شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎
خبر : معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان ایران با اعلام این خبر که وزارتخانه پیشنهاد داده است تا اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان «روز بدون طلاق» اعلام شود، گفت: در صورت تصویب در این روز دفاتر ثبت اسناد هیچ‌گونه طلاقی را ثبت نخواهند کرد.
وزارت ورزش و جوانان ، تلاش می کند ، یک روز در تقویم را به عنوان روز بدون طلاق ثبت کند. بر اساس طرح این وزارت ، دفترخانه های ازدواج و طلاق ، در این روز ، هیچ طلاقی را ثبت نخواهند کرد. سابقه این طرح ، به سه سال قبل باز می گردد بعد از مدتی وقفه ، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

تلاش ویژه برای گنجاندن یک عنوان در تقویم به نام "روز بدون طلاق" ، یکی از مصادیق توجه ویژه مسؤولان به امور شکلی و غفلت آنها از مسائل ماهوی است.
مناسبت گرایی و شعارزدگی را می توان در زمره 5 معضل اصلی جامعه امروز ایران دانست که برگزاری هزاران همایش بیهوده در کشور را می توان نشانه بارزی از آن دانست.

مشکل خانواده های ایرانی ، نداشتن روزی در تقویم به نام "روز بدون طلاق" نیست ، بلکه مشکل واقعی ، بروز و گسترش روز افزون طلاق است. قطعاً در کشوری که با آن همه ادعای گوش فلک کر کن ، از هر پنج ازدواجش ، یکی منجر به طلاق می شود ، نامگذاری روزی به نام "بدون طلاق" ، نه تنها دردی دوا نمی کند که مصداق یک شوخی عمومی تلخ است.

و اما درد های ناگفته ....

مشکل ما ، فقدان روز بدون طلاق در تقویم نیست ، حتی خود طلاق هم به عنوان یک مشکل واقعی ، "معلول" شرایط نابسامانی است که در کشور ایجاد شده است.

وقتی مسوولان به جای احصاء مشکلات واقعی کشور و برنامه ریزی و تلاش برای حل آنها ، به جان یکدیگر افتاده اند و یکی "بگم بگم" راه انداخته و دیگری هنوز درگیر "فتنه" و "انحراف" است و آن یکی هر روز در شهری و جمعی ، انشاهای حماسی را از حفظ برای مخاطبانش می خواند و ... معلوم است که امور اصلی جامعه رها می شود و هزاران درد غم انگیز ، گریبانگیر جامعه می شود: از شیوع انواع بیماری ها و سرطان ها تا فرار مغزها و از تصادفات مرگبار جاده ای تا طلاق و فروپاشی خانواده ها.

وقتی تلویزیون جمهوری اسلامی - و نه شبکه های ماهواره ای - برای نشان دادن یک سریال خانوادگی معمولی ، خانه های آنچنانی و تجملات دوربین پسند را هر روز و هر شب بر مردم "تحمیل" می کنند ، معلوم است که ایده آل خانواده های جوان ، که درگیر پیدا کردن یک آپارتمان اجاره ای 40 متری هستند ، دچار تحریف می شود و انتظارات کاذب ایجاد شده ، در زندگی مشترک آثارش را نشان می دهد.

وقتی سیاست نابخردانه دولت ، باعث می شود واحدهای صنعتی ، تعطیل و نیمه تعطیل شوند و نان آوران خانه از کار بیکار می شوند ، معلوم است که عوارض آن ، حتی تا فروپاشی خانواده ها نیز پیش می رود.

وقتی شاهکار مدیریت اقتصادی باعث می شود ، زوج ها به جای هشت ساعت کار ، بیش از نیمی از شبانه روز را برای "بخور و نمیر"ی محقر کار کنند و به جای با هم بودن و خوش بودن و سفر و تفریح، درگیر کار و خستگی های آن شوند ، معلوم است که روز به روز از هم دورتر می شوند و درک مشترکشان از زندگی و با هم بودن ، قربانی معیشت می شود.

وقتی آموزش های جنسی در جامعه ، جزو ممنوعات نانوشته می شود ، معلوم است که اعلام شود بخش مهمی از طلاق ها ریشه در مسائل جنسی دارد.

تازه ، آنچه درباره طلاق وجود دارد این است که طلاق های ثبت شده رسمی ، طلاق های قانونی اند ، در حالی که بسیاری از زوج ها ، برغم آن که زیر یک سقف زندگی می کنند ، دچار "طلاق عاطفی" اند و به دلایلی مانند قبح اجتماعی و خانوادگی طلاق ، نگرانی از آینده فرزندان ، سنگین بودن مهریه و ... از یکدیگر جدا نشده اند. به علاوه در سال های اخیر ، پدیده" زندگی مجزای زوج ها" بدون طلاق شکل گرفته است که هر چند فراگیر نیست ولی وجود دارد.

نکته دیگر این که بسیاری از طلاق ها ، ریشه در انتخاب های نادرست جوانان دارد. همین وزارت جوانان که سه سال است می خواهد روز بدون طلاق را در تقویم ها ثبت کند ، چقدر دغدغه آموزش جوانان را برای همسان گزینی در ازدواج داشته است؟ آیا وزارت ورزش و جوانان ، به اندازه توجهی به فوتبال دارد ، به آموزش ازدواج برای جوانان پرداخته است؟ قطعاً نه! ، پس چه انتظاری هست جز همین وضع اسفناکی که داریم؟!
اتفاقاً با توجه به این که بسیاری از ازدواج ها ، از همان ابتدا غلط بوده اند و بسیاری از زندگی های مشترک در صورت تداوم ، بحرانی تر هم می شوند ، همان بهتر که به طلاق منتهی شوند و از این منظر حتی می توان گفت که برخی طلاق ها ، واقعاً ناگزیر و به نفع طرفین و جامعه است.

ثبت روز بدون طلاق در تقویم ها ، تنها فایده ای که دارد این است که مسوولان وزارت ورزش جلوی دوربین ها و پشت میکروفن ها قرار بگیرند و در باب اهمیت اقدام خلاقانه(!) خود حرّافی کنند و بس؛ و الّا این اقدامات نمایشی ، نه تنها گرهی از کار مردم نمی گشاید و طلاق را کاهش نمی دهد ، بلکه کسانی که حکم طلاق از دادگاه گرفته اند را در آن روز به دردسر می اندازد و فردایش ، کار دفترخانه ها دوبرابر می شود:

چون :
در هر ساعت ، 16 زوج ایرانی از هم طلاق می گیرند

ایران رکورد دار طلاق زیر 19 ساله ها در دنیا شده است
از هر 6 ازدواج ، یکی به طلاق منجر می شود
و.......
و هیچ بعید نیست که شورای شهر بسیار فعال ما ، از سال بعد یک پلاکارد هم به مناسبت روز بدون طلاق ، بر سر در شهر داری آویزان کرده و آن را گرامی بدارد !

"خانه از پای بست ویران است...خواجه در فکر نقش ایوان است"

شاد باشید .


۹۲/۰۲/۱۵

نظرات  (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با عرض سلامو خسته نباشید  خدمت فرماندار فهیم و کاردان شهرستان شبستر جناب آقای عقلمند


ااحتراما با توجه به مشکلات دانشگاه علمی کاربردی شبستر به استحضار می رساند با توجه به عدم مدیریت آقای **** **** در مسائل دانشگاه کلیه کلاسهای 16 جلسه ای تشکیل نشده و حتی برخی کلاسها 5 جلسه نیز تشکیل نشده است و نیز در کلاسها 70  و برخی مواقع 100 نفر جا داده اند که واقعا اسف بار است در شهر فرهنگی و مهد فرهنگ این اتفاق بیافتد در ضمن ایشان فقط در پی چاپیدن دانشجویان و دادن امتیاز به اینگونه دانشجویان است که در امتحان با آنها کاری نداشته و کتاب سر جلسه امتحانی می آورند برای نمونه آقای ******** - آقای ******** - آقای ******* که در کلاس حضور ندارند و نداشته اند ولی همیشه نمره بالا اخذ می کنند می توانید با بررسی این موارد از وضعیت دانشگاه مطلع شوید ساختمان سازی را همه می توانند انجام بدهند حتی بنا نیز می تواند اینکار را بکند مدیر خوب مدیریست که ابتدا علم در دانشگاه و اساتید خوب وارد دانشگاه کند بعدا به فکر آمفی تاتر و دفتر ریاست برای خودش باشد. کارکنان دانشگاه هم که معلوم نیست کارمند هستند یا چه چون  اکثریت تمام هفته را بیکار می نشینند و پول مفت می گیرند و در دانشگاه آزاد و علمی کاربردی درس می خوانند( ******* **** ******** * **** * ****** * ***** * ******* یعنی فقط 2 نفر فعلا درس نمی خونن ) حتی چون پول به اساتید نمی دهند آنها هم کم کاری کرده و تدریس ضعیفی دارند ما در رشته خودمان اکثر درسهایمان با آقای ******** است که طبق بخشنامه ایشان نمی توانند بیشتر از 16 واحد حداکثر تدریس کنند ولی چون داماد خواهر **** **** هستند 4 روز تدریس دارند. ***** ** ***** **** **** **** ** *** **** * ***** ***** * ** **** **** ** **** * *** ******* ***** ***  ***** ** ***. تمام قره تپه ای ها در دانشگاه وارد شده اند و اساتید خوب را از دانشگاه رانده اند مثلا درس کاربرد کامپیوتر رشته حسابداری رو به استاد اسدی می دادند که این ترم نمیدونیم چرا به اون ندادند درسته سخت گیره ولی کار عملی یاد میده که فردا پس فردا لازممون میشه و به ******** و ***** دادند که اولین بار بود این درس را می گفت.

چندین بار این نظرات را به آقای **** **** عرض کرده ایم ولی مرغ یک پا داره و ایشان جهل می کنند. از شما عاجزانه تمنا داریم  چون شما خودتان تحصیل کرده و کاربلد هستید فکری به حال دانشگاه کرده و مار را از این وضعیت خلاص کنید. ( این را هم می دانیم و شنیده ایم که آقای **** **** با نظر جنابعالی به دانشگاه نیامده اند و آقایان ******* و ******** که نمی دانیم چکاره مملکت هستند نظر به آمدن ایشان داده اند). در نهایت می دانیم که جنابعالی راه کاری برای این وضعیت تعیین خواهید کرد بخدا کسی **** **** رو در مدرسه قبول نداشته و نداره چه برسه به دانشگاه البته شما خودتون سرورین می دونین این مسائل رو .


با تقدیر و تشکر فراوان


از طرف دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی

 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">