شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

بدون هیچ مقدمه ای به سراغ اصل مطلب می رویم. باید اعتراف کنیم که ما شکست خوردیم، در جنگ فرهنگی مغلوب شدیم و اگر اکنون به خود نیاییم حاصل این شکست روز به روز اثرات فاجعه بار خود را بیشتر نشان خواهد داد. قصد سیاه نمایی ندارم اما بیایید منصفانه به جامعه ی امروزمان نگاهی بکنیم: علیرغم سرد شدن هوا کماکان لباس های نازک و شال های کم عرض و ساپورت های چسبان جولان می کنند، در ورزشگاه هایمان داور و بازیکنان باید به فحش های ناموسی عادت کنند، دخترانمان در اینستاگرام و وی چت و فیس بوک عکس های شخصی خود را برای عموم منتشر می کنند و خلاصه هر روز افتخاری تازه به این لیست اضافه می شود!

کاش یک بار.....

کاش یک بار مسئولان کشور در این چند سال که از انقلاب گذشته است مصاحبه کنند و بگویند مردم ما را ببخشید که در عرصه فرهنگ مغلوب شدیم. کاش یکبار مسئولانمان فارغ از جنجال های تبلیغاتی دور هم جمع شوند و نسخه ای کارامد برای حل این مشکلات طراحی کنند. همه می دانیم برخوردهای کوتاه مدت و قهری چاره کار نیست. در زیر فهرست برخی اشتباهات مرگبارمان که این شکست را به بار آورد را ذکر می کنیم:

۱- عدم توجه به حرکات دشمن: اگر زمانی که فیسبوک و سایت های مشابه مشغول توسعه بودند ما هم رقیبی داخلی برای آن درست می کردیم و به جای اکتفا به فیلتر کردن، رقابت می کردیم اکنون شاهد این نبودیم که فیلترشکن برای جوانانمان از نان شب واجبتر شود. یا زمانی که شبکه های ماهواره ای زیاد می شد و ماهواره جایش را بین مردم باز می کرد اگر به جای بگیر و ببند به کیفیت و کمیت شبکه های داخلی مان می پرداختیم اکنون اینگونه نبود.

۲- به سریال های قدیمی صدا و سیما که از آی فیلم پخش می شود نگاه کنید: مانتوهای گشاد و بلند بازیگران زن مقدمه ای شد برای آنکه جامعه عادت کند به اینکه با مانتو هم می شود بیرون آمد. حالا هم کار به جایی رسیده که چادری بودن بازیگر زن یعنی او مذهبی است نه یک زن عادی! همچنین به روابط دختران و پسران فامیل در سریال ها دقت نمایید! برخلاف آنچه در جامعه ما مرسوم بود در سریال ها دخترعمو و پسرعمو همدیگر را به نام صدا می زدند و لحنشان خودمانی بود. این هم کم کم به جامعه تلقین کرد که آری میشود اینگونه هم بود.

۳- در مدارس دبستان و راهنمایی دخترانه پوشش واحدی را ایجاد کردیم که چادر در آن جایگاه ثابتی نداشت. چه میشد که دخترانمان از کودکی با طرح های گوناگون چادر خو میگرفتند؟

۴- ممیزی فیلم ها را به دست تساهل و تسامح سپردیم، اجازه دادیم کمی از موها و گردن بازیگران زن پیدا باشد، کم کم این حجاب شل تر شد، محتوای فیلم ها هم به دست عشاق جوان سپرده شد. حالا هم فقط حجاب کامل در فیلم های تلویزیونی دیده می شود!

۵- ضرب المثل "آدم گرسنه دین و ایمانی ندارد" را شنیده اید؟ تا حدی درست است. نباید از پدری که دلیل مشکلات اقتصادی روز به روز جیبش خالی تر می شود توقع زیادی داشته باشیم.

در پایان امیدواریم که همه به خود بیایند و فکری بکنند. واقعا چه شد دختر ایرانی که زمانی به زور سرنیزه نتوانستند از سرش چادر را بردارند اکنون شخصا عکس بی حجابش را در فیس بوک می گذارد و برادرش آنرا لایک می کند؟!

نظرات  (۴)

 و افسوس که مدیران ما هیچوقت و در هیچ شرایطی حاضر به پذیرفتن اشتباه نیستند ....
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام خدمت حمید خان.
مطالب عالیه...
مطلب خصوصی"**** *** ***** ** *** ** ** **** ** ****** ***** ****."


پاسخ:
من بیشتر....
آقا چی دارین با این آشنا رد و بدل می کنین بگین مام بدونیم داااا
پاسخ:
والا از خدا پنهون نیست از شما چه پنهون قراره ایشون یه سری سوژه به من برسونن که هنوز نرسوندن . صحبت در مورد همین بود ...
ایوای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">