شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

در اخبار خواندیم که رئیس جمهور محبوب ، با استقبال بی سابقه 500 نفری مردم تبریز وارد استان آذربایجان شرقی شد و کلا بیخیال اینهمه تقاضای گروهها و تشکلها و مردم عادی که مصرانه خواستار به همراه نیاوردن یک نفر! بودند شد.


ظاهرا یکی از وزرای خوشنام و کشتی گیر ایشان نیز قرار بود به شبستر بیایند که نمیدانم آمدند یا نه !


اما چیزی که من از این سفرها درک میکنم شاید با نظر بعضی ها ! کمی متفاوت باشد . بنابر این خواهش میکنم بادمجان دور قاب چین ها و کسانی که فقط از راه تایید ! و سفید نمایی ! و سیاست "همه چی آرومه " ارتزاق میفرمایند از خواندن ادامه مطالب خودداری نموده و وقت باقیمانده از ساعت کار را صرف خواندن خبر های "من چقدر خوشحالم " از وبلاگهای خبری منطقه بفرمایند !



دیشب در مسیر ورود به شبستر (نرسیده به فرمانداری) مشغول رانندگی بودم و ایضا منتظر افتادن در چاله های به این گندگی ! ولی وقتی دیدم اتومبیلم در چاله نیفتاد اول فکر کردم مسیر را اشتباه آمده ام. از شما چه پنهان یک لحظه فکر کردم به ملکوت اعلی پیوسته ام و روی ابرها رانندگی میکنم !


باری ! شب تا صبح فکر این موضوع نگذاشت بیشتر از ده ساعت بخوابم و صبح زود به محل فوق الذکر رجعت کردم ( لطفا با رجعت مرحوم چاوز اشتباه نشود . ما کجا و ایشان کجا !)


صحنه ای که دیدم فوق تصور بود .... چاله ها را آسفالت کرده بودند ! باورتان میشود ؟ تازه مسیر را هم آب و جارو کرده بودند !



با کمی دقت متوجه شدم که این اتفاق فقط برای چاله های ورودی شهر تا مقابل فرمانداری اقتاده است !!! و وقتی کمی جلوتر رفتم با دیدن پلاکارد ورود وزیر محترم اقتصاد تازه پونصد تومنی من افتاد که چه خبره ! این کارها بخاطر این بوده که میبینی وزیر جان ؟ چقدر خیابونهای ما صافه و هیچ مشکلی نیست ؟ و بقول یک نفر "همه چی آرومه؟"

اینجا بود که از صمیم قلب آرزو کردم ای کاش فرمانداری شبستر در خرمن یری! بود تا لااقل چاله های بیشتری پر میشد ! و یاد خاطره ای افتادم که پیری روشن ضمیر از زمان طاغوت برایم نقل می کرد !

گویند روزی امیر عباس هویدا به شهری رفت (البته برای بازدید نه سفرهای استانی) و دید که در حیاط شهرداری آن شهر ! لودر ها و بولدوزرها و گریدر ها و غلتک ها (و کلی ماشین آلات دیگر) را  طوری شسته و برق انداخته اند که انگار همین الان از خط تولید بیرون آمده اند و مسئولین شهری هم دست به سینه ایستاده و منتظر پیغام تشویقی (اون موقع کارت هدیه نبود که !) بودند .

امیر عباس هویدای فوق الذکر پکی عمیق به پیپش زد و گفت : من انتظار داشتم ماشین آلات راهسازی شما را در جاده های خرابی که از آن گذر کردم ببینم در حالیکه یک وجب خاک روی آنها باشد و لحظه ای مجال استراحت نداشته باشند ! شما اینهمه ماشین راهسازی دارید و باز هم راه های شهرتان مال رو است ؟ من که اگر میخواستم ماشین آلات تمیز ببینم یک سفر می رفتم ممالک خارجه (منظورش کشورهای استکباری بود) و همه اینها را در کارخانه شان می دیدم !

آخه مسئولین عزیز ! مگر مردم شبستر آدم نیستند که بخاطر وزیری که یکساعت از عمر وزارت یکماهه باقیمانده را به این شهر می آید اینهمه ظاهر سازی انجام میشود ؟ تازه مگر ایشان مشکل بینایی دارند و متوجه این لکه گیری های شبانه نمیشوند ؟؟ یا با هلیکوپتر  از تبریز به شبستر آمده اند و وضع جاده ی بخش صوفیان - شهرستان شبستر را ندیده اند ؟ آیا این کار شما گول زدن یک وزیر نیست ؟ و بالا تر از آن دهن کجی به کل مردم این خطه؟

اینجا بود که باز هم آن پیر روشن ضمیر به تلفن همراهم زنگ زد و لطیفه ای نقل کرد :

گویند چند نفر خوابیده بودند که یکی از آنان (گلاب به روتون) صدایی مهیب از خود به در کرد ! و برای آنکه رد صدا را گم کند ، کفش خویش را بر زمین همی کشید ! یکی از دوستان تیز و بز که در کنار وی آرمیده بود بگفت: گیرم صدایش را خفه کردی. بویش را میخواهی چه کنی ؟!؟

از آنجائیکه بنده هیچوقت کارمند نبودم و سعادت نداشته ام که در مراسم استقبال و سخنرانی شرکت کنم و حقوق و پاداش بگیرم ( چون کار میکنم و با عرق جبین ! پول در می آورم!) ، سری به وبلاگهای خبری زدم و فهمیدم که آقای وزیر اقتصاد  قرار است ساعتی را هم با مردم باشند و مشکلاتشان را بشنوند !

جناب آقای وزیر : لطفا این قسمت را حذف کنید و بجایش چند تا از این طرحهای بیشمار را افتتاح بفرمائید . مگر مردم مشکلی هم دارند آخر ؟ آنهم با وجود وزیر فعال و پرکار و اندرز گوی چون شما ! بحمدالله همه چیز در امن و امان است و مردم کوچکترین مشکلی بخصوص در حیطه ی کاری شما "مطلقا" ندارند !

فقط بنده دوتا خواهش بسیار جزئی داشتم . اول اینکه به این بانکهای شهر ما بگوئید کمی با ما راه بیایند. هر روز زنگ میزنند و به ما میگویند که برویم از بانک پول هایمان را برداریم چون اولا سودش را نمی رسند بدهند و دوم اینکه سیستم کامپیوتریشان برای اعدع بالاتر از 16 رقم جا ندارد. چه وضعی است آخر ؟ یا این سیستم کامپیوتری را درست کنید یا ده پانزده تا صفر از پول ملی بردارید که مشکل ما هم حل بشود . مرسی !

دوم اینکه خیلی به آقای بهمنی سلام مخصوص برسونین . خدا وکیلی من یکی که عاشقشم . اگر هم میخواهید لطفی به من بکنین لطف کنین شماره ایرانسل منو داشته باشین ، هر موقع که قرار شد شما یا آقای بهمنی در مورد کنترل گرانی سخنرانی داشته باشین یا در مورد طرحهاتون برای ارزان شدن دلار تا زیر هفتاد ریال !  یا پایین آوردن قیمت طلا در حد سنگ آهک ! در رسانه ملی صحبت بفرمائید یه پیامک به من بزنین یا اگه آقایی کنین و تو همین وبلاگ یه روز قبلش یه نظر مخفی ! برام بذارین که من قبل از گرون شدن بتونم کمی طلا و سکه  بخرم و بعد از پخش سخنرانی ها سه برابر بفروشم ، جای دوری نمیره . قبلا هم که عرض کردم . ماها چون کارمند نیستیم و مجبوریم با کار کردن ! روزی خودمونو دربیاریم ، چشم امیدمون به همین سیصد ، چهارصد میلیون تومن ارز و سکه و اینجور چیزاس . دستتون درد نکنه

به آقای احمدی نژاد هم سلام مخصوص ابلاغ بفرمائید. خیلی دوست داشتم بیام و هم ایشون رو  و هم چهره ماه همراهانشون ! رو ببینم ولی کار پیش اومد نشد . راستی داشتم فکر میکردم ایشون چجوری اتوبان زنجان - تبریز رو افتتاح کردن ؟ ما که از چند سال پیش تا خود تبریز رو داریم با همین اتوبان طی طریق ! میکنیم که ؟ تو همین فکر بودم که بازم همون پیر روشن ضمیر که داشت با بلوتوث ریموت کنترل ! نوشته های منو کنترل میکرد برام یه توییت زد که باباجان ، وقتی یه نصف روز مردم همین شهر پشت درهای بسته ی مسئولین موندن که برن کلنگ ساخت بوفه ! ی یه جایی رو بزنن برای رئیس جمهور که این اتوبان باید متر به مترش افتتاح بشه که ! چقدر شما مردم سیاه نمایی میکنین و حس کلنگ زنی و افتتاح طلبی مسئولین رو نادیده میگیرین !

دستتون درد نکنه - خیلی آقایی

راستی امروزم دلار بد رقم کشیده پایین ها، جون داداش یه طرحی ، سخنرانیی ، تدبیری بزن تو گوشش یخورده بره بالا باد کرده رو دستمون گناه داریم ما کارگر جماعت - همیشه دعات میکنم


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">