شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام این متن به قلم من نیست و از زبان یک زن نوشته شده




یک وقت هایی فکر میکنم مرد بودن چقدر می تواند غمگین باشد. هیچ کس از دنیای مردانه نمی گوید. هیچ کس از حقوق مردان دفاع نمیکند. هیچ انجمنی با پسوند «... مردان» خاص نمیشود. مرد ها نمادی مثل رنگ صورتی ندارند. این روزها همه یک بلند گو دست گرفته اند و از حقوق و دردها و دنیای زنان می گویند. در حالی که حق و درد و دنیای هر زنی یکی از همین مردها است. یکی از همین مردهایی که دوستمان دارند. وقتی میخواهند حرف خاصی بزنند هول می شوند. حتی همان مرد هایی که دوستمان داشتند ولی رفتند...




یکی از همین مرد های همیشه خسته. از همین هایی که از ۱۸ سالگی دویدن را شروع میکنند. و مدام باید عقب باشند. مدام باید حرص رسیدن به چیزی را بخورند. سربازی، کار، در آمد، تحصیل... همه از مرد ها همه توقعی دارند. باید تحصیل کرده باشند. پولدار، خوشتیپ، قد بلند، خوش اخلاق، قوی... و خدا نکند یکی از اینها نباشند...

ما هم برای خودمان خوشیم! مثلا از مردی که صبح تا شب دارد برای در آمد بیشتر برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای ما که عشقشان باشیم به قولی سگ دو می زند، توقع داریم که شبش بیاید زیر پنجره مان ویالون بزند و از مردی که زیر پنجره مان ویالون می زند توقع داریم که عضو ارشد هیات مدیره ی شرکت واردات رادیاتور باشد. توقع داریم همزمان دوستمان داشته باشند، زندگی مان را تامین کنند، صبور باشند و دلداریمان بدهند، خوب کار کنند و همیشه بوی خوب بدهند و زود به زود سلمانی بروند و غذاهای بد مزه مارا با اشتیاق بخورند و با ما مهمانی هایی که دوست داریم بیایند و هر کسی را که ما دوست داریم دوست داشته باشند و دوست های دوران مجردیشان را فراموش کنند و نان استاپ توی جمع قربان صدقه مان بروند و هیچ زن زیباتری را اصلن نبینند و حتی یک نخ هم سیگار نکشند!



مرد ها دنیای غمگین صبورانه ای دارند. بیایید قبول کنیم. مرد ها صبرشان از ما بیشتر است. وقت هایی که داد میزنند وقت هایی هم که توی خیابان دست به یقه می شوند وقت هایی که چکشان پاس نمیشود وقت هایی که جواب اس ام اس شب به خیر را نمیدهند وقت هایی که عرق کرده اند وقت هایی که کفششان کثیف است تمام این وقت ها خسته اند و کمی غمگین. و ما موجودات کوچک شگفت انگیز غرغروی بی طاقت را دوست دارند. دوستمان دارند و ما همیشه فکر میکنیم که نکند من را برای خودم نمیخواهد برای زیبایی ام میخواهد، نکند من را برای شب هایش میخواهد؟ نکند من را برای چال روی لپم میخواهد؟ در حالی که دوستمان دارند؛ ساده و منطقی... مرد ها همه دنیایشان همین طوری است. ساده و منطقی... درست بر عکس دنیای ما.



بیایید بس کنیم. بیایید میکرفون ها و تابلو های اعتراضیمان را کنار بگذاریم. من فکر میکنم مرد ها، واقعن مرد ها، انقدر ها که داریم نشان میدهیم بد نیستند. مردها احتمالن دلشان زنی میخواهد که کنارش آرامش داشته باشند. فقط همین. کمی آرامش در ازای همه فشار ها و استرس هایی که برای خوشبخت کردن ما تحمل میکنند. کمی آرامش در ازای قصر رویایی که ما طلب میکنیم... بر خلاف زندگی پر دغدغه ای که دارند، تعریف مردها از خوشبختی خیلی ساده است.

۹۲/۰۶/۱۷

نظرات  (۲۵)

واقعا مرد بود خیلی سخت هست که به نظرم تو این دوره زمونه کم میشه پیدا کرد و مردای واقعی هم خیلی زود کمرشون خم میشه
تکراری بود.
پاسخ:
تو این وبلاگ؟
اگر هم تکراری بود زیبا بود.گاهی وقتها قلم مهم نیست باید مطلب رو گرفت.
درک مردا خیلی ساده تر از خانوماست.من فکر میکنم اگه خانوما مردارو درک کنند خود بخود توسط مرداشون درک خواهند شد.البته باز این هم ی امتیاز که خانوما دارند. 95 درصد رابطه دست خانوماست و به عبارتی مدریت رابطه به دست خانوماست.
 مریم خانوم دست شما هم درد نکنه که این مطلبو فرستادین:))
۱۷ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۰۹ مریم ا... آقا (خانوم) بحلول
خواهش میکنم و ممنون ازینکه مورد عنایت جنابعالی قرار گرفته...  زن و مرد برای تکامل هم آفریده شده اند نه تفاضل هم

بله

 

 تو این وبلاگ بخش کامنت ها یکبار قبلا  نوشته شده.
مریم خانم مطلبتون قشنگ بود استفاده کردم.گناه من چیه عاشق زن شاغل شدم کاشکی بفهمه به خاطر پولش نمیخوامش.کاش............
تمام این جملات که میگه خانوما اینجورین و یا مردا اونطور نشون از این میده که ما انسانها به رفتارهای ناخود آگاه خودمون،آگاه شده ایم.حال باید چکار کرد؟
آیا باید زن زنانگی خودشو کنار بذاره ،یا مرد مردانگیشو؟؟
هیچکدوم..باید با تعقل،با همون عقلی که خودش به ما داده این رفتارهارو در خودمون شناسایی کنیم و معقول تر و متعادل تر کنیم.باید از خودمون بپرسیم که این حس و حالی،که بر اومده از مردانگی یا زنانگی منه تا چه حد واقعیت داره؟آیا این عکس العمل من منطقیه یا فقط برگرفته از ضمیر ناخوداگاهمه؟!!
آقا یک خبر ناب؟ احتمال عدم پذیرش شهردار شبستر از طرف وزارت کشور وجود دارد (عدم صدور حکم) و گفته اند که هنوز دست نگه دارند تا بعد. دیروز در شهرداری از یک منبع موثق می شنیدم که واقعا جای خوشحالی دارد. دیروز در شهرداری یک شور و شعف خاصی بود. از دو نفر از اعضای محترم شورا هم باید بابت این موضوع تشکر ویژه ای داشت.
با سلام خدمت حمید خان،
بعنوان علاقمند به وبلاگ شما،یک پیشنهاد میدم.
عنوان انتقادی و نقد مسئولین از یاد نرود.اگه این موضوعات  را بخوای نشر بدی،وبلاگت دیدن ندارد.
موضوعات و سوژه های جنجالی و هیجانی را انتخاب کن برادر.
با تشکر
مختار جان این همه وضعیت بی قانونی مشکل دار از بی عرضگی شوراهاست.از ماست که بر ماست.

 کجایی حمیدخان؟؟؟؟

هی سرمیزنیم خبری ازت نیس. !!!!!!!پست نمیزارِی!!!!!!!

پاسخ:
سلام
ببخشید چند روزی گرفتار بودم بشدت
من گفتم ایشالا شهردار رو انتخاب نمیکنند که متاسفانه چنین نشد ولی خدارو شکر که قدرتهایی هست که جلوی این سیاست بازی ها رو بگیره و تا بدین لحظه نذاشتن حکم شهردار امضا بشه که ایشالا تا اخر هم چنین بشه و ایشان رو بدین سمت انتخاب نکنند 
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۷ عاطــــــــــــــــفه
اه بسدی دااا.تازا پست گویون دا.
یورولدوخ بو کیشن قیافسن گورماخدان.
پاسخ:
چشم

حمید خان ؛ خوبید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

کم پیدا؟نیستید؟کجا هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
داشتیم؟؟؟؟
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۵۹ عاطــــــــــــــــفه
اپ الیندا.گروگان توتولموبسوز؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
سلام، چرا این همه کم پیدا؟!!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام
ببخشید
من چند روز بدلایل کاری نتونستم آپ کنم
انشاء الله بزودی با مطالب جدید جبران میکنم
نکنه عروسی تون بوووود؟؟؟؟؟
پاسخ:
نه بابا همه که مثل شما زرنگ نیستن

تواین یه مورد دیگه دروغ نگید شماازهمه زرنگترید.
پاسخ:
خدا از دهنتون بشنوه ......
اگه زرنگ تر بودیم که وضع این نبود که ؟!؟
اونش دیگه به خودتون مربوط میشه جناب راضی ولی بازم میگم تو این مورد شما شاگرد اولید.!!
۲۷ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۷ عاطــــــــــــــــفه
پست گویموسوز ها دا))))):
سوپ جنینه گویون فیض اپراخ.یوخجا مهر اینان داهه اله گوررمیجام مجازی دنیانه.
این هم یک سوژه ناب از شهرستان شبستر:
http://upload7.ir/images/01931611367842003976.jpg

۲۷ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۱۸ سوژه: دریاچه ارومیه باید کوچک شود!
استاندار آذربایجان‌شرقی میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب است، گفت: طبیعتا تامین این مقدار آب امکان‌پذیر ‌نیست؛ بنابراین باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم، در عین حال با مدیریت بهینه منابع آبی و استفاده از منابع دیگر مانند تصفیه پساب فاضلاب‌ها، سفره‌های زیرزمینی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی روستای دیزج شیخ‌مرجان از توابع شهرستان شبستر با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و محدودیت منابع آبی در پیرامون این دریاچه اظهار کرد: عواملی مانند کاهش بارش، تغییر اقلیم و افزایش سطح کشت موجب شده است که امروز منابع و مصارف آبی ما همخوانی نداشته باشند؛ لذا باید منابع آبی را بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه میزان نیاز دریاچه ارومیه به آب، 19 میلیارد متر مکعب است، افزود: طبیعتا تامین این مقدار آب امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید به فکر کوچک کردن دریاچه ارومیه باشیم، در عین حال با مدیریت بهینه منابع آبی و استفاده از منابع دیگر مانند تصفیه پساب فاضلاب‌ها، سفره‌های زیرزمینی را تقویت کنیم.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: حل مشکل کم‌آبی و مدیریت منابع، تنها مربوط به دولت نیست، بلکه بخش عمده آن، همت مردم و همراهی آنها با دولت است و تاریخ انقلاب هم نشان داده است که دولت و ملت با همدلی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.
منبع: تابناک
تو را دوست میدارم
اما بندی نیستم بر پاهایت
عشق من به تو
بال ست برای پریدنت
آرزوی من
اوج گرفتن در آسمان رویای توست
دل زمینیم همیشه بودنت را می خواهد
دل آسمانیم پروازت را طلب میکند
گرچه می فشارد دلتنگی قلبم را در چنگ
اما عشق حریف فاصله هاست
و من تو را
خویش را
رها می خواهم
رها..............

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقا این تربیت بدنی وضعیتش خرابهههه.
****** وضعیتش از او اداره ا ش بیشتر خرابهههههههه
حمید خان یه نگاه به تربیت بدنی بکن.شاید یکی به دادش برسه....
هیچ مسئولی از اون اداره خبر نداره.شایدم خبر داره ما خبر نداریم..............

پاسخ:
سلام
لطفا به مصادیق اشاره بفرمائید

خیلی کلی گفتین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">