شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام 

شاید عاشق نشده باشید اما در ذهن‌تان دلایلی داشته باشید که شما را به سمت ازدواج هل می‌دهد. اتفاقاتی که دور و بر‌تان افتاده یا حرف‌هایی که می‌شنوید، شما را از دوران مجردی دلزده می‌کند و فکر می‌کنید وقت آن رسیده که رنگی به زندگی‌تان بدهید و پوشیدن یک لباس سفید رویایی را تجربه کنید. نه گمان می‌کنید که نیمه گم‌شده‌تان پیدا شده و نه در مقابل خودتان  مرد رؤیاهایتان را می‌بینید. اما باز هم احساس می‌کنید که باید به تنهایی پایان دهید و با گفتن یک بله، زندگی‌تان را زیر و رو کنید. اگر شما با این 8 بهانه می‌خواهید به خواستگارتان جواب مثبت دهید، کمی صبر کنید. ممکن است بعد از ازدواج با چنین دلایلی، آینده خوبی در انتظار‌تان نباشد.


  از این خانه خسته‌ام


نظارت‌ها و سختگیری‌های پدر و مادر‌تان یا اختلافی که با یکی از اعضای خانواده دارید آزار‌تان می‌دهد؟ گمان می‌کنید اگر ازدواج کنید، از شر این حرف و حدیث‌ها راحت می‌شوید و خودتان برای زندگی‌تان تصمیم می‌گیرید؟ دعواهای همیشگی پدر و مادرتان شما را کلافه کرده و دوست دارید از این خانه پر از آشوب بیرون بیایید؟ فشار مالی‌ای که خانواده را درگیر کرده نمی‌گذارد به آرزوهایتان برسید و می‌خواهید از زیر این فشار فرار کنید و فرد دیگری را مسئول زندگی خود کنید؟ اگر چنین دلایلی باعث شده به ازدواج فکر کنید دست نگه دارید. ازدواجی که انگیزه‌اش بیرون آمدن از خانه پدری باشد، بیشتر از هر شکل دیگری از ازدواج احتمال دارد به شکست ختم شود. روانشناسان می‌گویند، اگر می‌خواهید یک ازدواج موفق داشته باشید، باید بدون چنین محرک‌هایی برای تشکیل زندگی قدم بردارید و درواقع هدف شما از این شروع تازه، تنها عشق‌تان به همسر آینده‌تان باشد وگرنه از چاله به چاه می‌افتید.

  می‌ترسید بهتر از او پیدا نکنید


بعد از مدت‌ها یک موقعیت خوب ازدواج پیدا شده و گمان می‌کنید اگر به او نه بگویید، دیگر نمی‌توانید با فرد بهتری آشنا شوید؟ هیچ حسی نسبت به او در دل‌تان نیست اما وقتی دو دو تا چهارتا می‌کنید، می‌بینید که او بهترین گزینه برای ازدواج است؟ اگر با چنین دلایلی به سمت ازدواج می‌روید، دست نگه دارید؛ شاید حق با شما باشد و نتوانید دیگر به چنین موقعیتی برسید اما آیا ارزش دارد که یک عمر بدون عشق زندگی کنید؟ گمان نکنید خواستگار امروز‌تان، آخرین فردی است که به شما پیشنهاد ازدواج می‌دهد. شاید بخت بهتری برای شما وجود داشته باشد و از آن بی‌خبر باشید.

  شناسنامه آزارتان می‌دهد؟


به سنی رسیده‌اید که دوستان‌تان سر خانه و زندگی‌شان رفته‌اند و گمان می‌کنید اگر مجرد بمانید، از قافله آنها عقب می‌مانید و دیگر جایی در جمع‌شان ندارید؟ از قضاوت دیگران می‌ترسید و اینکه در این سن هم به چشم یک فرد مجرد دیده شوید آزار‌تان می‌دهد؟ اگر پایان دادن به مجردی تنها انگیزه شما برای ازدواج است، باید بگوییم که در اشتباهید. ترس از تنهایی و نگرانی نسبت به نگاهی که جامعه به شما دارد، دلیلی منطقی برای ازدواج نیست. شاید شما با این انتخاب، به جمع متاهل‌ها وارد شوید اما ازدواجی که پشت آن انگیزه احساسی دیگری وجود نداشته باشد یا انتخاب فردی که با معیار‌های‌تان همخوانی ندارد و تنها قرار است نقش همسری را برای‌تان ایفا کند، نمی‌تواند به خوشبختی شما بینجامد.

باید این ارتباط را به جایی برسانم


شاید در دوره نامزدی به سر می‌برید اما هنوز ذهن‌تان پر از شک و تردید است؟ یک دنیا اختلاف کوچک و بزرگ دارید که هنوز نتوانسته‌اید حل‌شان کنید اما از طرف دیگر، گمان می‌کنید حالا که حرف‌تان همه جا پیچیده و همه انتظار دارند شما را زیر یک سقف ببینند، باید به ازدواج تن بدهید؟ احساس می‌کنید مدت طولانی‌ای نامزد بوده‌اید و دیگر نمی‌توانید بدون او زندگی کنید اما از طرف دیگر تصمیمی که برای ازدواج گرفته‌اید شما را هیجان‌زده و خوشحال نمی‌کند؟ اگر شما با چنین بهانه‌هایی برای برگزار کردن جشن عروسی‌تان تدارک می‌بینید، صبر کنید. دوره نامزدی دوره شناخت است و تنها مقدمه‌ای برای ازدواج نیست. حالا که این دوره را پشت سر گذاشته‌اید، باید بتوانید به این سؤال‌ها پاسخ بدهید: آیا شناختی که از او به دست آورده‌اید، به شما می‌گوید که همسر ایده‌آلی برای‌تان نخواهد بود؟ آیا هنوز به زمان بیشتری برای شناختنش نیاز دارید و فکر می‌کنید این دوره برای نامزدی‌تان کوتاه بوده‌است؟ اگر پاسخ شما به این دو سؤال مثبت است، قبل از آنکه فاجعه‌ای بیافرینید، در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید.

می‌خواهم انتقام بگیرم


یک نامزدی شکست خورده را پشت سر گذاشته‌اید یا از مردی که چند سال با او زیر یک سقف زندگی کرده‌اید طلاق گرفته‌اید؟ یعنی جدایی تلخ و آزاردهنده‌ای را پشت سر گذاشته‌اید و می‌خواهید با ازدواج با فرد دیگری، به این شریک قدیمی نشان دهید که هیچ نیازی به او ندارید و کسی هست که در زندگی شما را شاد کند؟ اگر دلایل شما برای بله گفتن به خواستگار جدید‌تان اینهاست، بیشتر فکر کنید. لجبازی با فردی دیگر یا انتخاب یک شریک تازه برای فرار از تنهایی، هرگز نمی‌تواند به خوشبختی شما منجر شود.

 چشم دیگران را خیره می‌کنم


خواستگاری با ویژگی‌های ظاهری خوب، شرایط مالی مناسب برای‌تان پیدا شده و احساس می‌کنید اگر با او ازدواج کرده و در جمع‌ها حاضر شوید، حسادت همه آدم‌های جمع را متوجه خود می‌کنید و چشم‌شان را با این انتخاب شایسته خیره می‌کنید؟ شما دوست دارید دیگران با دیدن همسرتان یک آه بکشند و به توانایی‌های‌تان در انتخاب چنین همسری احسنت بگویند؟می‌خواهید دیگران را شگفت‌زده کنید اما هنوز آن حسی که باید را به این خواستگار جدید ندارید و در شخصیتش ویژگی‌هایی می‌بینید که شما را آزار می‌دهد؟ اگر شما به خاطر شرایط اجتماعی، ظاهری، خانوادگی و شغلی یک فرد می‌خواهید با او ازدواج کنید و برای خودتان در کنارش اعتباری بخرید، باید بیشتر حواس‌تان را جمع کنید. درست است که دیگران همسرتان را با این شرایط می‌بینند اما آنچه در زندگی مشترک شما را راضی نگه می‌دارد، خود این فرد است که فارغ از شغل،خانواده و پولش در کنار شما می‌نشیند.

 باید جای خالی او را پر کنم

کسی که برای‌تان بسیار عزیز بوده را از دست داده‌اید و احساس می‌کنید دنیا شما را تنها گذاشته؟ از اینکه هر روز به یک خانه بدون او وارد شوید عذاب می‌کشید و هیچ کس شما را آنطور که می‌خواهید تسلی نمی‌دهد؟ فردی پیدا شده که می‌خواهد در این غم از دست دادن با شما شریک باشد و اجازه دهد که غصه‌های‌تان را با او قسمت کنید؟ شاید شما این احساسات را با عشق اشتباه گرفته باشید و فکر کنید هرکه می‌تواند شریک خوبی برای غم‌های‌تان باشد، شریک خوبی هم برای زندگی‌تان خواهد شد؟ اشتباه می‌کنید! شما در زندگی تنها به کسی احتیاج ندارید که این درد از دست دادن را برای‌تان تسلی دهد. اگر این احساسات دلیل شما برای انتخاب یک فرد است، باید کمی بیشتر به موقعیتی که دارید فکر کنید و نگذارید که غم‌های‌تان شما را به زندگی‌ای وارد کنند که تضمینی برای دوامش وجود ندارد.

 فکر می‌کنید بعدا درست می‌شود؟


نامزد یا خواستگار شما ویژگی‌هایی دارد که نمی‌توانید با آنها کنار بیایید؟ برای‌تان تصمیم می‌گیرد و شما را به اجرای‌شان مجبور می‌کند؟ عقاید‌تان را نادیده می‌گیرد و می‌خواهد مثل او فکر و زندگی کنید؟ شما را از آرزوهایی که دارید محروم می‌کند و برای‌تان خط و نشان می‌کشد؟ بددهن است و حرمت‌ها را نگه نمی‌دارد؟ خسیس است یا باتنبلی فرصت‌هایش را از دست می‌دهد؟ اگر نامزد شما این ویژگی‌ها را دارد و گمان می‌کنید که بعد از ازدواج می‌تواند آنها را تغییر دهد اشتباه می‌کنید. شما باید همسر آینده‌تان را همانطور که هست ببینید و احساس کنید با همین ویژگی‌ها و شرایطی که دارد برای‌تان قابل پذیرش است. باور کنید بعد از ازدواج معجزه نمی‌شود و همسر بدخلق شما، یک‌شبه به یک فرشته تبدیل نمی‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">