شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام


جوازت به ناز شهرداری نیازمند مباد!


خوشبختانه از موهبت های بزرگی که خداوند نصیب من کرده ، اینست که شغلم ربطی به شهرداری و در کل ارتباط زیادی به ادارات دولتی ندارد و هر روز پیشانی شکر از این بابت بر زمین می سایم !

خیلی هم به خودم فشار آوردم تا بی خیال شهردار و شهرداری بشم ولی نشد ! واقعیت این است که با گذشت 7-8 ماه از انتخابات شوراها ، هنوز شورای شهر شبستر نتوانسته (یا نخواسته) شهردار انتخاب کند . چرا؟

چند روز پشت سر هم ، نظراتی از طرف خوانندگان نوشته شد که مجبورم کرد کمی پرس و جو بکنم. از خدا که پنهان نیست ، از شما چه پنهان ! تا امروز نمی دانستم که شبستر شهردار ندارد! ولی به محض اینکه فهمیدم چند تا علامت سوال در ضمیر ناخود آگاهم ظاهر شد:

1 - ظاهرا دلیل اصلی عدم پذیرش شهردار قبلی ، قانون ممنوعیت بکار گیری نیروهای بازنشسته است و شورای شهر قصد دارد تا به هر طریق ممکن ، این قانون را کان لم یکن تلقی کرده و شهردار بازنشسته را مجددا بر سر ذوق (ببخشید بر سر کار) آورد.


سوال من از شورای شهر (البته از اعضای شورای شهر) این است : آیا آنها کلا این قانون را قبول ندارند ؟ آیا مخالف ممنوعیت بکار گیری بازنشسته ها هستند ؟ در این صورت که باید با مجلس شورای اسلامی  طرف شوند و اعتراض خود را به این قانون اعلام کنند . اگر چنین نیست و موافق این قانون هستند چرا در این مورد خاص حاضر نیستند نص صریح قانون مملکت را گردن نهند و از آن اطاعت کنند ؟ مگر نه اینست که شورا باید تجلی قانون گرایی و قانون مداری باشد ؟


البته حالت دیگری هم متصور است و آن این است که قانون را قبول داشته باشیم اما فقط آن قسمتهایی را که به صرف ماست و بقیه را اجرا نکنیم و تاوانش را هم مردم همیشه در صحنه پس بدهند ! شاید هم از قوانین بعضی اش خوب است و بعضی اش نه؟ مانند برخی از بانوان که زمانی که بحث گرفتن مهریه است سفت و سخت پای قوانین اسلام می ایستند و زمانی که بحث تعدد زوجات پیش می آید معتقدند که باید در برخی از قوانین شریعت بازنگری شود !!!


2 - آیا شهرداری که اعضای شورای شهر اینقدر سرسختانه پای او ایستاده اند همان شهرداری نیست که دو هفته مانده به پایان ماموریتش عزلش کردند ؟ حافظه ی نه چندان قوی من به من میگوید که آن موقع در جواب انتقاد ها میگفتند بی کفایتی شهردار چنان بر ما آشکار شده است که حتی به صلاح نیست همین دو هفته را هم تحملش کنیم . حال چه شده است که همان شهردار (به زعم ایشان) بی کفایت اینقدر کاردان و غیر قابل جایگزینی شده است که بقول آن خواننده ی اسمشو نبر "یا تو یا هیچکس دیگه ؟؟؟؟"


3 - آیا در شهرستان شبستر با اینهمه اهن و تلپ و "بکشید کنار ما فرهنگدوستیم " و اینهمه آمار کاردان و کارشناس و ارشد و دکتر و مهندس از دانشگاههای معتبر و نامعتبر و آزاد و کوپنی و شبانه و غیر انتفاعی  و ..... یک نفر نمی توان پیدا کرد که سکان شهرداری این شهر را به دست بگیرد؟ آیا اینقدر قحط الرجال شده است که آسمان باز شده و همین یک شهردار پایین افتاده و دروازه ی آسمان دوباره به هم دوخته شده است ؟ اینقدر پیدا کردن یک نفر مشکل است که باید برای آن شخص قانون کشور عوض شود و استثنا قائل شود؟ واقعا شما اگر جای من بودید باورتان می شد که قحطی شهردار فقط این شهرستان را فرا گرفته است؟

شک

4 - من در این نوشته قصد ندارم آقای موسویان را نقد کنم . از راندمان کاری ایشان در دوران تصدی شهرداری هم زیاد اطلاعی ندارم و تا بحال هم با ایشان برخوردی نداشته ام چون بحمدالله والمنه خداوند مرا تا بحال محتاج شهرداری نگردانیده است . اما تا آنجائیکه میدانم ایشان هم در دوره ی شهرداریشان آنچنان معجزه ی قابل لمسی از خودشان بروز ندادند! زمانیکه ساخت و ساز رونق داشت و درآمد شهرداری به مدد پول جیب این مردم که برای رهایی از پیچ و خم اداری شهرداری ، بدون سوال و جواب پرداختش می کردند ، از پارو بالا می رفت ،  چند تا سطل آشغال خالی می شد و چند تا درخت آب داده می شد و چند تا چاله چوله لکه گیری می شد . کاری که از اول هم همیشه انجام می شده. آیا شهرداری این هنر را داشت که بلافاصله بعد از رکود ساخت و ساز و پایین آمدن درآمد شهرداری ، بجای اینکه با ماشین نعش کش در خیابانها برای جمع آوری سد معبر (فقط برای نصف روز) جار بزند یا برای دریافت عوارض شهری بیست هزار تومانی ، بیست بار به خانه های مردم تلفن کند ، کمی هم کار عمرانی بکند ؟


سوال از این دست زیاد است و دل ما از دیدن اینهمه تبعیض و بیعدالتی و احمق فرض کردن این مردم پرتر. اما چه کنیم که نه عضوی از شورا این ها را می خواند و نه اگر بخواند جوابی برای آن دارد . طبق معمول هم اگر کسی حرفی بزند به سیاه نمایی متهم می شود .


دست ما کوتاه و خرما بر نخیل .....


اما اعضای محترم شورای محترم تر شهر : شاید چون ما عادت کرده ایم که افرادی برایمان تصمیم بگیرند که چه برنامه ای را از تلویزیون ببینیم و چه برنامه ای را نبینیم . افراد دیگری تصمیم بگیرند که کدام سایت را باز کنیم و کدام را نه . افراد دیگری تصمیم بگیرند که بنزین را گران بخریم یا ارزان و هزار تصمیم دیگر ، شاید به این دلیل است که ما این افراد را ندیده ایم و نمی شناسیم و فکر میکنیم که مثلا رئیس کل بانک مرکزی از ما سوادش بیشتر است و بیشتر می فهمد پس حتما صلاح است که ارزش پول ملی ما را به یک سوم تقلیل دهد . اما همه شما را دیده ایم و سالهاست می شناسیم و از میزان سواد و تجربیات کشور داری شما تا حدودی مطلعیم . 


شاید من چون آدم خیلی مثبت اندیشی هستم چنین فکری نکنم ولی بعضی از افراد که دست بر قضا نیمه ی خالی لیوان را بیشتر می بینند ممکن است فکر کنند که در پس اینهمه اصرار برای قانون گریزی و اینهمه لجبازی و پافشاری برای ماندن یک نفر در پستی که قبلا خود شما عزلش کرده بودید ممکن است خبرهایی باشد!

خبر هایی مثل .........

تردید

بماند


فقط یادتان نرود این مردم همان مردمی هستند که برای چند رای ناقابل مدتها به آنها التماس (بله به معنی واقعی کلمه التماس) کرده اید و سکوتشان از سر رضایت یا نادانی نیست ... کمی صبرشان زیاد است و دلشان اهل شکایت نیست


یک نکته از این معنی .......... گفتیم و همین باشد

نظرات  (۹)

سلام
مثل همیشه زدی به هدف حمید خان
متن خوبی بود. فقط محض اطلاع خوانندگان، آقای شهردار سابق گفته اند که اگر برای یک ماه هم شده! می خواهند شهردار باشند و در این بین باید فرماندار محترم دست به کار شده و شورا را منحل کنند و یا هر چه زودتر (که البته اکنون هم انتخاب شهردار توسط شورا بدلیل منع قانونی وجهه رسمی نخواهد داشت) تکلیف را روشن کنند. البته جا دارد که نماینده محترم مردم شبستر و استاندار محترم هم اقدامات لازم را انجام دهند تا این شهر و شهرهای مشابه در منطقه مان از بلاتکلیفی دربیاید.
اگر الان شهردار قبلی برگردد باید با کوهی از مشکلاتی که در اثر بی برنامگی در این مدت در شهرداری شبستر بوجود آمده دست و پنجه نرم کند . یکی از عوامل کم شدن ساخت و ساز در شبستر دریافت های غیر عادلانه خدمات از طرف شهرداری است که باعث شده است بسیاری از سازندگان ، عطای ساخت و ساز را به لقای درخواستهای غیر معقول شهرداری ببخشند و پولشان را در ارز و طلا و سپرده های بانک سرمایه گذاری کنند و همین مسئله باعث پایین آمدن وحشتناک درآمد شهرداری و متعاقب آن فشار مضاعف بر شهروندان شده است و این دور باطل همینطور ادامه دارد. چون از زمانی که شهرداری شبستر شهردار ندارد ، بغیر از جمع آوری سطول (سطل های) آشغال ، کار مفید دیگری از شهرداری نمی بینیم .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
نمیشه که شهردار بعد 35 سال خدمت خالصانه و مخلصانه و ******* و ******* و ... باید همچنان با زور سر کار بماند 
با سلام
تصاویر خام شهید مدافع حرم حسین نصرتی(محمودرضا بیضایی)
در بلاگ galam.blog.ir
ضمنا خوشحال میشم اگه افتخار تبادل لینک بدین
با تشکر یا علی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اقا چرا سانسور کردی ما که چیزی نگفته بودیم حالا خود شهردار که معلومه واسه چی دنبال ابقا هست و به هر دری میزنه ******** هم که شدیدا در پی ابقای او هست در حالیکه صندلی خودش شدیدا لرزان شده اقای جوان شورا هم که حکایتش معلومه این وسط حاج مهدی دیگه نوبره که میگه یا شهردار ابقا بشه یا شورا منحل بشه خخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
سلام
بعض از جملات صرفا اظهار نظر هست و اظهار نظر آزاده اما بعضی از نظرات مسئولیت حقوقی داره و چون نویسنده اش مشخص نیست سانسور میشه. منتهاکلماتی که شما بکار برده بودین علاوه بر مورد فوق کمی هم دور از عرف صحبت اجتماعی بود . والا هیچ نظری از دید شخصی و جناحی سانسور نمیشه چون من خودم طرفدار هیچ شخص ، ارگان ، حزب ، نهاد یا حتی تیم فوتبالی هم نیستم . باز هم به وبلاگ خودتان توجه بفرمائید با نظرات سازنده تان . ممنون
مرسی دوست عزیز بنده جرات و جسارت شمارو که وارد این زمینه شدید تحسین میکنم من از تمامی مسائل مربوط به این قضیه خبردارم ولی بنا به مصلحت نمیخوام خودم رو معرفی کنم و یا اینکه همه چیز رو بیرون بریزم در نتیجه به همین تک جملات و برخی روشنگری ها قانع هستم 
پاسخ:
وارد این زمینه شدن جرات و جسارت خاصی نمی خواد که. شهردار رو شورایی انتخاب میکنن که ماها انتخاب کردیم . حقوقش هم از مالیات من و شما تامین میشه. بنابراین حق داریم هممون در موردش اظهار نظر کنیم و اگر کمبود و کاستی باشه آزادانه بیان کنیم 
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۵۴ شهروز صبوری
سلام حمید خان
مرسی که به وب شخصی بنده هم سر زده و نظر هم گذاشتید
من  برای معرفی شهرستان شبستر در برخی پست ها مطلب میذارم و از نت عکسهای مربوط برداشته و میذارم حالا عکسی از تابلوی شهر که لوگوی وب شما نیز هست رو هم به عنوان به شبستر خودش امدید گذاشتم که اگر از نظر شما مشکلی داره بگید

پاسخ:
مشکلی که نداره - فقط اگر منبعش ذکر بشه بهتره - البته این نظر منه- بعضی وقتها یک عکس بدلیل استفاده دائم یا استفاده برای اولین بار ، تبدیل به نماد و شاخص میشه که از دید خودم عکس این تابلو نماد این وبلاگه
و راضی  الهی...تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد تا قلم و اندیشه هایت همچنان بر سیاهیها بتازد و سپیدی برای خوانندگانت ارزانی بدارد خوشحالم بعد از مدتها قدرت فکری خود را باز یافتی !! و مثل سابق چون مه نور به چشم خواننده می فشانی خسته نباشی
پاسخ:
تشکر میکنم. من هم از نوشته های شما لذت می برم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">