شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام ...


چند وقت پیش از قول یک برادر مسئولی اعلام شد که ممکن است مبلغ یارانه را زیاد بکنند یا بالعکس پرداخت آن را از بیخ متوقف بکنند.


همچنین از قول یک برادر مسئول دیگری همچین شایع شد که اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها انجام نشود، از سال دیگر حدود 15 درصد به قیمت آب و برق افزوده خواهد شد که ما همان موقع از رسانه غیر ملی دو نکته را در این راستا شدیداللحن اعلام کردیم:


یکم: خداخدا کردیم که یک مقامات مسئولی بالاتر از آن برادران مسئول (که نخواستیم نامشان فاش شود) پیدا شوند که این پیش‌بینی را در هوا خنثی بفرمایند. یعنی یک حرف قشنگی بزنند که فی‌المجلس روی دست آن حرف‌ها بزند. علی القول برادر شاعری: «هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود». سوراخ و سمبه‌ها را بگردید، بالاخره یک چند تا گرانی و نگرانی مختصری پیدا می‌شود که دیگر بعضی‌ها هوس نکنند در رابطه با برخی گرانی‌های نامعلوم آینده دست به پیش‌بینی بزنند. که چی؟ که لابد ملت بخشی از پول یارانه‌اش را هم برای آینده‌اش کنار بگذارد. غیر از آن مقداری که الان دارد برای حال خود استفاده می‌کند.
 
دوم: به نیابت ملت عرض و فرض کردیم که 15درصد افزایش نرخ قبض آب و برق که هیچ، حاضریم 20درصد گران‌تر بشود، اما عجالتا مرحله دوم هدفمند کردن را پیاده نکنند. همین قدر که هدفمند کردند یارانه‌ها را فعلا کفایت می‌کند. مرحله دوم بماند برای زمان مقتضی و مناسب دیگر که مجلس و کارشناسان مختلف نظر مساعد بدهند. نباید از هول هلیم، داخل دیگ افتاد. فردا هم روز خداست.
 
خبر واصله: خوشحالیم که دو مسئول بالاتر بلافاصله وارد گود شدند و دو شایعه موجود را در نطفه تکذیب کردند و گفتند که نخیر، همچین نیست. بله، دریکی دو روز گذشته، مقامات ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی، هرگونه تصمیم درخصوص افزایش یا قطع یارانه‌های نقدی را تکذیب کردند. نکته مشترک این اظهارات همچنین تصمیم نگرفتن دولت راجع به افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود.
 
بسته پیشنهادی: الحمدلله خود مسئولان از سرعت عمل بالایی در جهت کشف و شناسایی و خنثی‌سازی برخی شایعات زودرس برخوردارند؛ اما به هر حال این دلیل آن نمی‌شود که ما به وظیفه معمول خود عمل نکنیم. چه وظیفه‌ای؟... ارائه راهکار و رهنمود در قالب یک بسته پیشنهادی شیک و پیک، ولو در حد دوفقره؛ چنان که ذیلا ملاحظه می‌کنید:
 
1 قشنگ بودن هماهنگی: هر مسئولی پیش از هرگونه پیش‌بینی فراتر از نوک بینی، حتما خود را ملزم به مشورت و هماهنگی با سایر مسئولان علی‌الخصوص مسئولان همان وزارتخانه ذی‌ربط بداند. یک چیزی نگوید که فردا مسئول مافوقش آن را تکذیب کند. گاهی آدم می‌آید فراتر را پیش‌بینی کند، جلو بینی خود را نمی‌بیند.
 
2 یارانه بدون شایعانه: نیازی به تولید شایعه همراه با یارانه نیست. لذتش را کم می‌کند. باور بفرمایید الان ملت نه صحبت از کاهش یارانه دارد، نه افزایش آن. بیشتر گپ و گفت‌ها درخصوص کاهش برخی قیمت‌ها و جلوگیری از پاره‌ای افزایش قیمت‌هاست. می‌ترسیم باز 2000 تومان در جیب ما گذاشته شود و 20 هزار تومان روی قیمت‌ها بیاید.


والسلام !


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">