شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

 پیش‌بینی آینده در کشور ما کلا یک امر محال است، چون زیاد چیزی روی حساب و کتاب نیست جز «شایعات» که بر خلاف تصور قدیمی ما در حال حاضر کاملا به واقعیت تبدیل می‌شود! شاید این اخبار در 5 سال آینده در سایت‌های خبری منتشر شد؛ 5 سال بعد...


سهمیه ویژه پرسپولیسی‌ها
مدیر عامل پرسپولیس که رییس ستاد سوخت هم هست، از واریز سهمیه مهر خودروها در تاریخ 20 مهر خبر داد و گفت: سهمیه ماهیانه هر خودروی سواری بدون تغییر همان 6 لیتر است. موتور سیکلت‌ها یک لیتر و خودروهای سواری نیز به صورت خودگردان باید سوخت تهیه کنند. وی همچنین از واریز سهمیه «برد پرسپولیس» برابر تیم نابینایان «نخ‌ریسی ازگل» و صعود این تیم به دسته سوم فوتبال خبر داد و گفت: با تصویب هیئت دولت، سهمیه ویژه برد چشمگیر پرسپولیس و صعود به دسته سوم، 20 لیتر سهمیه «شیتیل» برای اعضای تیم و 25 لیتر سهمیه «صفا» در کارت سوخت مردم شارژ می‌شود.



خرید مرغ با سکه
معاون کل بانک مرکزی اعلام کرد: با مرغ فروشی‌ها توافق شده که خرید مردم با سکه طلا امکان پذیر باشد و مشکلی به لحاظ ارائه پول نقد در هنگام خرید پیش نیاید. وی افزود: نیم بهار آزادی طرح مرغ را به زودی روانه بازار می‌کنیم تا مبادلات مرغی به صورت انحصاری و ملی انجام شود. این مقام مسئول از رشد قیمت مرغ هم ابراز ناراحتی کرد و خواستار برخورد با خاطیان شد. به گفته وی این روند افزایش در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است. وی همچنین افزایش قیمت دلار و فروش آن در بازار به قیمت هر دلار یک ایران چک 50 هزار تومانی را افزایش حبابی دانست و گفت: داریم درستش می کنیم.



انجمن توسعه پایدار
دبیر کل انجمن ریزگردهای ماندگار، توسعه پایدار از برگزاری ششمین همایش بین المللی «ریزگردها، توسعه پایدار و همسایه‌های مایه‌دار» خبر داد و گفت: با دستور شخص رییس جمهور پیگیر کار ریزگردها هستیم و به زودی نتایج خوبی را همراه با خبر خوشی به مردم خواهیم داد. وی افزود: بحث اول ما نگرانی درباره «مردم» و راه‌های برون رفت از بحران این ریزگردها، در سریع ترین شکل بدون در نظر گرفتن هزینه است.



ثبت‌نام تمدید شدمدیر کل امور مسکن ویژه تهران از تمدید مهلت ثبت نام خبر داد و گفت: با توجه به آغاز پروژه ساخت 10 هزار مسکن در منطقه تهران‌ته(تهرانسر سابق) و استقبال خیلی خوب مردم، مدت ثبت نام تمدید شد. وی شرایط ثبت نام را همان شرایط 5سال قبل بعلاوه ارزش افزوده اعلام کرد. وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای ثبت نام تاکنون حدود سه هزار نفر از مردم تهران برای این طرح ثبت نام کرده‌اند.



مرتضوی پاسخ داد
یک نماینده مجلس دوازدهم با انتقاد از بی توجهی به افکارعمومی خواستار برخورد شدید با رییس سازمان تامین اجتماعی شد. وی با اشاره به گفتگوی ویژه خبری شب گذشته سعید مرتضوی از رسانه ملی هم انتقاد کرد. مرتضوی شب گذشته در 53 دقیقه برنامه گفتگوی ویژه، شایعه برکناری از «تامین اجتماعی، ستاد هماهنگی کالا و خدمات، گمرک ایران، اتاق بازرگانی و شعبه دو بازرسی کل کشور» را تکذیب کرد و ضمن تشریح برنامه های خود برای حضور در ایران خودرو، از همراهی دولت و مردم تقدیر کرد.



اخبار بیست و سی


- آمریکا همچنان در حال فروپاشی
وضعیت بحرانی اقتصاد در ایالات متحده آمریکا، مردم این کشور را دچار سردرگمی و ریاضت اقتصادی کرده است. مردم امریکا 7 سال است زیر فشار سنگین اقتصادی کمر خم کرده‌اند. رییس جمهور امریکا در پیامی از مردم خواست کمتر خرید کنند! وی البته نگفت چرا همبرگر مک دونالد از 2 دلار در سال 2012 به 3.5 دلار در سال 2017 رسیده است!
- شاخص بورس در تهران ترکید
به گزارش خبرنگار ما با وجود بحران وحشتناک اقتصادی در جهان و همچنین رکود مالی و ورشکستگی اکثر بورس‌های منطقه، شاخص بورس تهران دیشب ترکیدو به بالاترین حد در 60 سال اخیر رسید به طوری که تابلوهای بورس توان نمایش نمودار میله‌ای این شاخص را نداشتند.
- خبرنگار ما از لندن امشب هم با دست پر میهمان شما شده:
افزایش بهای سوخت، و داد مردم...اینجا پمپ بنزین مرکزی شهر ملکه همیشه زنده است! مردم در صف‌های طولانی به نشانه اعتراض، اعتصاب کرده‌اند. افزایش ناگهانی قیمت بنزین علت عصبانیت آنهاست.
مردم(زبان محلی با ترجمه شیوای فارسی): من واقعا ندارم! از کجا بیارم این 25 سنت افزایش هر لیتر را بدهم.
مردم(زبان محلی با ترجمه شیوای فارسی): خدا از ملکه نگذرد که زندگی را برای ما تلخ کرده. خیر نبینه! من مجبور شدم به جای هفته‌ای 30 لیتر، هفته‌ای 25 لیتر بنزین بزنم، به کی باید بگم؟
مردم(زبان محلی با ترجمه شیوای فارسی): ای کاش ما هم سال‌ها قبل، بنزین را سهمیه‌بندی کرده‌بودیم...یکی از اقوام من در ایران زندگی می‌کند و واقعا به حال او غبطه می‌خورم. زنده باد ایران.
مردم(زبان محلی با ترجمه شیوای فارسی): اگر همینطوری پیش برود؛ من ماشینم را می‌فروشم. همسرم افسرده شده. چه کسی جوابگوی گریه‌های همسر من است.
این هم مامور پمپ بنزین است. او بی اعتنا به ناراحتی مردم و در حالی که پول می‌شمرد با بی ادبی به دوربین ما گفت: برو پی کارت!
بریتانیا در سه سال گذشته دو بار بنزین را گران کرده است. یکبار 10 سنت و این بار هم 15 سنت. برخی کارشناسان فروپاشی بریتانیا و ناتوانی در مدیریت اقتصادی را علت اصلی این انحرافات اقتصادی عنوان می‌کنند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">