شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام


حتما شما هم خبر دارید که وزیر راه و شهرسازی که در بحبوحه زلزله آذربایجان همراه احمدی نژاد به مکه رفته بود تا حج مستحبی به جای بیاورد ، روز 28 مرداد ، یعنی یک هفته بعد از زلزله ، به مناطق آسیب دیده رفت. 


او که در آن ایام به خاطر این تأخیر ، تحت انتقادات شدید افکار عمومی قرار داشت ، شاید برای رهایی از موج نقدها ، وعده ای ناممکن به سیاهه بلند بالای وعده های دولت دهم افزود: دو ماهه ، مناطق زلزله زده را می سازیم ، زلزله زده ها ، فصل سرما را در خانه های خود خواهند بود ؛ من اطمینان می دهم!



و اما.......

اینک ، نه دو ماه ، که سه ماه از آن روز و آن وعده شیرین می گذرد و آخرین خبر این است که هلال احمر اعلام کرده است برای زلزله زده ها چادرهای جدید می فرستد ولباس گرم بین شان توزیع می کند.

علی نیکزاد ، خود آذری است و قطعاً می داند که سرمای اهر و ورزقان یعنی چه و حتماً چند روز پیش این را هم شنید که ورزقان سردترین نقطه ایران اعلام شد و دمای هوا در آن به صفر هم رسیده است. 

کسانی که وعده نیکزاد را در میانه فصل گرما باور کردند ، شاید به همین گمان بود که او خود اهل همان مناطق است و عمق فاجعه را می فهمد و از این رو ، خود را به آب و آتش خواهد زد تا هموطنانش زمستان طاقت فرسای کوهستان های آذربایجان را در چادرها نلرزند.




اما نیکزاد نیز سنت دولت احمدی نژاد در دادن وعده های بی پشتوانه را نشکست و دو ماهش سه ماه شد و خانه ها ، چادر شدند و آب هم از آب تکان نخورد!

سخن این نوشتار البته نقد "وعده ی داده شده و انجام نشده" نیست ، چه آن که در این مملکت ، اگر وعده ای سر وقتش محقق شد ، جای تعجب دارد و از این روی ، نیکزاد ، کاری خلاف عرف نکرده که شایسته نکوهش باشد ؛ او در سرزمین وعده ها ،همانند دیگران ، وعده ای داده و رفته است ، همین!

سخن اصلی این است که کسی چون وزیر راه و شهرسازی ، که سال ها در مسکن مهر فعالیت داشته است و زیر و بم ساخت و ساز را می شناسد و می داند که دو ماهه ساختن امری محال است ، چرا باید چنین سخن گرافی بگوید؟!

اگر مثلاً فلان معاون رئیس جمهور این وعده را می داد ، شاید می شد چنین توجیه کرد که در جریان جزئیات کار نیست و حرفی گفته است ، ولی وزیر راه و شهرسازی که می داند آجر روی آجر گذاشتن چقدر کار و زمان می برد ، چرا چنین بی محابا سخن می گوید و بدتر این که "اطمینان" هم می دهد؟!

مگر وزیر نمی دانسته که آواربرداری ، تشکیل پرونده ، طرح و نقشه ، تأمین اعتبار ، تهیه مصالح ، مهیّاسازی نیروی انسانی ، پی ریزی ، ساخت و نهایتاً تحویل ، پروسه ای زمان بر است و با شرایط موجود ، ناممکن؟!

به گزارش عصرایران،اگر نمی دانسته که عذر بدتر از گناه است که بعد از سال ها مدیریت پروژه های مسکن در کشور ، هنوز نمی داند که احداث واحدهای مسکونی برای زلزله زدگان ، چقدر زمان می برد؟ اگر هم می دانسته و آگاهانه چنین وعده غیرصادقانه ای داده که سخن ، به جز از شرمساری و تأسف نباید گفت!

وقتی مردم می بینند که وزیر مملکت ، رسماً و صراحتاً و با اطمینان ، از ساخت دو ماهه خانه های تخریب شده خبر می دهد و بعد از سه ماه ، چادرهای جدید به زلزله زده ها می دهند ، آیا حق ندارند نسبت به صداقت دولتمردان مردد شوند؟
کاری که چنین رفتاری با اعتماد مردم انجام می دهد ، هرگز رسانه های بیگانه که با هدف اعتماد زدایی فعالیت می کنند نتوانسته اند انجامش دهند. قرار نبود زلزله خانه های مردم را ویران کند و مسوولان هم اعتمادشان را!

ای کاش مسوولان ما ، در کنار همه هنرهایی که دارند ، "سکوت" را نیز می آموختند که هم خودشان سنگین تر بودند ، هم ملت آسوده تر!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">