شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

صبح روز دوشنبه ، یعنی حدودا 40 ساعت بعد از زلزله مهیب اهر و ورزقان و هریس و طبق اعلام سازمان انتقال خون در مورد نیاز مبرم به تمتم گروههای خونی ، برای اهدای خون به سازمان انتقال خون تبریز ( روبروی مسجد کبود ) مراجعه کردم اما .......


بعد از کلی گشتن در ترافیک سنگین این محدوده ، بالاخره یکی از پارکبانهای عزیز لطف کرد و جا پارک بهم معرفی کرد و یک قبض سیصد تومنی هم برامون صادر کرد . با خوشحالی از موفقیت کسب شده !  به درب اصلی سازمان انتقال خون مراجعه کردم .


در بدو ورود با میزی دم در ورودی ساختمان مواجه شدم که سه خانم پشت آن بودند و داشتند با پسر بچه ای که علی الظاهر فرزند یکی از آنان بود "نون ببر کباب بیار" بازی میکردند !


سلامی کردم و جوابی شنیدم . گفتم برای اهدای خون مراجعه کرده ام و یکی از همان بانوان فرمودند که نیازی به خون نداریم !


اولش فکر کردم شوخی کرده اند و درخواستم را دوباره مطرح کردم که اینبار با لحنی تند تر همان جواب قبلی داده شد .


سوال من اینجاست که حتی در زمانی که حادثه ای اتفاق نیفتاده باشد ، مردم تشویق به اهدای خون میشوند ، چون علاوه بر نیاز همیشگی بیمارستانها به خون ( که گاها بعضی عملها به دلیل نداشتن خون جایگزین کنسل میشود) ، همیشه فراورده های خونی از جمله پلاکت مورد نیاز بوده است و با توجه به تعداد بالای بیماریهایی که منشاء خونی دارند (مانند تالاسمی) ، این نیاز همیشه با شدت احساس میشود و زمانی که زلزله اتفاق افتاده و چندین هزار مجروح در بیمارستانهای همین شهر بود ، چطور بانک خون این سازمان محترم تکمیل بوده است ؟


امیدوارم مسئولین امر بجای دادن آمارهای بسیار امیدوار کننده ! و کسب نشان های افتخار و دریافت تشویقنامه های انبوه ! این فرصت پیش آمده را که از احساسات پاک مردم و حس نوعدوستی آنها سرچشمه میگیرد ارج بیشتری بنهند.


زیاده عرضی نیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">