شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

جای شما خالی دیشب هم مثل خیلی از شبهای دیگه ، ما خونه ی اون همسایمون بودیم که ماهواره داره ! هر موقع که برنامه ben bilmem eshim bilir میرفت رو آگهی ، میزبان ما هم برای وقت گذرانی کانال رو عوض میکرد و از رسانه های جذاب داخلی استفاده میکردیم. که طبق معمول یکشب در میان ، گزارش عملکرد رئیس جمهور محترم در حال پخش بود .


البته چون گزارش عملکرد ها (به دلیل کارهای بسیار بزرگی ! که در دولت نهم و دهم انجام شده بود ) خیلی طویل بود و مدت زمان آگهی های یاد شده خیلی کوتاه ، موفق نشدیم همشو بشنویم . اما تو همون چند دقیقه هم دیدیم که بازم همون آمارای تکراری پخش شد و بازم مجری مذکور کله ی مبارک را تکان تکان دادند.


دفعه قبل فکر میکردیم سری آخره . هیچی نگفتیم . اما آقای رئیس جمهور بعضی موارد را اینقدر تکرار کرده اید که شاید خودتان هم باورتان شده . من سیاستمدار نیستم ولی چون از دور دستی بر آتش دارم اگر  به جای آقای مجری بودم در مورد بعضی از آمارهای شما اینگونه پاسخ می دادم :


1 - گفتید که قبل از دولت شما موبایل دو میلیون تومان بوده و الان شده است دو هزار و پانصد تومان ( که اونم 2500 تومان شارژ داره. یعنی صفر تومان - همراه همان لبخند ملیح-)

از روز اولی که موبایل در ایران وارد زندگی مردم شد با قیمت پانصد هزار تومان فروخته می شد . قیمت موبایل هیچوقت در کشور ما دو میلیون تومان نبوده است . در آن موقع که قیمت موبایل پانصد هزار تومان بود ، شماره های رند و گاه طلایی به قیمت یک تا یک و نیم میلیون تومان بین افراد خرید و فروش می شد. و تنها شماره هایی که بین موبایلی ها به شماره " افسانه ای" شهرت دارند قیمتشان دو میلیون تومان بود و چنین شماره هایی در حال حاضر که قیمت موبایل رسمی کمتر از سیصد هزار تومان است بین بیست تا پنجاه میلیون تومان قیمت دارند و مقایسه ای که با شماره ایرانسل دو هزار و پانصد تومانی میکنید قیاس مع الفارغ است . انگار کسی بگوید که 8 سال پیش بنز آخرین سیستم صد میلیون تومان بوده اما الان دوچرخه دویست هزار تومان است .

ایکاش می توانستید بین تعرفه مکالمات هم مقایسه ای بین 8 سال قبل و الان داشته باشید. ایکاش ملاک محاسبه ی پالس مخابرات را هم قبل و بعد خودتان مقایسه میکردید. مطمئنم که لبخندتان آن موقع کمی متفاوت تر می شد.


2- گفتید که مساحت کشور را تا بحال اشتباه حساب میکردند و شما درست حساب کرده اید و مقدار واقعی آن 1873000 کیلومتر مربع است و به همین خاطر شما میخواهید به هر ایرانی 1000 متر زمین بدهید . آیا ارزش همه زمینها با هم یکی است ؟ میدانید چند درصد زمینهای کشور قابل کشاورزی است ؟ آیا حاضرید 1000 متر زمین خودتان را در پاستور ، با 1000 متر زمین من در قله ی کوه میشو یا 1000 متر زمین شهروند طبسی در وسط کویر لوت عوض کنید ؟


3 - سهام عدالتی را که به مردم داده اید و ما میدانیم که کلکسیون شرکتهای زیان ده ، سهام عدالت تشکیل داده اند . آیا سهام عدالت پانصد هزار تومانی را که به من داده اید حاضرید نقدا پنجهزار تومان بخرید ؟


4 - یارانه ها را که هدفمند کردید و از دید خودتان شق القمر بود . اما چیزی که مردم حس کردند این بود که 45 هزار تومان در یک جیبشان گذاشتید و ده برابرش را از جیب دیگرشان برداشتید . فاصله فقیر و غنی بر خلاف آمارهای شما زیاد شد. باز خدا پدر مجلسی ها را بیامرزد که جلوی اجرا شدن فازهای بعدی را گرفتند تا برق سه فاز از کله ی مردم نپرد. قبول دارید که 90 درصد مردم حاضرند هر چه گرفته اند پس بدهند و یارانه نگیرند؟


5- مسکن مهری که این همه ادعایش میشود و نمونه اش در همین شبستر خودمان هم کلیدش داده شد توسط وزیر وزرایتان . میشود یک نفر معرفی کنید که از این طرح راضی باشد ؟ شنیدید آن شهروندی را که شما در مقابل دوربین کلید حانه اش را دادید بعد از رفتن شما بیرونش کردند؟ هیچ میدانید بنیاد مسکن در همین شبستر فکسنی چه تسمه ای از گرده ی متقاضیان مسکن مهر شما می کشد ؟

ادعا میکنید که برای اولین بار در طول تاریخ ! تعداد مسکن از تعداد خانوار بیشتر شده است . پس چرا هنوز هر که مستاجر بوده ، مستاجر تر شده ؟ چرا قیمت زمین و مسکن 7 برابر شده ؟ ما که از اطرافیانمان کسی را نمیشناسیم که در دولت شما خانه دار شده باشد احتمالا شما در بین اطرافیان خود بشناسید !


چون عددش زیاد می شود دیگر شماره گذاری نمی کنم

 ادعا فرمودید که حقوق بازنشستگان را بالا برده اید . پس چرا بازنشستگان آرزوی مرگ میکنند ؟

ادعا فرمودید که در دولت شما بیست هزار نفر از زندانیان معسر با کمک دولت آزاد شده اند . اطلاع دارید که چند نفر به خاطر اعساری که سیاستهای اقتصادی دولت شما باعثش بوده به زندان افتاده اند؟ جدیدا آقای بهمنی از رقم تعداد چکهای برگشتی آماری به شما داده اند ؟

اداعا کردید که سند تحول آموزش و پرورش در دولت شما نوشته شد . آیا از تعداد دانش آموزان سوخته و و لت و پار شده ی زمان دولت خود هم اطلاعی دارید ؟

ادعا کردید که در مورد دارو نه تنها خود کفا هستید و رادیو دارو می سازید و تبدیل به صادر کننده ی دارو شده ایم. آیا میدانید که دیگر شیاف آنتی هموروئید هم در دارو خانه ها پیدا نمیشود ؟

ادعا کردید که به صادر کننده ی سوخت تبدیل شده اید . من پیشنهاد میکنم همین بنزین بی کیفیتی را هم که به ما میدهند صادر کنند و ما خودمنان ماشینها را هل میدهیم.

ادعا کرده اید که نه تنها در صنعت خودرو خودکفا هستید بلکه به صادر کننده تجهیزات خودرو گاز سوز هم تبدیل شده اید . فقط نمیدانم چرا وقتی فرانسه قطعه به شما نمیدهد دو تا دکمه ی پلاستیکی شیشه بالابر 206 شده است صد و پنجاه هزار تومان !

ادعا کردید که مدارس کشور همه هوشمند شده اند. چون هوشمندی مدارسی که ما دیده ایم فقط گذاشتن یک کامپیوتر و یک ویدئو پروژکتور روی میز مدیر است که حتی روشن کردنشان را هم بلد نیست . در این مورد فقط لبخند تلخ زدیم و بخودمان آفرین گفتیم که خانه ما از بیست سال قبل هوشمند است !

ادعا کردید که در دولت نهم و دهم به اندازه 25 سال کتاب چاپ شده است . کاش تیراژ کتابها را هم عنوان می کردید . کاش قیمت کتابها را هم مقایسه میکردید . و ایکاش میدانستید که به همت برنامه های بی عیب و نقص شما ، مردم وقت برای دستشویی رفتن هم ندارند چه برسد به اوقات فراغت و احیانا خواندن کتاب که احتمالا آنهم در بیان موفقیتهای دولت شما است . برادرانه خواهش میکنم که کتاب  "1984" نوشته جورج اورول را حتما بخوانید . نکات بسیار مشترکی بین آمار های شما و آن کتاب وجود دارد !

ساعت کار زنان را کاهش دادید؟ دستتان درد نکند . اما با وضعی که درست کرده اید کسی بفکر ازدواج نمی افتد که ساعت زیاد کار زن بنیاد خانواده را متزلزل کند ! دختران هم خانه بمانند حوصله شان سر می رود . پس همان بهتر که بروند و ساعات زیاد کار کنند !

ادعا کردید !!!!!!!!!!!!!!! که در دولت شما فرهنگ اشرافی گری در بین مسئولان از میان رفت و مدیران دولت شما پاکدست ترین ! افراد بودند. به این مورد فقط خندیدیم و حال کردیم !

گفتید که برای یکسال بعد هم پروژه برای افتتاح هست . دستتون درد نکنه که بفکر بعدی ها هم بودید . نمونه اش همین جاده شبستر به صوفیان هست که چون نیمه کاره وزرای شما اومدن و افتتاحش کردن اگر دولت بعدی هم مثل شما باشه میتونه هر دو ماه یکبار افتتاحش کنه !

گفتین که طبق محاسبات شما الان در جاده های کشور بایستی سالانه بیش از 60000 کشته می داشتیم که 19000 تا بیشتر نداریم ! نگران این مورد نباشین . همکاران در وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارت اقتصاد به سرعت در تلاش هستن تا این عدد رو به استاندارد مورد نظر شما برسونن.

آقای احمدی نژاد :

شما را به خدا بیشتر از این به شعور این مردم توهین نکنید و بروید . مخاطبین شما که بچه نیستند ؟ مردم میفهمند که وقتی شما میفرمائید که برای اولین بار در کشور نسبت میزان صادرات به واردات افزایش یافت ! این مسئله  نه به دلیل افزایش صادرات بلکه به دلیل کاهش 26 درصدی واردات است که خود نیک میدانید نقشه ای برای پایین آوردن قیمت ارز در آستانه ی تحویل دولت است .

نمیدانم چرا با اینکه تمام آمارهای شما نشان میدهد که ما در بهشت زندگی میکنیم باز هم مشاهدات من چیز دیگری میگوید. بنظر من اگر شما بجای صرف انرژی در مورد مدیریت جهانی و دکترین مهدویت و تئوری عدالت جهانی و مدیریت مشترک صالحان و این چیزهایی که متخصص خودش را میخواست ، دنبال وظائف یک رئیس جمهور بودید و بجای 110 تا مسافرت خارجی 11 تا تصمیم درست می گرفتید ، میزان معوقات بانکی از 6000 میلیارد تومان در ابتدای ریاست شما ، به 70000 میلیارد تومان فعلی نمی رسید - قیمت مسکن 7 برابر نمی شد. قیمت خودرو 2.5 برابر نمی شد. اقلام مصرفی 450 درصد گرانتر نمی شدند. قیمت سکه 10 برابر نمی شد. تورم 36 درصدی به وجود نمی آمد .

تو را به خدا بروید . هاله نور را هم ببرید . دیگر بس است . حالمان از این آمارهای دروغ به هم میخورد . نمیدانم چرا این چند روز تمام نمی شود . دلمان خوش بود که این آخرین مصاحبه است ولی باز هم وعده دادید که یکبار دیگر حرف بزنید و حلالیت بخواهید از مردم . حلال خوشتان باشد . لطفا دیگر آمار نده . باور کن ما باورمان شد . باور کن

زیاده عرضی نیست . امیدوارم وقتی برای خرید میاییم محله شما بتوانیم زیارتتان کنیم .

یا علی


نظرات  (۲۴)

۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۰ آرزو شبستری
سلام. من برای اولین بار امروز با وبلاگ شما آشنا شدم.اولش فکر کردم این مطلب رو از جایی کپی کردین ولی کمی سرچ کردم و دیدم که نوشته ی خودتون هست . واقعا بابت اینهمه اطلاعات و همینطور قلم شیوا و سحر انگیزتان به شما تبریک میگویم . افسوس خوردم که چرا تا بحال با مطالب شما آشنا نشده بودم و اگر قرار بود در مورد شبستر دنبال مطلب بگردم به یکی دوتا وبلاگ سطح پایین که عین طوطی فقط خبرهای دست چندم را از همدیگر کپی میکنند مراجعه می کردم . شروع کرده ام مطالبتان را از اول میخوانم . بسیار عالی است . اگر سوژه خوب پیدا کردم حتما برایتان میفرستم. موفق باشید
پاسخ:
نظر لطف شماست . منتظر مطالب شما و نظراتتون هستیم. ( البته این هستیم از اون هستیم های -سایت ما !- نیست ها . منظورم خودم و خوانندگان وبلاگ هست
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۳۷ آنا شبستری

عالی بودددددددددد؛باورم نمی شه این همه جسارت.

خیلی مواظب خودتون باشید؛حسابی تند رفتید.

پاسخ:
حرف ناحقی نزدم که . همش راست بوده . اگر دروغ یا تهمتی توش بود مطمئنا باید می ترسیدم اما :
یک زبان دارم دوتا دندان لق
می زنم تا زنده هستم حرف حق
تشکر از از دقت واقع بین شما واقعا مطالبت چشم نوازن محشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــری
وااااای حمید خاااااان ترکوندی که.... مواظب باشین. نمی گیم خطا گفتین اما ... بعضی تیرها به خطا میرن و مستقیم میان سمت شما. عزت زیاد

نگفتن همه مدارس. گفتن:بعضی مدارس!
اینم ازشما..(:
همه بسه دیگ.منم بسه دیگ..شمام بسه دیگ...
قبول دارم" تاحدی" حرفاتونو ولی دیگ از شمر و معاوین انقد بد نگفتن تو تاریخ..بسه دیگ..
چرا از کارای +نمیگین..؟؟
البته گمون نکنم منطق حاضر ایران 1392 بخواد کار+ببینه!
دارن میرن چون حق داریم هرچی دوس داشتیم بگیم...
چون داره میره..کی ب کیه...
این لحن بیان انتقاد نیست.کوبوندنه... تشویش اذهان مشوش عمومیه..(علی رغم نقصها و قصورات)
من و دوستان در مکتب کسانی بودیم ک خیلی بیشتر از همه ما میفهمن.همشون از مغزهای اقتصادی کشورمونن....اونام انتقاد میکردن.انتقاداتی بزرگ..با سند و مدرک..با حسابو کتاب..با عددو رقم..با فرمول..با قاعده..اما با هرگز  انکار نکردن کارای+ایشونو...هرگز...این سیاستها هم ک عنوان کردین2روی سکه داره در وضعیت فعلی ایران و جامعه ما زوم کرده فقط ب یک طرف این سکه..وخب این اشتباهه..(علی رغم همه مصائب)
مقصر1نفر نیست ک...بازیهایی در کار است..
بیخیال شین دیگ...



پاسخ:
من آنچه را که میتوان با حواس پنجگانه درک کرد نوشته ام . برای من اعتبار ما در میان کشورهای آمریکای جنوبی مهمتر از گریه کودک فقیر ایرانی نیست . برای من دکترین اصلی درد مردمی است که سالهاست سختی را بجان خریده اند و به عشق رهبر هیچ نگفته اند . آن زمانی که من با اهدای قسمتی از سلامتی ام در برابر سرب داغ ایستاده ام تا هدفم ، آرمانم ، علاقه ام و وطن پرستی ام را اثبات کنم ، شاید شما هنوز بدنیا نیامده بودید. همه را تحمل کردیم تا به بهروزی برسیم . زمانی جنگ بود و نمی شد. قبول داشتیم . اما در زمان حال کوتاهی و قصور و بزرگتر از آن بی اعتماد ساختن مردم نابخشودنی است .
اگر کار مثبتی انجام شده ، به میزان کافی دوستان عزیز در صدا و سیما و رسانه های بیشمار از آن به دفعات یاد کرده اند و مدیران مربوطه نیز تشویق شده اند و مدالها و سکه ها گرفته اند.
اگر کار + دیگری نیز انجام یافته که بگوش مردم نرسیده است شما بفرمایید. بفرستید تا منتشر کنیم. اگر خطایی در این مطالب هست شما اشاره کنید تا اصلاح شود. وضع ارز و مایحتاج عمومی را نیز کسانی به این وضع رساندند  که از مغز های اقتصادی مورد اشاره شما خیلی مغز تر بودند. مدارکشان هم بالا تر بود . هر موقع هم انتقادی شد با فرمول و سند ثابت کردند که بقیه اشتباه میکنند.
من کار مثبتی را انکار نکرده ام . هیچکس انکار نکرد . تا زمانی که فکر میکردیم کار مثبت است همه طرفداری رئیس جمهور میکردیم و این طرفداری را با رای سال 88 ثابت کردیم . اما ....
اما رای سال 92 چیز دیگری بود و خود شما نیز بهتر میدانید که رای 92 ، رای آری به روحانی نبود ، رای "نه" به وضع فعلی بود که همین آقایان بقول شما مغز های اقتصادی برایمان رقم زدند.
شهریارا سخن نغز تو قولیست قدیم ........ سخنی تازه گرت هست بگو گوش کنیم
بلبلانیم که گر لب بگشائیم ای گل ....... همه آفاق در اوصاف تو مدهوش کنیم
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۵۶ محمد رضا اصغریان
نماینده‌ی مردم میاندوآب در نطق میان دستور امروز خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای احمدی‌نژاد بروید به سلامت؛ صدای زار جان دادن ارومیه را نشنیدید. شوره زار ارومیه دولت بعدی را صدا می‌زند.

به گزارش ایسنا‏، روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق میان دستور امروز(دوشنبه) خود با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه‌ی انتخابیه‌اش و همچنین وضعیت دریاچه‌ی ارومیه خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اگر از تهران به سمت غرب بروید با شوره‌زاری مواجه می‌شوید که روزی دریاچه‌ای در آنجا وجود داشته است. این شوره‌زار دریاچه ارومیه است که شما زاری و جان دادنش را نشنیدید و حالا دولت بعدی را صدا می‌زند.

بیگی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور گفت: آقای احمدی‌نژاد شما از آمار و آدرس دقیق حرف می‌زنید اما در این ۸ سال دریغ از یک آدرس از مفسدان اقتصادی که می‌گفتید معرفی می‌کنید. شاید آنها مردمان خوبی شده‌اند و حالا از لیست مفسدان خارج شده‌اند. اگر می‌خواهید آدرس بدهید آدرس ظرفیت‌های واقعی تولید را بدهید نه آمار خیالی و پیش بینی‌ها را. آدرس ۲ و نیم میلیون شغل ایجاد شده را بدهید؟ آدرس پتروشیمی خیالی میاندوآب و اخلاق و قانون‌گرایی و تحلیل را در دولت خودتان بدهید.

بیگی اظهار کرد: آدرس داروهای وارد شده را بدهید نه خودروهای لوکسی که با ارز مرجع وارد شده‌اند. آدرس حمایت از تولید را بدهید نه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات را. آدرس اعتبارسدها را بدهید و دستگاهها و تجهیزات پزشکی را، یا جاده‌های زندگی را.

بیگی خطاب به احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر شما آدرس ندارید بگذارید ما آدرس عقب افتادگی را بدهیم. آدرس استخراج طلا از حوزه‌ی انتخابیه‌ام بدون حذف محرومیت‌ها، بیکاری‌ها و ناهنجاری‌ها را بدهیم. آدرس هزاران کارخانه و تعاونی بی‌رمق و مردم بی آب و مساجد و مجتمع‌های فرهنگی بدون بودجه و کمرهای خمیده زیر بار تورم را بدهیم.

نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در ادامه خطاب به دولت جدید گفت: حضور مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده فرصتی است که نشان دهنده قدرت ایران است، تعامل جهت ایجاد کابینه فراجناحی توانمند و عزم ملی مضاعف ضمن پایبندی به آمار انقلاب، لازمه دولت بعدی است و ما نمایندگان از صمیم قلب با دولت تدبیر و امید همکاری و هم ‌افزایی خواهیم کرد.

نماینده میاندوآب اظهار کرد: اداره‌ی کشور به کار جمعی نیاز دارد اما امیدواریم که شما جا برای مدیران بدون بلیط باز نکنید. آزمایش و خطا نکنید. به جای دارو آمار غیر واقعی تجویز نکنید. مبادا مدیران محلی را ملی کنید امیدواریم دولت شما پایان بی‌تدبیری‌ها باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از با بیان این که دسیسه‌ها در منطقه ادامه دارد، گفت: در روز قدس به همه دنیا نشان خواهیم داد که توطئه‌ و تنش‌هایی که دشمنان در عراق و مصر ایجاد می‌کنند نشان‌دهنده‌ی قدرت مسلمانان و ترس مستکبران از این قدرت است.
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۶ خانه دار از شبستر
خانم عاطفه  با احترام به شما و نظرتان باید عرض کنم که با مسائل احساسی برخورد میکنید. تفاوت دید شما و آقای راضی را میتوان از نوشته هایتان فهمید . بزرگترین دغدغه شما گم شدن کوهنوردانی است که با میل خود و آگاهی از خطرات احتمالی به این سفر رفته بودند و نمرات دانشگاهیتان و بزرگداشت یاد لاله و لادن.
اشتباه نکنید . این عزیزان در دل همه ما جا دارند و برایشان احترام قائلیم . اما کاملا مشخص است که وارد زندگی نشده اید . دست در جیب پدر دارید و خرجتان تامین است و نمیدانید در جامعه چه خبر است و شاید هم به همین دلیل ، انتقادهای بجا و منطقی از دید شما کوبیدن به نظر می آید.
شعر و شاعری و احساس و گل و بلبل و عواطف و اینها بجای خود خوب است و من هم در سن و سال شما خیلی در این موارد پیشتاز بودم و در دفترم تماما شعرهای عاشقانه بود.
اما زمانی که تجربه کافی ندارید کسی را محکوم نکنید. این انتقادات سخنانی است که نه تنها سخن ایشان . بلکه سخن من و امثال من و نیز قشر بزرگی از جامعه ما نیز هست . بنظر من بجای اصرار بر سفید نمایی بیهوده ، قبول کنید که انتقاد ، سازنده است و چراغ راه آینده. بقول آقای راضی آنقدر که تعریف از کارهای مثبت لازم بود صدها برابرش انجام شد.
موفق باشید
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۴۰ محمد رضا اصغریان
اولین هایی که رئیس جمهور نگفت :

برای اولین بار بزرگترین فساد تاریخ اقتصاد ایران معروف به فساد 3 هزار میلیارد تومانی در دولت دهم شکل گرفت و این فساد زلزله در نظام بانکی کشور به پا کرد؛ فسادی که منجر به محکومیت معاونان چند وزیر و متواری شدن مدیرعامل بزرگترین بانک دولتی ایران شد.
 
* برای اولین بار ارزش پول ملی کشور ظرف مدت یکسال به یک سوم کاهش یافت و دلاری که احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش می‌گفت 300 - 400 تومان هم ارزش ندارد (اولین جمعه ماه مبارک رمضان سال 88 در مسجد سلمان ریاست جمهوری)، در این دوران از مرز 3 هزار تومان گذشت.
 
* برای اولین بار حجم نقدینگی کشور که در زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد زیر 100 هزار میلیارد تومان بود، با رشد غیرطبیعی به فراتر از 450 هزار میلیارد تومان رسید.
 
* برای اولین بار گرانی کالاهای اساسی ظرف مدت یکسال چندین برابر شد که صدای مقامات ارشد اجرایی کشور چون معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بلند شد.
 
* برای اولین بار درآمد نفتی ایران در دوران احمدی نژاد به حدود 700 میلیارد دلار رسید.
 
* برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران، رئیس جمهور برای مدتی سرپرست وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران شد.
 
* برای اولین بار وقوع فساد بزرگ در بیمه ایران، همه را در این باره شوکه کرد.
 
*تغییرات پیاپی حلقه اقتصادی دولت به خصوص در چهارسال اول فعالیت، بی‌برنامگی را بیش از بیش نمایان کرد.
 
* برای انحلال سازمان مدیریت داستان سرایی شد و گفتند همه جا متشکل از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها معاونت برنامه ریزی دارند، پس دیگر سازمان مدیریت برای چه است.
 
* وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به دلیل دستور مستقیم مقامات ارشد اجرایی به این شورا نرفتند.
 
* دولت احمدی‌نژاد در روزهای پایانی فعالیتش به یادش افتاد که باید 74 هزار میلیارد تومانی بدهی‌هایش به بانک مرکزی را تسویه کند.
 
* شورای پول و اعتبار برای اولین بار در دولت احمدی‌نژاد منحل شد ولی به دلیل مخالفت شدید کارشناسان و نمایندگان مجلس، این شورا دوباره احیا شد.
 
* نرخ تورم که در سال اول فعالیت دولت احمدی نژاد 10.4 درصد بود، در پایان فعالیتش از مرز 35 درصد عبور کرد و نرخ تورم نقطه به نقطه به فراتر از 45 درصد رسید و تورم مواد خوراکی هم از 60 درصد عبور کرد.
 
* برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران، بودجه سالیانه کل کشور به دلیل تاخیرات طولانی مدت دولت در ارائه آن به مجلس رکورددار و به جای فروردین، از تیرماه ابلاغ شد که همین مساله مشکلات اساسی در تخصیص هزینه های جاری و عمرانی کشور ایجاد کرد.
 
* در میان وعده‌های رنگارنگ اشتغالی احمدی‌نژاد، نرخ بیکاری نه تنها ظرف مدت 8 سال ریشه کن نشد بلکه افزایش هم یافت.
 
* برای اولین بار، رشد اقتصادی ایران پس از سالها منفی شد.
 
* برای اولین بار مرکز آمار ایران در روزهای پایانی دولت اعلام کرد که در دوران 8 ساله احمدی‌نژاد کمی بیش از 500 هزار شغل ایجاد شد، این در حالی بود که پیش از این دولتمردان اعلام می کردند 7 میلیون شغل در این سالها ایجاد کرده‌اند.
 
* برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران، شورای اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد منحل شد ولی در ماه‌های پایانی دولت دهم، بنابه دلایلی که فقط دولتمردان می‌دانند، دوباره جلساتش را آغاز کرد.
 
* برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران، دولت از حساب بانکها بنا به دلایل خودساخته که مرجع قانونی نداشت، مستقیما بیش از 3 هزار میلیارد تومان پول برداشت. تازه اگر مقاومت‌های بانک مرکزی نبود، رقم برداشت دولت نزدیک به سه برابر می‌شد.
 
* برای اولین بار و به شکل غیرطبیعی قیمت سکه تمام بهار آزادی، ظرف مدت کوتاهی، چندین برابر شد و نرخ یک میلیون و 500 هزار تومان را تجربه کرد، این در حالی است که دوران روی کار آمدن احمدی‌نژاد نرخ سکه حدود 120 هزار تومان بود.
 
* برای اولین بار، بخش مسکن و شهرسازی که هیچ ارتباطی با راه و ترابری نداشت، در دوران احمدی‌نژاد با یکدیگر ادغام شدند.
 
* در دوران 8 ساله احمدی‌نژاد متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی از 659 هزار تومان به 3 میلیون و 282 هزار تومان براساس مرکز آمار ایران رسید. در همین حال، متوسط قیمت اجاره و مسکن هم از 306 هزار تومان سال 84 به 980 هزار تومان در سال 91 افزایش یافت.
 
* برای اولین بار، با بازی خودرویی دولتمردان، قیمت خودرو ظرف مدت شش ماه - نیمه دوم سال 91- حدود 3 برابر شد.
 
*برای اولین بار تولید خودرو در ایران در سال گذشته نصف شد.
 
* برای اولین بار میزان کسری بودجه دولت در یکسال از مرز 50 هزار میلیارد تومان گذشت.
 
* برای اولین بار، تعداد زیادی از پروژه‌های ناآماده، بهره‌برداری نمایشی و بعدها این پروژه ها با مشکلات زیادی روبرو شدند.
 
* دولتمران که زمانی تحریمها را کاغذپاره می‌دانستند،در سال پایانی تمام مشکلات اقتصادی را به گردن تحریمها انداختند و حتی رئیس دولت گفت که این مسایل به برنامه های اقتصادی دولت مربوط نمی‌شود
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
حمیدخان! ممنون این دفعه  تیر و زدی به هدف   . همه اینا حرف دل مردمیه که  تو این دور انتخابات ** ******** *** ******* نه گفتن.الحق حرف دل مردم رو زدی.*** *** *** ***** ****  *** ** **** **** ******* *** ***** ****** **** **** ******
چرا سانسور؟؟؟؟؟؟؟؟؟کردین. منکه چیز بدی نگفتم !!!!!!!
پاسخ:
خوب کلماتی که بکار بردین مصداق توهین مستقیم محسوب میشه دیگه نازی خانم . شما که خودتون استادین . میخواین ما رو از نون خوردن بندازین؟
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۹ بابالنگ دراز
مواظب حاجی فیلترچی باش نشسته پشت خط داره مطالبو کنترل میکنه حمید خطرناکه حمید
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۴ آنا شبستری
نازی جون حمید خان عادت دارند؛ ضمن اینکه همیشه حرف حرف ایشونه.
پاسخ:
آدم دو تا طرفدار مثل شما داشته باشه نیازی به دادگاه صحرایی نداره دیگه
ما رو باش که ز یاران چشم یاری داشتیم ...
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۶ آنا شبستری
استاد شما خودتون گفتید باید از حقیقت دفاع کرد.
سلام خانم عزیز خونه دار:
قضاوت عجولانه کردین..."خیلی"عجولانه درباره من حقیر...
شاید سن شناسنامه ای شما زیاد تر باشه ازمن..اما این دال بر این نیست ک من معنای هیچ دردی رو نفهمیدم.....قضاوت بدون مدرک و درک شرایط یکی نشونه خوبی برای شم ک در بطن جامعه هستین نیس...
بنده چیزی مینویسم تو وبم ک دردی کمرنگ از جامعه توش باشه...
همین کوهنوردان اگ تلفن ماهواره ای تحریم نبود الان زنده بودن..
اگ دلار3برابر نمیشد پول دارو سرطانیا3برابر نمیشد..
بله "گوشه ای" از دردهای من اینه..درد همه ک نمیتونه مبل و لباسو  وپرده وطلا باشه..
اگه با کوبوندن من حالتون خوب میشه بازم این کارو بکنین.
روزگارتون خوش.


۰۷ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۸ مینا آقا یاری
عاطفه خانم ببخشید ها شما ظاهرا دچار خود کوبیده بینی شدین . خوب حمید آقا هم که همین حرفا رو میزدن که شما اعتراض کردین که . تو تلویزیون همین اساتیدی که میگین اعلام کردن که تلفن این عزیزان هیچ مشکلی نداشته و حتی برای اینکه مشکل خاصی پیش نیاید اعتبار تلفن آنها تا خرخره شارژ شده بوده.
پس لطفا شما هم مسئولین مملکت را نکوبید
چه ربطی به قیمت دلار و سرطانیها داره ؟ ظاهرا شما هم میخواین منو بکوبین ها..........
اگه درد شما همینا بود تو وبلاگتون بغیر از گل و بلبل و نجواهای مکش مرگ ما دو کلمه هم درد دل مردم پیدا میشد
یه نفر هم که پیدا میشه میخواد حرف حق بزنه شما میخوای بکوبیش
خداییش الان دارم گوشت میکوبم برای کوفته والا باز هم جا داشت که بگم
اینقدر ما رو نکوب عزیزم !
حالا همگی یه کم کوتاه بیاین که وقته افطاره وشب قدره .

پاسخ:
ما رو هم از دعای خیر فراموش نفرمائید.

حمید خان

چقدر طرفدار دارید.احسنت

۰۷ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۸ خبرنگار قاره ای
با سلام

نظرات همه عزیزان محترم و مطالب ارائه شده توسط حمیدخانم که حرف نداره مثل همیشه
ولی دقت کردین اگه رئیس جمهور عوض بشه بعدش وزیر کشور، بعد استاندار و بالاخره فرماندار محترم شبستر  باید بعضیا بشینن تو اولین روزنامه بین اللملی شون عین درخت بید زیرآب دولت و وزارت کشور و  استانداری و فرمانداری بزنند و هکه کارها رو زیر سوال ببرند ولی نه ببخشید فرمانداری مکانشونه اونجارو نخونید
ولی تو  کشور ما افرادی موفق هستند که چندتا ماسک داشته باشند و در مواقع نیاز ماسکشونو عوض کنند
وای بحال ما که نه ماسک داریم و نه بلدیم عوض شیم خدا بدادمون برسه طبق آماری که از وزرا می دهند فکر کنم بازم باید بشینیم چاره ای بکنیم ببینیم زندگی کنیم یا سمت باغ رضوان بریم
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۳۸ آنا شبستری

باغ رضوان مجوز نمی خواد؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
مگه میخواین فوت کنین؟
خانم عزیز مادر عزیز شهروند عزیز
حرف من الان دیگ با اقای راضی نیس.باشماست.
شما ی سر وب گردی انجام بدین اگ بیکارین(:البته تا ببینین گل و بلبل چی هس...
اشتباه ب بصرتون رسوندین.چون ازین مسائل در وب بنده یافت مینشود(:
منظورم از اساتیدم اونایی نیستن ک شما میگین خانوم عزیز.کسایین ک از عرصه عمل دور نگه داشته شدند...
خلاصه حرفای من ک انقد حاشیه ساختین این بود:
بندم مثه شما میدونم چ مصائبیه .اما اینا حرف رهبرمون بود یجورایی...اگ اهل اخبارین...
چیزایی ک من در وبم مینویسم مخاطب عام نداره.ینی هدفم این نیس.چیزی مینویسم ک در اشفته بازار زمان و دنیا فقط بتونه لااقل روی1نفر اثر بذاره...فقط 1نفر...چون این برای من کافیه..."من نمیخوام وونمیتوانم ب ریشه درختان غول پیکر درحال خشک بزنم.
اما این توانایی را دارم که بذری بکارم درسطح خاک تا جوانه بزند"...
امیدوارم روزگار ما و شما خرم شه.


با اعلام نرخ تورم سالانه 31‌درصدی، دولت دهم یکی از آخرین رکوردهای خود را نیز در جهان به‌ثبت رساند و اثبات کرد می‌تواند جزو یکی از پنج کشور و رتبه اول جهان باشد؛ البته از جهت بیشترین نرخ تورم. 
در حالی که مساحت ایران در اسناد رسمی به طور دقیق یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع ثبت شده، احمدی نژاد این رقم را اشتباه توصیف کرد وعدد یک میلیون و 873 هزار کیلومتر مربع را به عنوان مساحت دقیق ایران اعلام کرد.
رییس جمهور گفت که "به سازمان جغرافیایی مأموریت داده شد، تا یک نقشه‌برداری هوایی از طریق عکس‌های هوایی و کنترل زمینی با دستگاه‌های بسیار دقیق انجام دهد."
به گفته او "اندازه گیری قبلی با استفاده از دستگاه‌های اندازه گیری قدیمی بوده و دقیق نبوده است الان اندازه‌گیری بسیار دقیق انجام شده و با نرم‌هایی که در جهان قابل قبول بود، یک میلیون و 873 هزار هکتار [منظور رییس جمهور احتمالا کیلومتر مربع بوده است] وسعت ایران عزیز است که باید در کتاب‌های جغرافیایی آن را درست کنیم یعنی نزدیک به 225 هزار کیلومتر مربع وسعت ایران به لحاظ رسمی است که اگر سند آن درست نباشد بعداً‌ مسائل حقوقی درست می‌شود الان باید سند آن درست شود ما سند را درست کردیم و سند آن در جهان ثبت خواهد شد."
شاید اگر اختلاف عدد احمدی نژاد با عدد فعلی (و پذیرفته شده) مساحت ایران در حد و اندازه های چند کیلومتر مربع بود، می شد روی آن حساب کرد اما این اختلاف به طور قابل ملاحظه ای بالا و غیرطبیعی است.
در حال حاضر بزرگترین استان کشور یعنی استان کرمان ۱۸۱هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که از اختلاف ذکرشده توسط احمدی نژاد (225 هزار کیلومتر مربع) پایین تر است! یعنی اختلاف مساحت ایران به زعم احمدی نژاد با عددی که در حال حاضر از آن به عنوان مساحت یاد می کنند، از مساحت تک تک 31 استان کشور نیز بیشتر است.



از طرفی این عدد تقریبا به اندازه مساحت انگلستان (بریتانیا) است. مساحت این کشور حدود 244 هزار کیلومتر مربع است.
به عبارت دیگر احمدی نژاد مدعی است ما در محاسبه مساحت ایران به اندازه یک انگلستان اشتباه کرده ایم!
از طرف دیگر اختلاف مساحت ایران از نظر احمدی نژاد با مساحت پذیرفته شده فعلی، خود به تنهایی از 151 کشور مستقل و غیرمستقل دنیا بزرگ تر است و تنها 82 کشور وجود دارند که مساحتی بیش از این رقم دارند!
سلام.منظورتون از باغ رضوان همون ارامستان بغل هتل گلشن یاکه جدیداین باغ؟ ضمنا کلامطالب وبلاگتون به دل میشینه.ماشالله خوش چهره هستید.دلم براتون تنگ میشه ولی چه باید کرد 10روزنیستم.به خدا میسپارمتون. 
پاسخ:
منتظرت میمونم !!!!!

لطفا اگه امکان داره جواب سوالات بدین ؟حداقل باتغییرات شهرتون اشنا بشیم.مر30 

پاسخ:
باغ رضوان یه قبرستان جدید هست تو جاده وایقان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">