شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎
سلام

شما به عنوان یک زن می‌دانید چه چیزهایی بیشتر از همه یک مرد را آزار می‌دهد؟ تا به حال شده با خود فکر کنید که شاید بعضی رفتارهای زنانه شما به‌شدت شوهر یا نامزدتان را آزرده خاطر کند و حتی موجب دور شدن او از شما شود؟


ظلم به مردان

درباره این رفتارها مردها بیشتر می‌توانند حرف بزنند؛ به همین دلیل باید از مردان پرسید بیشتر از همه کدام رفتارهای همسرشان برای‌شان غیر قابل تحمل است. همچنین گشتی هم در سایت‌ها، فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی زدم تا بتوانیم با شکایت‌های رایج آقایان از خانم‌ها بیشتر آشنا شوم و در نهایت از همه این گفته‌ها و شنیده‌ها و شکایت‌ها پرتکرارترین‌شان را انتخاب کردم.



تمام وقت آزاد او برای شما نیست

‌این کاملا درست است که یک زن دوست دارد تا‌حد‌ممکن به همسر و عشق زندگی‌اش نزدیک شود و نگذارد او هیچ وقت احساس تنهایی کند؛ مردها تا اینجا هیچ مشکلی ندارند اما گله آنها از آنجا آغاز می‌شود که می‌گویند:«ما هم دوست داریم که همسرمان همیشه و در همه لحظات خوب و بد زندگی همراه‌مان باشد اما خانم‌‌ها فکر می‌کنند تمام وقت آزاد مردشان تنها باید به آنها اختصاص داشته‌باشد نه هیچ‌چیز دیگر. این دقیقا جایی است که می‌تواند برای ما آزاردهنده باشد.»مردی می‌تواند عاشق همسرش باشد ولی دوست داشته‌باشد گاهی زمانی را به خودش اختصاص دهد و به دنبال کارها و تفریحاتی برود که به تنهایی از آنها لذت می‌برد؛



نباید تصور کرد این کار یک دیوار دفاعی است؛ مردی که برای خودش نه علاقه‌ای داشته‌ باشد، نه یک فعالیت مثلا ورزشی یا... دیگر چه چیز از او باقی می‌ماند. وقتی هم زن و هم شوهر علایق‌شان را بشناسند و برای خودشان به تنهایی وقت بگذارند، در وقت‌های با هم بودن زمینه‌های بیشتری برای صحبت‌کردن و تحسین یکدیگر خواهند داشت، همه آدم‌ها به زمانی نیاز دارند که تنها بوده و فرصت نفس‌کشیدن داشته‌ باشند.

شکستن ناخن دلیل خوبی برای گریه نیست

ناخن



مردها به‌راحتی با ابراز احساسات شدید زن‌‌ها معذب و آزرده خاطر می‌شوند. شکستن ناخن یا پاشنه کفش یا خرد‌شدن شیشه عطر یا... هیچ‌کدام دلیل نمی‌شود که بخواهید مقابل همسرتان شروع به گریه کنید.


ناخن


ابراز احساسات زیاد برای موضوعات کوچک شاید برای زنان امری عادی باشد اما مردها بیشتر آن را یک نمایش بیش از اندازه می‌دانند؛ سعی کنید در مورد چیزهایی که چندان مهم نیستند احساسات کمتری به خرج دهید؛


اشک زن


شاید لازم باشد وقتی اتفاق می‌‌افتد چند لحظه فکر کنید و ببینید آیا فردا یا هفته آینده هم به خاطراین موضوع ناراحت خواهید بود؛ اگر جواب شما نه است پس این موضوع ارزش فکرکردن و احساساتی شدن بیش از اندازه را ندارد.

وقتی مدام به او زنگ می‌زنید

مردانی هستند که می‌گویند از اینکه همسرشان هر ۱۰ دقیقه یک‌بار تلفن می‌زند و مدام پیامک‌های بی‌معنی می‌فرستد کلافه شده‌اند؛ از اینکه در تمام طول روز همسرشان زنگ می‌زند و مکان آنها را چک می‌کند اذیت می‌شوند،



از اینکه باید برای هر چیز کوچکی جواب پس بدهند احساس ناامنی می‌کنند. قبل از اینکه بخواهید برای چندمین بار در طول روز به همسرتان زنگ بزنید کمی فکر کنید که آیا کار شما آنقدر مهم هست که بخواهید سر کار با او صحبت کنید و وقتش را بگیرید و ذهنش را از مسائل کاری منحرف کنید. مردها وقتی مشغول کاری هستند توجه بیش از اندازه را دوست ندارند. ممکن است در ابتدا درباره تماس‌ها و توجهات بیش از اندازه همسرشان اعتراضی نکنند ولی به مرور کلافه می‌شوند و حتی گاهی با روش‌های متفاوت سعی می‌کنند از جواب‌دادن طفره بروند.


عصبی


یادتان باشد لازم نیست شما به عنوان یک زن هر چیز کوچک و هر حرکتی که می‌کنید را به همسرتان گزارش دهید و بالطبع او هم دوست ندارد همه چیز را به شما گزارش دهد؛ اینکه کجا هست الان به چه چیزی فکر می‌کند. به او زمان بدهید که گاهی شما را نداشته ‌باشد و دلش برای‌تان تنگ شود.

جیغ بنفش ممنوع!

با خنده‌ و صدای بلند حرف‌زدن و مدام با نفس‌ بریده‌بریده‌(براثرخنده‌) ماجراهای نه چندان جالب را تعریف‌کردن همیشه خوشایند نیست.


فریاد


بیشتر مردها در این زمان مدام در این فکر هستند که چه زمان این صحبت‌های آزاردهنده تمام می‌شود؛ شاید خودتان هم دیده باشید که گاهی اوقات مردها خودشان دور هم جمع هستند با هم می‌گویند:«فلانی چطور زنش را با آن همه سر و صدا تحمل می‌کند؟» چرا باید فضای آرام خانه با حرف‌های بیهوده و بلند و جیغ‌های بنفش آلوده شود.



جیغ بنفش


برای موضوعی که مهم نیست نباید خیلی شلوغ کنید. در حقیقت صدای بلند و زیاد حرف‌زدن در مورد چیزهای بی‌معنی برای همه آزاردهنده است و چندان زن و مرد نمی‌شناسد.

چرا در کارهای خانه کمک نمی‌کنی؟


به نظر خودتان آیا واقعا لازم است که مدام به همسرتان غر بزنید که چرا در کارهای خانه کمک نمی‌کند در حالی که خودش می‌گوید نهایت تلاشش را برای کمک به شما می‌کند. اگر می‌خواهید از او ایراد بگیرید دنبال یک بهانه تازه بگردید که به اندازه کافی قانع‌کننده باشد. فکر نمی‌کنید او از حرف‌های یکنواخت شما خسته‌ می‌شود اینکه مدام بگویید: چرا ظرف‌ها را نشسته؟ چرا خانه را جمع و جور نمی‌کنی؟ چرا در جاروکردن کمک نمی‌کنی؟



مرد خانه دار

و... در این موارد او به دلیل محبتی که به شما دارد کمک نمی‌کند بلکه کمک می‌کند تا از غرزدن‌های شما خلاص شود. یاد بگیرید از شوهرتان برای کمک‌هایی که به شما می‌کند تشکر کنید؛ خودتان می‌بینید که وقتی او متوجه می‌شود از رفتارش قدردانی می‌شود به طور قابل ملاحظه‌ای سعی می‌کند همان فردی شود که شما دوست دارید پس لطفا کمتر غر بزنید و بیشتر قدرشناس باشید.

شما یک جاسوس نیستید


فضولی

یکی از اتفاقات بدی که می‌تواند برای یک مرد بیفتد این است که ناگهان ببیند همسرش در حال جست‌وجو در وسایل شخصی مثل کیف و موبایل است و در میان ای‌میل‌ها و شبکه‌های اجتماعی گردش می‌کند.



فضولی


چه کسی به شما این اجازه را داده که می‌توانید وارد حریم شخصی همسرتان شوید و همه وسایل شخصی او را زیر و رو کنید؟ چرا فکر نمی‌کنید این یک رفتار کاملا غیراخلاقی است. به یاد داشته باشید که چنین رفتارهایی نه تنها او را پنهان‌کارتر می‌کند بلکه کم کم چیزهایی را هم که به شما می‌گفت دیگر نمی‌گوید چرا که به شما اعتماد ندارد و دیگر احساس امنیت نمی‌کند. یادتان باشد او باشماست، دوست‌تان دارد اما به حریم شخصی خودش نیاز دارد و شما باید به او احترام بگذارید.

در مقابل جمع از او بد نگویید


مردها دوست ندارند جلوی جمع از آنها بد بگویید به‌خصوص در میان اعضای خانواده و دوستان خودشان. اگر شما شروع کنید در مقابل دیگران از همسر یا نامزدتان بد بگویید اولین چیزی که به ذهن آنها می‌رسد این است که شما چقدر نادانید که با مردی زندگی می‌کنید که رفتارهایش را نمی‌پسندید.




یادتان باشد تنها چیزی که دیگران باید از شما و زندگی شخصی‌تان بشنوند این است که چقدر همسر خوبی دارید و در کنار هم خوشبختید.



مردتان را تحسین کنید و مطمئن باشید که او همیشه قدردان خواهد بود.


اگر بیش از حد آرایش می‌کنید



بیشتر مردها دوست ندارند که همسرشان ناخن‌های بسیار بلند داشته‌باشد یا موهای اکستنشن بگذارد یا بیش از اندازه آرایش کند. آنها چهره طبیعی زنانه شما را بیش از هر چیزی دوست دارند.یک چهره طبیعی بیشتر از هرچیزی برای مرد جذابیت دارد و چیزهای بیشتری را به او می‌گوید.



آرایش


شاید بگویید همه مردان به یک زن عمل کرده و آرایش کرده بیشتر توجه می‌کنند اما باور کنید آنها چهره زنانه شما را بیشتر دوست دارند در غیر این صورت با شما ازدواج نمی‌کردند.


الان به چی فکر می‌کنی؟

الان به چه فکر می‌کنی؟ این جمله‌ای است که خیلی از خانم‌ها از شوهران‌شان می‌پرسند؛ اما واقعا چرا مهم است که او در فلان لحظه خاص چه فکری در ذهن دارد و به چه می‌اندیشد، اگر کمی واقع‌بینانه نگاه کنید متوجه می‌شوید که این سؤال چقدر احمقانه است و می‌تواند برای شخص مقابل آزاردهنده باشد و او را از دنیای آرام خودش بیرون می‌کشد.

عصبانیت


اگر به توصیه های بالا عمل کردید تا حد زیادی میتوانید به مردتان اطمینان کنید و اینطور تصور کنید که هر اتفاقی هم بیفتد ، خودش بدون پنهان کاری و ترس از شما ، آن را با شما در میان خواهد گذاشت ....




در اینصورت زندگی آرام ، رویایی و بدون دغدغه و استرس در انتظار شماست ... حق مشاوره بنده فراموش نشود ...



۹۲/۰۶/۰۸
حمید خان راضی !

نظرات  (۲۵)

عالی بود
پاسخ:
قابلی نداشت
دستتون درد نکنه.
پاسخ:
سر شما درد نکنه. چقدر تلگرافی شده نظر ها !
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۹ عاطــــــــــــــــفه
مونالیزا بالاخره نتیجه این شد ک میخندد...؟؟؟؟
راستی این در طبع زنان است.شما نمیتوانید طبع زنان را عوض نمایید....
موضوع پیشنهادی منو نذاشتین اینو گذاشتین؟؟؟ک چی بشه؟؟؟؟
تصمیم داشتم دیگ نظر نذارم...اما نمیتونم جلو زبونمو بگیرم...):

پاسخ:
oخوب یکم صبر داشته باشین . چشم
آخه موضوع پیشنهادی شما رو بذارم اولین کسی که میگه خیلی ناراحت کننده و چندش آوره خود شما خواهید بود
در ضمن قهر راه خوبی نیست. قهر نکنین و با نظرهای ارزشمندتون راهگشا باشین
من از شما بینهایت تشکر دارم  از این همه زحمت و تلاش.خیلی خسته نباشید.
پاسخ:
خیلی ممنون. مطمئنین شما رو گروگان نگرفتن و این نظر ها رو به زور تهدید نمیذارین ؟   :))
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۱۷ عاطــــــــــــــــفه
دستتون درد نکنه...من ینی  ب موضوع خودم ایراد خواهم گرفت...؟؟!!
البته خب همه اینا ب کنار...قابل تامله این مسئله مطروحه...
منم موافقم خانوم انا رو گروگان گرقتن...احتمالا خود شما این کارو کردین(:دارین رد گم میکنین با حرفاتون تا پلیس بین الماام متوجه نشه((((((((:
ویا قلمتون گروگان گرفتتشون!!!
شایدم ب کنایه اشارتی گفتنو مکرر نمیکنند!بقول جناب حافظ...
پاسخ:
اگه ما از این شانسا داشتیم ...... که وبلاگ نویس نمیشدیم (دور از جون)!
من باید چکار کنم که شما راضی باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
من که همین الانش هم که راضی هستم
حمید راضی !

حمید خان فکر کنم ساز موافق من خیلی دلنواز نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
چون هیشکی باورش نمیشه بس که ما رو کوبیدین !!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام و خسته نباشید. راستش من دنبال مطلبی در مورد هواشناسی میگشتم که از گوگل به سایت شما رهنمایی شدم (این اتفاق شاعت 1 بعد از ظهر افتاد) ولی اینقدر مطالبتان ناب و دست اول بود که تا الان مشغول خواندن پست ها بودم . از این به بعد مشتری دائمی شما هستم آقای راضی
در مورد این مطلب عرض میکنم که اکثر زنان بعد از ازدواج متوجه نیستند که عالم متاهلی با عالم مجردی چه فرقی دارد و میخواهند همان روال را ادامه دهند و باعث دلزدگی شوهرانشان میشوند. به این دسته عرض میکنم که دوست دختر جذابیتهایی که دارد فقط در زمان دوست دختری است و بس !
فکر نکنم هیچ مردی بخواهد زنش ادای داف های 15 ساله را دربیاورد. زنان علاوه بر رسیدگی به وضع ظاهری خود باید پارامترهای دیگری را وارد زندگی کنند که باعث دوام آن شود والا لاک و رنگ و پوشش و تاتو و ..... در همان هفته اول یکنواخت شده و کمکی به زندگی نمیکنند.
شاید بهتر باشد بگویم چیزهایی که باعث دوام دوست دختر - دوست پسری میشوند همانا باعث نابودی زندگی متاهلی هستند.
پاسخ:
سلام. از حضور گرم شما سپاسگزارم دوست عزیز

آقای پدر مجرد

لطف کنید  از تجربه هاتون بگید

خوب هر جا لازم باشه مخالفت هم خواهم کرد
پاسخ:
پس با مطالب این پست موافقید؟!؟!؟!؟
آقای پدر مجرد!بفرمایید چ پارامترهایی؟؟؟
خدای من...

زندگی را به بهانه خواب...خواب را به بهانه درد...

درد را به بهانه تو
فراموش کردم

حال خود قضاوت کن که 

از من چه ماند... ؟؟؟

جز تویی که وقت و بی وقت من را 

انکار می کنی...  
سلام
دوستی فرموده بودند که این کارها در طبع وطبیعت زنانه است.باید عرض کنم که شما درست میفرمایید اما چطور است که طبیعت مردها رو قبول ندارید .همیشه صحبت از درک روحیات پیچیده خانومها بوده ،در حالی که درک روحیات آقایون به مراتب ساده تر است.مسئله این است که این طبیعتها وبه عبارتی کششها و نه(غریزه)نشات گرفته از لایه های پایینی مغز ماست؛زمانی که تازه از درخت پایین آمده بودیم .در طی میلیونها سال و بخصوص چند هزار سال قبل لایه های دیگری به مغز ما اضافه شده که در راستای انسان شدن وکمک به تعقل در ما بوده است
اگر قرار باشد که ما همچنان از همان لایه های پایینی دستور بگیریم تفاوتی با چند میلیون سال قبل نکرده ایم.امروزه مردان ملاکهای دیگری بغیر از زیبایی دارند که یکی از آنها همین درک وشناخت از خود و جنس مخالف است...
پاسخ:
جدی ما ها از بالای درخت اومدیم ؟ پس داستان حضرت آدم وحوا چیه ؟ مدتهاست این برای من سواله. طبق گفته ها و شنیده ها که آدم و حوا هم انسان بودن و همشکل ما که کاملا متضاد با فرضیه تکامل هست . شما کدومشو قبول دارین؟

حمید خان بحث تناسخ هم لطفا بذارید تو برنامتون .

 

پاسخ:
اتفاقا یک مدت بسیار در این مورد مطالعه کردم. این مسئله که تعداد روح در جهان هستی ثابت است و از تنی به تن دیگر منتقل میشود از نظر علمای اسلام زیاد وارد نیست ولی چشم سعی میکنم برایش مطلب تهیه کنم
چه جالب!!! 
سلام.با گزینه ی 1و2و5 کاملا مخالفم .قرار نیست که 6 روز هفته میره سر کار 1روز خونس نبره تفریح که من خستم و یابه تفریح دلچسب خودش برسه زنم آدمه ودر ضمن مردخودش باید درک کنه که زن کارگرنیست باید بهش کمک کرد  .با بقیه ی موارد موافقم
پاسخ:
همین که با این دو سه مورد باقیمانده موافقین جای شکر داره و من از طرف قاطبه ی مردها از شما تشکر میکنم...

داستـان خلقـت زن

از هنگامی که خداوند مشغول خلق زن بود، شش روز می‌گذشت.

فرشته‌ای ظاهر شد و گفت: "چرا این همه وقت صرف این یکی می‌فرمایید؟"

خداوند پاسخ داد:

"دستور کار او را دیده‌ای‌؟

باید دویست قطعه متحرک داشته باشد، که همگی قابل جایگزینی باشند.

باید بتواند با خوردن قهوه تلخ بدون شکر و غذای شب مانده کار کند.

دامنی داشته باشد که همزمان دو بچه را در خودش جا دهد و وقتی از جایش بلند شد ناپدید شود.

بوسه‌ای داشته باشد که بتواند همه دردها را، از زانوی خراشیده گرفته تا قلب شکسته، درمان کند."

فرشته سعی کرد جلوی خدا را بگیرد.

"این همه کار برای یک روز خیلی زیاد است. باشد فردا تمامش بفرمایید."

خداوند گفت :

"نمی شود!!

چیزی نمانده تا کار خلق این مخلوقی را که این همه به من نزدیک است، تمام کنم.

از این پس می تواند هنگام بیماری، خودش را درمان کند،

یک خانواده را با یک قرص نان سیر کند .

فرشته نزدیک شد و به زن دست زد.

"اما ای خداوند، او را خیلی نرم آفریدی."

"بله نرم است، اما او را سخت هم آفریده‌ام.

تصورش را هم نمی‌توانی بکنی که تا چه حد می‌تواند تحمل کند و زحمت بکشد."

فرشته پرسید :

"فکر هم می‌تواند بکند؟"

خداوند پاسخ داد :

"نه تنها فکر می‌کند، بلکه قوه استدلال و مذاکره هم دارد."

آن گاه فرشته متوجه چیزی شد و به گونه زن دست زد.

فرشته پرسید :

"اشک دیگر برای چیست؟"

خداوند گفت:

"اشک وسیله‌ای است برای ابراز شادی، اندوه، درد، نا‌امیدی، تنهایی، سوگ و غرورش."

فرشته متاثر شد:

"شما فکر همه چیز را کرده‌اید، چون زن‌ها واقعا حیرت انگیزند."

زن‌ها قدرتی دارند که مردان را متحیر می‌کنند.

همواره بچه‌ها را به دندان می‌کشند.

سختی‌ها را بهتر تحمل می‌کنند.

بار زندگی را به دوش می‌کشند،

ولی شادی، عشق و لذت به فضای خانه می‌پراکنند.

وقتی خوشحالند گریه می‌کنند.

برای آنچه باور دارند می‌جنگند.

در مقابل بی‌عدالتی می‌ایستند.

وقتی مطمئن‌اند راه حل دیگری وجود دارد، نه را نمی‌پذیرند.

بدون قید و شرط دوست می‌دارند.

وقتی بچه‌هایشان به موفقیتی دست پیدا می‌کنند گریه می‌کنند.

وقتی می‌بینند همه از پا افتاده‌اند، قوی و پابرجا می‌مانند.

آنها می‌رانند، می‌پرند، راه می‌روند، می‌دوند که نشانتان بدهند چه قدر برایشان مهم هستید.

قلب زن است که جهان را به چرخش در می‌آورد

زن‌ها در هر اندازه و رنگ و شکلی موجودند و می‌دانند که بغل کردن و بوسیدن می‌تواند هر دل شکسته‌ای را التیام بخشد.

کار زن‌ها بیش از بچه به دنیا آوردن است،

آنها شادی و امید به ارمغان می‌آورند. آنها شفقت و فکر نو می‌بخشند

زن‌ها چیزهای زیادی برای گفتن و برای بخشیدن دارند.

خداوند گفت: "این مخلوق عظیم فقط یک عیب دارد!"

فرشته پرسید: "چه عیبی؟"

خداوند گفت:

"قدر خودش را نمی داند . . ."

رازهایی در مورد مردان :

چرا مرد ها دوست دارند حق با آن ها باشد ؟ ( چرا متنفرند از این که اشتباه کنند )

مرد ها از اینکه اشتباه کنند متنفرند ... مردها از اینکه به آن ها گفته شود اشتباه کردند متنفرند .... مردها از این که احتمال دهند اشتباه کردند متنفرند .... از همه بدتر وقتی همسر یک مرد زودتر می فهمد آن ها اشتباه کردند قبل از اینکه خودش بفهمد برایش واقعا سخت است .

مردها اغلب نصیحت و چیزی را که شما به آن ها می گویید در مورد اشتباهشان را سو تعبیر می کنند و آن را به عنوان یک همه انتقادی تلقی می کنند 
چرا که در مردها از کودکی نهادینه شده آن ها اشتباه نمی کنند .

برای همین مردها اغلب به سختی می گویند متاسفم و معذرت خواهی می کنند چون معذرت خواهی به این معنی است اشتباهی کردن و این خیلی بد است .

از آنجایی که مردها احساس می کنند باید بدانند کار درست کدام است نصیحت و توصیه هایتان را به عنوانن نشانه ای بر بی اعتمادی شما نسبت به خودشان تعبیر می کنند.

راه حل : از گفتن عبارات که احساس بی کفایتی در نامزد یا همسرتان می شود خودداری کنید .
او را سرزنش و محکوم نکنید با القاب و الفاظ خاص صدایش بزنید .
با دیگران مقایسه اش نکنید .
قابلیت و توانایی هایش نظر ندهید شخصیتش را مورد تردید قرار ندهید .
او را تایید و از قابلیت هایش تعریف کنید
همه انسانها اشتباه میکنن؛ انسان اشتباه میکنه چون ناقصه؛کسیکه فکر میکنه اشتباه نمیکنه ی احمقه شایدم من اشتباه میکنم!!:))
حمیدخان نظرتون درمورد( جشن عروسی )چیه؟منظورم برای موضوع بعدیه
پاسخ:
عالیه . اتفاقا امروز داشتم مطلبی در باره جشن طلاق میخوندم بفکرم رسید در این مورد صحبت کنیم
حالا شما هفته دیگه تشریف بیارین جشن نامزدی، بعد در مورد طلاق صحبت خواهیم کرد!!! طلاق چیه دیگه ای بابا
اگه لطف کنید واین موضوع رو با قلم زیبای خودتون باز کنید و در مورد تاریخچش و ضرورتش و خوبیهاش و تاثیرات منفی احتمالیش ومخارجش و...مطلبی بنویسید؛فکر کنم یکی از مطالب پر بحث خواهد بود!
تا بعد به جشن طلاق هم برسیم.(البته امیدوارم نرسیم!:)
پاسخ:
حتما . الان دارم یه مطلبی می نویسم در مورد " نقش صبر در زندگی" . بلافاصله بعد از اون به موضوع مطرح شده توسط شما خواهم پرداخت . ممنون که تو این روزای کسادی مطلب هنوزم همراه هستین
آقای راضی شما که در این پست در مورد  رفتارهای زنان روی اعصاب مردان حرف زدید،تو رو خدا جهت اینکه عدالت را رعایت کنید،یک پست هم در مورد رفتارهای مردان روی اعصاب زنان حرف بزنید.این مردا میان این مطالب رو تو وبلاگ شما میخونن بعد که یه حرفی تو خونه زده میشه یا چیزی،همش میگن دیدی اونجا اینطوری نوشته بود توهم...در حالی که باور کنید اگه آقایون رفتارهاشون رو اصلاح کنن،خیلی از این سوء تفاهم ها پیش نمیاد.
پاسخ:
سلام
حرفتون کاملا منطقی هست و از قدیم هم گفتن که حرف حساب جواب نداره. البته من چون خودم مرد (البته پسر!) هستم شاید این به روحیه ی من نزدیکتر بود و مطمئنا عیوب مردان نیز اگر از زبان جنس مخالف (بدون غرض البته) بیان شود بسیار قریب به واقعیت خواهد بود . من خودم سعی میکنم با همین اطلاعات ناقص و ناچیزی که در مورد خانمها دارم در این مورد مطلب بنویسم ولی اگر شما هم کمک کنید بسیار مطلب واقع گرایانه ای از آب در خواهد آمد .

چشم...

 

یک مرد دوست دارد زنش اینها را بداند :

۱– مرا تحسین کن.

۲ – می دانم که همیشه با من موافق نیستی و برخی از تصمیم هایم را نمی پسندی، اما همیشه تاکید کن که عاشقم هستی.

۳ – سعی کن نیازهای مهم مرا برطرف کنی، مثل نیاز جنسی و صداقت.

۴ – مرا همین طور که هستم بپذیر و سعی نکن مرا تغییر دهی.

۵ – طوری با من رفتار کن که احساس کنم بی همتا هستم. گاهی مردها مثل پسربچه ها می شوند.

۶ – اگر می خواهی با من حرف بزنی، اول از من بپرس که در حال و هوای گفت و گو هستم یا نه. اگر نیستم، اصرار نکن.

۷ – ما مردها گاهی به غار خودمان پناه می بریم. کمی به من زمان بده تا از غارم بیرون بیایم؛ آن گاه خودم به سوی تو خواهم آمد.

۸ – وقتی گیج و سردرگم هستم به من نگو چه کار باید بکنم. وقتی در این حالت هستم سعی کن به نحوی مرا به مسیر مناسب برگردانی.

۹ – هرگز مرا با شوهر دیگران مقایسه نکن.

۱۰ – کارم برایم مهم است و من به آن نیاز دارم. زمانی که از کارم رضایت دارم، درباره چیزهای دیگر نیز احساس خوبی دارم.

۱۱ – درک کن که برای کسب آرامش نیاز دارم تلویزیون تماشا کنم، به خصوص مسابقه فوتبال.

۱۲ – درک کن که خیلی دوست دارم گاهی برای رابطه جنسی پیشقدم شوی.

۱۳ – سعی نکن برای هر کاری که می کنم مرا سوال پیچ کنی و از من توضیح بخواهی. به قضاوتم احترام بگذار.

۱۴ – به پدر و مادرم و خانواده ام احترام بگذار.

۱۵ – زمانی که عصبانی می شوم، سعی کن صبور باشی.

۱۶ – هرگز تصور نکن از قبل درباره هر حرفی که به تو می زنم فکر کرده ام. از این رو، مرا سرزنش نکن چرا حرفی زده ام که تو را عصبانی کرده است.

۱۷ – نزد خانواده خودم و خانواده خودت و دوستانم از من بد گویی نکن.

۱۸ – بیشتر مسایلی که بین من و تو می گذرد، محرمانه است؛ قرار نیست دیگران از آن مطلع باشند.

۱۹ – وقتی با لحن پرتوقع حرف می زنی، چیزی جز این نمی شنوم که به اندازه کافی مفید نبوده ام و در را ضی کردن تو ناکام شده ام.

۲۰ – تا زمانی که به طور مستقیم از تو درخواست توصیه نکرده ام، یعنی خواهان هیچ توصیه ای نیستم. توصیه هایی که در این جور مواقع می کنی باعث می شود احساس کنم می خواهی برای من تعیین تکلیف کنی.

۲۱ – خواهشم از تو این است که هرچه را می خواهی، از من درخواست کن؛ چون به طور غریزی نیازهای تو را به یاد نمی آورم.

۲۲ – به یاد داشته باش که من دوست دارم کارهایی شخصی مختص خودم داشته باشم که تحت اختیار خودم باشد.

۲۳ – من بیشتر دوست دارم کارهایی را برایت انجام دهم که خودم آنها را انتخاب کرده باشم، نه این که مجبور باشم انجامش دهم.

۲۴ – اگر گاهی پیش می آید که از تو فاصله می گیرم و بی توجهم، خیال نکن تو را دوست ندارم بلکه بی توجهی ام شاید نشانه این باشد که تحت فشار و تنش هستم.

۲۵ – اگر در رابطه جنسی رضایتم تأمین شود، هر نوع دلخوری و فشار عصبی و تنش که در من وجود دارد، ناپدید خواهد شد.

۲۶ – ما مردها فقط خواهان رابطه جنسی نیستیم بلکه خواهان عشق هستیم و تنها راهی که می توانیم عشقمان را ابراز کنیم، رابطه جنسی است.

۲۷ – وقتی به داشتن رابطه جنسی با من اشتیاق نشان می دهی، این پیام را به من می رسانی که پذیرای من هستی و به من اعتماد داری. بدین طریق می توانم احساس قدرت کنم.

۲۸ – اگر نتوانم «نه» بگویم احساس می کنم تحت سلطه هستم. وقتی آزادی «نه» گفتن را داشته باشم، احتمال «بله» گفتنم بیشتر می شود.

۲۹ – گاهی با هم جر و بحث و دعوا می کنیم؛ چنین چیزی طبیعی است. اما مراقب حرف هایی که به من می زنی باش و هرگز خیال نکن دیگر دوستت ندارم.

۳۰ – همان طور که تو عاشق گل گرفتن هستی، من هم دوست دارم چند ساعتی با دوستانم خوش باشم؛ اما مطمئن باش با شوق و ذوق و انرژی بیشتری نزد تو برخواهم گشت.

۳۱ – قرار نیست همه کارها را با هم انجام بدهیم. اگر من می خواهم تلویزیون تماشا کنم و تو دوست داری به سینما یا خرید بروی، بهتر است هرکدام به فعالیت مورد علاقه خودمان بپردازیم.

۳۲ – این حقیقت را بدان که من ذهن خوان نیستم. پس اگر خواسته و نیازی داری، به من بگو.

۳۳ – گاهی به طور غیرمنتظره بغلم کن و به من ابراز عشق و علاقه کن.

۳۴ – هرگز در حین ارتباط جنسی تحقیرم نکن، سرزنشم نکن، مرا ناتوان نخوان و نگو که مرد نیستم.

۳۵ – می دانم تو مادرم نیستی، اما گاهی دوست دارم بچه شوم و تو خواسته های مرا برآورده کنی.

۳۶ – هرگز خیال نکن من آدم کامل و بی نقصی هستم. اما بدان که تمام سعی ام را می کنم تا قهرمان زندگی ات باشم.

۳۷ – همیشه مرا منبع آرامش، شادی و سرگرمی ات ندان. گاهی هم باید بتوانی برای خودت شوهری کنی.

۳۸ – به یاد داشته باشد که من عاشق زنی قوی و توانمند و مستقل هستم، نه زنی نیازمند و وابسته.

۳۹ – هرگز سکوت مرا به اشتباه تفسیر نکن. سکوتم به معنای بی توجهی به تو نیست بلکه درواقع می خواهم بگویم: «هنوز نمی دانم چه بگویم. اما دارم درباره اش فکر می کنم.»

۴۰ – وقتی در حال فکر کردنم یا در غارم فرو رفته ام، سعی نکن از من انتقاد کنی، به من راه حل نده، از من نخواه احساساتم را بیان کنم، به حالم تاسف نخور. فقط به من زمان بده.

۴۱ – گاهی احساس می کنی از تو فاصله گرفته ام. این امر طبیعی است چون من به استقلال نیاز دارم. اما پس از مدتی به سوی تو بازمی گردم چون به عشق و صمیمیت تو نیاز دارم.

۴۲ – احساساتت را با من در میان بگذار و اجازه نده روی هم انباشته شوند، مبادا ناگهان منفجر شوند.

۴۳ – برایم خیلی مهم است که به قدرت و توان مردانگی ام باور داشته باشی و بدانی که می توانم از پس مشکلات بربیایم.

۴۴ – به من برای رشد و تغییر کمک کن. این بدان معنا نیست که مرا سرزنش و در موردم قضاوت کنی، من زن زندگی می خواهم نه زن ایرادگیر.

۴۵ – برایم غذاهای خوشمزه درست کن، با این کار بیشتر احساس عشق می کنم.

۴۶ – به من اجازه بده گاهی به تنهایی یا با دوستانم به مسافرت بروم، همان طور که من چنین فرصتی به تو می دهم.

۴۷ – وقتی به بچه ها ویتامین می دهی، مرا هم فراموش نکن!

۴۸ – به من فرصت بده عشق ورزیدن را بیاموزم و درمورد تو به کار ببرم.

۴۹ – وقتی مشکلی داری به من بگو. درست نیست به من بگویی مشکلی ندارم و سپس از من توقع داشته باشی حدس بزنم مشکلت چیست.

۵۰ – همیشه باورم کن.



اولین بار بود اومدم تو وبلاگتون ولی دوس داشتم مطالبتونو 
پاسخ:
شما لطف دارین
امیدوارم بار آخر نباشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">