شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام 

 

میگن یه روز دو تا برادر دوقلوی کاملا شبیه به هم  داشتن تو خیابون ولیعصر میرفتن . یه نفر تا اینا رو میبینه شروع میکنه به غش غش خندیدن . وقتی این دو برادر دلیل خنده رو میپرسن ، طرف در حالی که از خنده دل درد گرفته بوده میگه : بابا تابلوئه فتوشاپه دیگه !  

 

حالا اگه گفتین خیابون ولیعصر تو این جوک چرا ذکر شده ؟ 

 

زیاد فکر نکنین . خیابون ولیعصر همون نکته ی انحرافی مسئله بود . چون تو خیابون که راه نمیرن که ! تو پیاده رو راه میرن ! 

 

اما موضوع امروزمون هرچند به خیابون و پیاده رو مربوط نیست ولی به فتوشاپ خیلی مربوطه !


 تو برخی رسانه های داخلی برای انتشار تصاویر کاترین  اشتون ،لباس جدیدی متناسب با استانداردهای نانوشته رسانه ای ایران  ، طراحی کرده و یقه لباس ایشوان رو براساس استانداردهای خودشون بالا بردند بطوریکه باعث بانی خیر شدیم و خانم اشتون تومذاکره بعدی لباس پوشیده تری به تن کرد تا اینکه نماینده های  ما ،خدای نکرده،  گوش شیطون  کر ،به گناه نیفتن  !!!!!!   

 

 

  

همونطور که میبینین کتی جون در ملاقات های بعدی چنان بقچه بندی کرد خودشو که صدای خانمهای بازیگر ایرانی هم داشت در میامد  

 

 

تقریبا یک سال پیش، آمریکایی‌های مستقر در افغانستان، متوجه نبودند که همسایه غربی افغانستان چندان شبیه همسایه جنوبی آن نیست و نباید حریم هوایی آن را شکست. این شد که پهپادشان در ایران اسیر شد و مخترعین ایرانی با کلمه‌ای جدید آشنا شدند؛ پهپاد و البته بسیاری بناگاه پهپادساز شدند و اختراع انواع پهپاد‌ها در همه جا گسترده شد و هر کسی برای خود محصولی بیرون داد.

در حالی که مهندسین و دانشمندان گمنام و دلسوز سال‌ها برای چنین کارهایی زحمت کشیده‌ و عرق ریخته‌ و شب‌ها بیداری کشیده‌اند، تولید و ساخت پهپاد به سرعت پیش رفت و محصولات فراوانی به بازار فروش(!) افتخار پهپادسازی ارائه شد. کار به سرعت پیش رفت و تقریبا سه هفته پیش به تولید نخستین (!) پهپاد عمودپرواز جهان رسید. پخش چنین خبری هم لابد باید رگ غیرت وطنی همگان را متورم سازد و اگر کسی انکار کند، شاید مخالف پیشرفت کشور هم نشان داده شود

اما در این میان، اسرائیلی‌ها که به قاعده ترس جن از بسم‌الله، از ایرانی‌ها می‌ترسند، لابد پیگیر خبر شده‌اند و با کمی تحقیق و از یک وبلاگ دریافته‌اند، این یکی ادعا را نباید جدی بگیرند، زیرا آن چه نخستین پهپاد عمود پرواز جهان نامیده شده، در واقع تصویر فتوشاپ پروژه‌ای دانشجویی در دانشگاهی ژاپنی است. 

 

 

 

 تصور بالا نمونه‌ای از انتشار خبر ساخت نخستین پهپاد عمودپرواز در ایران، در رسانه‌های خارجی، نماد ادعاهای بی‌پایه شده است. 

 

 

 

 تصویری که در درون کشور به عنوان پرواز نخستین پهپاد عمودپرواز منتشر شده است.  

 

 

 

 تصویر اصلی در وب‌سایت دانشگاه ژاپنی از کار چند دانشجوی ژاپنی 

 

در واقع پرنده‌هایی از این دست سالیان درازی است که در اندازه‌ها و با اهداف گوناگون در جهان ساخته می‌شود و حتی می‌توانید نمونه‌هایی از آن را برای فرزندانتان از فروشگاه اینترنتی ebay خریداری کنید.

کمی که بیشتر تحقیق کنید، درخواهید یافت که پیش از این، مخترعین وطنی نخستین پهپاد عمودپرواز جهان، اختراعات فراوانی کرده‌اند؛ از تولید پهپادهای قدرتمند دیگر گرفته تا نخستین تبلت بومی کشور که صحیفه سجادیه، مفاتیح، نهج‌البلاغه، دیوان اشعار شاعران نامی ایران و… از قابلیت‌های مهم آن است و در بازار قابلیت رقابت با گالکسی را دارد و تا فن‌آوری‌های بسیار پیشرفته امنیت سایبری.

آیا مقامات و نهادهای دولتی که مثلا در نمایشگاه ایپاس، چنین دروغ‌هایی به خورد آن‌ها داده می‌شود، نباید فکری به حال خود بکنند؟ یا دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور نباید فکری به حال حرمت و احترام محققین واقعی کنند؟ چه کسی باید به ادعاهای اختراعی رسیدگی کند؟ چرا رسانه‌ها و مقامات ایرانی، نباید مشاور دانش و فن‌آوری داشته باشند؟  

 

تشکر ویژه از سرکار خانم شادی بابت ارسال مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">