شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام 

امروز پیش یکی از دوستان داشتم فاکتور های خریدشون رو میدیدم که به نکته جالبی برخوردم . 

 

تا حالا فکر کردین داریم تو کشوری زندگی میکنیم که جریمه بجای ابزاری برای بازدارندگی ، مجوزی برای انجام خلاف مربوطه محسوب میشه ؟ 

 

میگین نه ؟ من براتون چند تا مورد عینی نقل میکنم بعدش نظرتون عوض میشه !


 1 ) عکس زیر همون فاکتوریه که حرفشو زدم . این فاکتور مربوط به خرید آهن آلات هست : 

 

 

 

شما هم دیدین که در اکثر مواقع ، میلگرد و تیر آهن توسط نیسان و با شکلی بسیار خطرناک و غیر اصولی حمل میشه و از جلو و عقب ماشین اینقدر ! زده بیرون . درسته ؟ خوب این کار خلافه و مامورین سختکوش پلیس راه چنین ماشینهایی رو جریمه میکنن ولی عجیب اینکه بعد از جریمه ، خودرو به مسیرش ادامه میده . 

این کار باعث شده تا متصدیان بنگاههای فروش آهن آلات هم روش زندگی مسالمت آمیز رو یاد بگیرن . تو هر کدوم از این دفاتر که وارد بشین تابلویی نصب العین قرار داده شده و زیر فاکتورها و اسناد خرید هم صریحا این مسئله عنوان شده که "جریمه طول بار به عهده ی شماست "  

یعنی چی ؟ یعنی اینکه نگرانی بابت انجام خلاف نداریم . خیلی راحت انجامش میدیم و در صورتی که مشتری بدشانس باشد و ماشین پلیس راه در مسیر باشد . جریمه خلافمان را میدهیم. 

یعنی خیلی راحت برای انجام خلاف و پرداخت جریمه قرارداد هم بسته میشود . این یعنی قانونمندی ! 

 

2 ) بچه که بودیم با اون مینی بوسهای فیات میرفتیم تبریز و برمیگشتیم . خوب یادمه که در یکه دکان تبریز وقتی بعد از پر شدن صندلیها فردی سرپا سوار میشد ، راننده از او میخواست که پیاده شود ولی مسافر مدکور میگفت : اگه جریمه کردن خودم میپردازم (البته ترکی میگفت) و بهمین سادگی قرارداد پرداخت جریمه به ازای انجام تخلف بسته میشد و ماشین حرکت میکرد ! 

 

3) یکبار در جاده چالوس پلیس راه نگرم داشت و گفت زنجیر چرخ داری ؟ عرض کردم خیر ! فرمود که ده هزار تومن جریمه میشی و کلی در مورد اینکه پلیس راه وظیفه دارد که از جان ما محافظت کند داد سخن داد و بنده بعد از دریافت قبض جریمه سوار شدم که برگردم (چون فکر میکردم که نمیذارن ادامه مسیر بدم) که پلیس مهربون مذکور داد زد : هوی !! کجا میری ؟ بیا راهتو برو 

با تعجب پرسیدم : الان که ده هزار تومن جریمه شدم دیگه محافظت از جونم با خودمه ؟ 

پلیس باهوش که متوجه کنایه موجود در حرفم شده بود گفت : ما به وظیفه مون عمل میکنیم . بقیش به ما مربوط نیست . مثل اینکه هوس کردی یه جریمه دیگه برات بنویسم ؟ 

 

4) مورد آخر که شاید خیلی ها مثل من تجربه اش کردند : زمانی در تهران جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک هزار تومن بود و صبح اول وقت رانندگان در ورودی طرح صف میکشیدند و افسر محترم راهنمایی و رانندگی می آمد و دونه دونه قبض های هزار تومانی جریمه را مینوشت و میداد دست راننده و وی هم تشکری میکرد و با خیال راحت وارد طرح میشد . این بارز ترین نمونه ای بود که برای همه قابل لمس بود و جریمه قبل از انجام خلاف صورت میگرفت .. 

 

نظر شما چیه ؟ بهتر نیست نهاد های محترم اگه فرصت دارند بشینن یه آئین نامه خلافکاری هم تدوین کنند با کلی بند و لایحه و الصاقیه و ماده و تبصره ؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">