شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

در چند روز گذشته شاهد بودیم که قیمت ارز و طلا کمی پایین آمد. از آنجائیکه ما قبل از این ریزش همه را فروخته بودیم زیاد دستپاچه نشدیم و با هر بار ریزش قیمت کمی امیدوار تر میشویم که ارزش پول ملی مان دارد بالاتر می رود. قیمت فروش دلار در روز پنجشنبه بعد از مدتها از 3300 تومان پایین تر آمد و در لحظاتی (هر چند کوتاه) به قیمت 3290 تومان عرضه شد ، سکه طلا نیز برای لحظاتی 1170000 تومان قیمت خورد.


جدا از اینکه این ریزش قیمت از کجا ناشی شده است. ( البته بیشتر مربوط به افت قیمت جهانی اونس طلاست) ، ولی نتیجه آن بالا رفتن ارزش پول ملی کشور ماست . اما چیزی که مرا به شدت می ترساند اظهار نظر یکی (یا دوتا) از مسئولین عزیز در مورد قیمت هاست که میدانیم و میدانید که این اظهار فضل ها چه بر سر بازار می آورد.

بنابر این از مسئولین عزیز (رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد کشتی گیرمان و همچنین آقای ضرغامی و حسینی بای!) درخواست میکنم ادامه مطالب را مطالعه فرمایند :

آقای رئیس بانک مرکزی و آقای وزیر اقتصاد : میدانم که الان دل تو دلتان نیست و دنبال لحظه ای هستید که یک عدد لنز دوربین گیر بیاورید و بادی به غبغب بیاندازید و ادعا کنید که این کاهش قیمت ، نتیجه ی تصمیمها و اقدامات مدیریتی شما بوده و قیمتها باز هم کاهش خواهند داشت !

بلافاصله هم حسینی بای و یا یکی از همکاران ایشان که این روزها از بی سوژگی دست روزنامه جهانی ! را از پشت بسته اند ، به بازار رفته و با چند نفر از فعالان این صنف صحبت کرده و سعی در ترسیم فضای گل و بلبل داشته باشند .


ولی جان مادرتان ! جان پدرتان ! جان عزیزانتان این چند روز را دندان روی جگر بگذارید و مصاحبه نکنید . راهکار ندهید و طرح پیاده نکنید . بگذارید یک مدت هم مردم ارزان شدن را تجربه کنند . میدانم ! انتخابات خرج داشته و باید جبران شود . مدالهای افتخار و سکه های پاداش مدیران هم که از درخت چیده نمیشود. بالاخره زندگی خرج دارد . ولی فقط دو سه روز صبر کنید . چون خود شما نیز نیک می دانید که اگر کلامی از دهان مبارک شما عزیزان خارج شود و در مورد نقش ارزنده تان ! در مهار گرانی سخن بگوئید ، می شود آنچه که نباید بشود .

بنابر این عاجزانه از شما عزیزان خواهش میکنم این چند روز را تحمل بفرمایید و ترجیحا به مرخصی بروید . با نفس خود مبارزه کنید و مصاحبه نکنید تا قیمتها بالا نرود . تشکر میکنم .


ما هم قول میدهیم که بعد ها که تحملتان تمام شد و ادعا کردید که این ارزان شدن ها نتیجه ی تصمیمات مدیریتی شما بوده است حتما حتما حتما باور کنیم . بخدا قول میدهیم که باور کنیم . اینجوری نه سیخ میسوزد و نه کباب . قبوله ؟

مرسی !



نظرات  (۵)

واقعا هم همینطور است . البته باید به این مسئله هم اشاره میکردید که رانت اطلاعاتی هم در این کشور بیداد میکند. حاضرم شرط ببندم که آقایان دقیقا میدانند که باید چه موقع حرف بزنند و قیمت را بالا ببرند و سودش را هم افرادی ببرند که شما دانی و من .....
جالب است که آقای بهمنی اخیرا اظهار نظر کرده اند که به دلیل تزریق ارز به بازار توانسته اند نرخ ارز را پایین بیاورند . سوال این است که چرا تا بحال چنین کاری نمیکردند ؟ آیا کسری بودجه دولت از این راه تامین میشد ؟
اگر اینطور است آیا پایین آمدن نرخ ارز را نمیتوان به عنوان راهی برای بالا بردن میزان بدهی دولت برای تحویل وضعیت بدتر به دولت جدید دانست؟
چرا کسی پاسخگو نیست پس؟
۰۴ تیر ۹۲ ، ۱۰:۲۷ خانه دار از شبستر
نیک میدانیم که همه این سقوط قیمتها موقتی است . چون اگر دلار پایین تر از 3000 تومان تثبیت شود ، دیگر میلی به صادرات نخواهد بود (چون نمی صرفد) و در عوض سیل واردات از چین است که به کشور سرازیر خواهد شد و آنموقع باید برای تولید کشور که قبلا فاتحه اش خوانده شده ، چهلم هم بگیریم . پایین آمدن ارز فقط برای کسانی که میخواهند بروند آنتالیا برای حال و حول ! ظاهرا بسیار خوشایند است ولی کسانی که نیمچه اطلاعات اقتصادی دارند دیدشان چیز دیگریست والا رساندن دلار با 1500 تومان برای دولتی که روی مجهای دلار فروش نفت موج سواری میکند مثل آب خوردن است .

شاید باورتون نشه ولی هرموقع خواستم طلا بخرمو نخریدم گرون شده ولی دقیقا 5 دقیقه بعد اینکه طلا میخرم  قیمت سقوط میکنه!!!!

خوبه نه؟؟؟؟

پاسخ:
خوب باید مشورت می فرمودین
من بلا استثناء برعکس این اتفاق برام میفته همیشه
خدا رو شکر
اتفاقا مشورت میکنم با برادرم  میگه اینوری نمیمونه گرون میشه پس اینبار با شما مشورت میکنم البته طلا کهنه میخرم!
پاسخ:
من هم با برادرتان همدردم ! البته نه در مورد طلا ! در مورد آن یکی مورد !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">