرده و راهی موقعیت شدم . در سه راهی بنیس ، دریایی از اتومبیل پارک شده بود و این نشان میداد که همشهریان عزیز تا آنجا را (که حدود 90 درصد مسیر پیاده رویست)  با خودرو طی کرده اند و از آنجا به بعد (چون تردد ماشین ممنوع بوده) بصورت پیاده طی کرده اند تا خدای نکرده از قرعه کشی جوایز و ایضا از سخنرانی مسئولین محترم ! محروم نشوند .

بنوبه ی خودم ضایعه ی عدم وجود دوربین و عدم پخش مستقیم مراسم را به تمام مدیران و مسئولین عزیز تسلیت عرض میکنم . هر چند که اطمینان دارم این عزیزان در مراسم بعدی و در خلال آن در همایش ها و جلسات و سمینار ها و کنفرانس ها و امثالهم! از بیان زحمات و قابلیتهای خودشان غافل نخواهند بود و خبرنگاران داخلی ! نیز در این مورد به وظائفشان ! عمل خواهند کرد ، اما پخش مستقیم آنان را خیلی بهتر "افتخار منطقه " می کند و راه را برای موفقیتهای بعدی همانند یک "لودر کوماتسو!" سریعتر هموار می کند . چه کنیم که نشد که بشود !

ما را در غم خود شریک بدانید

ایشالا مراسم بعدی جبران کنیم !

نظرات  (۸)

چه قلم زیبا و انشای رسایی دارید . ضمن اینکه ظنز را هم خوب می نویسید خدایارتان باد. امید وارم جایگاه اصلی خود را به دست آورید هرچند :سالها باید که تا یک سنگ اصلی زافتاب/لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن
پاسخ:
سلام
از بابت ابراز لطفتان ممنونم
جایگاهی بهتر و والاتر از بودن در محضر خوانندگان فهیمی چون شما برایم متصور  نیست .
باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید

البته نفس مراسم خیلی خوب بود و برای مردم جو شادی و نشاط فراهم کرد ولی اینکه پخش زنده نشد هم بدی داشت که مردم ناراحت شدن و هم خوبی که به قول شما مسئولین هیچ سخنرانی نکردن و عملکردی ارائه ندادن و تنها فرماندار محترم دو سه دقیقه خوش آمد گفت وسلام
۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۳۱ کارمند دانشگاه
برای مسئولین اصلا مهم نبود که کسی بیاید یا نه . از چند روز قبل بچه مدرسه ای ها را تشویق کردند و آنها هم بابا ننه ها را به زور کشاندند به مراسم . همانطور که خودتان هم گفتید ما خودمان با ماشین رفتیم و اگر راه را نمی بستند تا دم تریبون را هم سواره می رفتیم . هدف فقط قرعه کشی بود و بس . پیاده روی و این برنامه ها دل خوش می خواهد و پول زیاد که ما نداریم .
سخنان فرماندار خیلی خوب بود و به فرج اللهی و سایر مسئولین استانی فهماند که نباید با شعور مردم شبستر بازی کنند. در ضمن دختر رئیس ستاد تبلیغاتی روحانی هم که دو دقیقه دکلمه خواند. حرکات موزون طناب بازها هم که باید شطرنجی می شد. سرودهای اجرا شده توسط نیروهای نظامی هم شبیه به آهنگهای ترکی و آذری معروف بود و معلوم نبود که چه چیزی را می خواهند بگویند. برخی ها هم بدون دعوت به مراسم قرعه کشی آمدند و برای دوره بعدی شورا , حسابی تبلیغ کردند و اسمشان را هم جزو شرکتهای حامی فرستاده بودند. خلاصه جمع مان جمع بود و کاملاً سیاسی نه ورزشی. بیچاره مردم و اطرفیان شبستر که این همه راه آمدند و ساعت 12 ظهر روزه کله گنجشکی خویش را شکسته و صبحانه میل نمودند. و این قصه ادامه دارد....
حمید خان بدو زود یه عکس از صفحه اول سایت اداره ورزش بگیر اعلام کرده شبستر با 30 هزار پیاده روی کننده رکورد استان رو شکست حالا بعدا من میرم دقیق محوطه مزبور رو متر کرده و امار درستش رو در میارم ولی یقینا اون محوطه حتی گنجایش 5 هزار نفر رو هم نداره چه برسه به 30 هزار نفر و معلوم نیست این تعداد رو مسئولین مربوط خودشون شمردن یا کسی رو گذاشته بود تا بشمارن
۲۷ مهر ۹۳ ، ۰۹:۲۳ سلام به گمنامان در پیشگاه معصیت گران
با سلام خدمت حمید خان و خوانندگان وبلاگ
بنده با نام مستعار آشنا برای مطالب این موضوع در یک کلام باید نظر شخصی خودم را به پایان برسانم:
"ضمن عرض سلام و شرمندگی خدمت گمنامان ناظر بر این مردم گناهکار که بیشترشان حیا نداشته و آبروی عزت دینشان را به دوچرخه و موتور سیکلتی فروختند.
امیدواریم ما هم اگر در این شرایط باشیم،مثل آین مردم عزت،شرف،دین و آبرویمان را رایگان نفروشیم."
حمید خان دارم خفه میشم از این مسئولین ظاهرساز و ...
حمید خان خفه میشم از این مردم که چرا اینجوری شدند.مردمی که وقتی میگی حجاب را رعایت کن خواهرم،میگن ظاهر را ول کنید،مهم قلب آدمهاست که باید پاک باشد.چطوری ممکنه که با یک نامحرم دست داده بشه و حلال و حرام نادیده گرفته بشه،و قلب و روحت پاک بماند!!!
همگی در فکر له کردن همدیگه هستیم.می خواهیم با پله قرار دادن دوستان و مردم خویش،به بالاترها دست بیابیم..................آه...
وقتی در مقابل درخواست انجام دزدی سر تعظیم فرود نیاوری،می شوی مختلص،می شوی....جالب اینه که آخر خودت می شوی دزد....
درد دل زیاد است و وقت کم،فقط دلم یک زیارت می خواهد تا آرام شود.زیارتی که ابدی بشود.زیارتی که همه چیزمو بدم و از همه داراییهایم دست بردارم و به معبود عشقم برسم.
ای معبودم مرا در آخرین لحظه هایم،با حسینی تنهایم نگذار....
ای خدا مسئولین در فکر شاد کردن مردم هستند،شاد کردنی که به بهای از دست دادن عفت آنهاست.!!!
ای خدا راضیم به رضای توووووووووووووو والسلام
آشنای قدیمی
حمید خان به خاطر بیشتر نوشتنم معذرت.آخه می خواستم در یک کلام تمام کنم.در این انتهای نوشته هایم یادم آمد که یک کلام نیست،دل می خواهد سخن بگوید.به زور راضیش کردم دست بردارد از این همه بیهوده نوشته...
التماس دعا

پاسخ:
سلام
ممنونم از دلنوشته تان
نوشته اید "مختلص" که فکر کنم درستش "مختلس" باشد از ریشه "اختلاس"

مسئله ای که در مورد حجاب فرمودید هم هر چند ذاتا درست هست ، اما اشکال کار اینجاست که کسی که بخواد تذکر بده باید شرایطی رو داشته باشه که اکثر ما (از جمله خود من) نداریم و علت اینکه برخوردهای قهری یا حتی تذکرات لسانی نتیجه نمیده در اکثر موارد همینه .
با توجه به نص صریح قران که فرموده است :
(ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر ):(و باید از میان شما طایفه ای باشند که مردم را به سوی خیر دعوت نموده ، امر به معروف و نهی از منکر کنند)
منظور از طایفه یعنی عده ای خاص (نه همه) هست که باید شرایط را دارا باشند . در ثانی ، بنظر من الان در بین آقایان هم به همان تعداد افراد هستند که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند اما نمیدانم چرا داوطلب تذکر به خانمها بیشتر است !

باز هم با نظرات ارزشمندتان ما را بنوازید
سلام حمید خان
با نظر شما در خصوص شرایط امر به معروف و نهی از منکر کننده موافقم.بنده در این مثال که دست دادن با نا محرم بود منظورم کلا به هردو طرفه .منتهی این تذکر را هم کسی داده بود که بنده چون شنیده بودم اشاره کردم.
در ضمن در جواب اون قسمت که فرمودید نمی دونم چرا به خانما بیشتر تذکر می دهند و نه به آقایان.باید گم
در روزگار جدید اگه بخواهیم بررسی کنیم جواب کاملی نمیشه پیدا کرد.اما در 2 بخش و با برگشت به روزگارای قدیم می توانیم بهتر جواب را بدست آوریم:(با طنز البته )
1-از  خلق آدم تا بحال چون اول آدم و بعد حوا خلق شد،با آمدن حوا ، آدم به بیرون از بهشت راه یافت.اگر حوا نبود  وسوسه شیطانی از لحاظ زیرساختی موجود نبوده....که آدم گوشش بجنبدنی...
2-اگه حوا اصلاح بشه،آدم هم آدم میشه.چرا چون حوایی باید باشد که آدم را آدم کند.اگر حوا منحرف شود،آدم انحرافش بیشتره...مسئله رو به عقب

اما راستشو بخوای باید بگم مردها سر خود را مثل کبک در برف کرده و از اطراف خویش خبر ندارند.نمی دانند که اگر به ناموس کسی نگاه کنی،به ناموست نگاه خواهند کرد.اگر خود اصلاح شوی خواهی توانست خانواده ای سالم بسازی.بنظر بنده فرقی بین مرد و زن در این قسمت نمی باشد.چراکه ما طبق فرهنگ قدیمی مسخره همیشه معترض تمام جهات از اقدامات و حرکات خانما هستیم.برای مثال وقتی یک مرد می خواهد ازدواج کند،چرا باید بپرسد که آیا این دختر با پسرها دوستی برقرار کرده و یا نه؟چرا باید به این مسئله متعصب باشد؟!در حالی که باید اول این سوال را از خودش بپرسد که آیا من با دخترها رابطه دوستی داشته ام و یا خیر و بعدا از دختر مورد علاقه خویش این سوال را بکند....

بنظرم چه فرقی بین دختر و پسر هست جز جنسیت و خاصیتهای متفاوت و مکمل همدیگر.

پاسخ:
سلام
ممنونم دوست گرامی
ایکاش یکنفر هم داوطلب می شد به رانندگان تریلی که آشغالهای خود را وسط بلوار خالی کرده و در جوب های کنار بلوار بسیج نیز بول ! می نمایند تذکر لسانی بدهد . از بین داوطلبان تذکر به خانمهای زیبارو کسی هم برای این مورد اگر داوطلب هست اطلاع بده لطفا !
مطمئنا میزان ثواب امر به معروف و نهی از منکرش یکسانه ! اما عواقبش خیلی دلچسب تر از شنیدن یک ایشششششششششششششش از طرف خانم مربوطه هست . باور ندارید ؟ امتحانش مجانیست !

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمید خان در ضمن طبق قولی که به شما داده ام،در راستای انتشار آدرس وبلاگ شما کوشا هستم.بخاط مطالب بحق شما.
شاید اینو از بازدیدهای وبلاگت احساس کنی.
در ضمن مستندات **** ****** را هم گردآوری کردم.در صورت نیاز یک اشاره بده.
پاسخ:
سلام
دستت درد نکنه دوست عزیز.....
بیصبرانه منتظرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">