شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

سلام

خبری جالب از قول استاد معتضد ( به نقل از روزنامه قدس) چاپ شده بود که برای من خیلی جالب بود . مطمئنم برای شما جالب تر هم هست . اول بریم تو بحر این کاریکاتور زیبا بعدش اون مطلب رو تو ادامه مطالب تقدیمتون میکنم :


وضعیت مردم قبل و بعد از انتخابات :



 و اما اصل ماجرا ...

نشر خبری بدین شگفت انگیزی به نقل از پایگاه خبری بولتن، آن هم در ستون جالب و خواندنی اخبار ویژه تکانم داد. برایم باور کردنی نبوده و نیست. امیدوارم این خبر نادرست باشد یا تکذیب شود.«در حالی که وامهای بلاعوض 100 میلیون تومانی نمایندگان مجلس هشتم هنوز هم با اعتراضهای فراوانی روبه رو است، در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده تا تسهیلات 200 میلیارد تومانی برای دفاتر منتخبان مجلس نهم و همچنین خانه های مسکونی آنها اختصاص داده شود که اعضای کمیسیون تلفیق با این موضوع مخالفت کرده و آن را به صورت تسهیلات مصوب کردند!
یک عضو کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس این مصوبه کمیسیون تلفیق برای هزینه های دفاتر، اسکان و همچنین امکانات رفاهی و ایاب و ذهاب نمایندگان حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که اگر بین 290 نماینده تقسیم شود، به هر نماینده حدود 700 میلیون تومان تسهیلات اهدا خواهد شد.»
چه خبر است؟ چه جشن و سور و ساتی به راه انداخته اید؟ باور کنید، سرم سوت کشید. در کشوری که هر روز مردم صد بار لرزانده می شوند که قرار است در مرحله دوم هدفمندی، قیمت برق، آب و گاز و مخابرات چند برابر شود، در کشوری که خرید آپارتمان 50 متری به کابوس وحشتناک مردم بی خانمان تبدیل شده و یک مشت دلال مسکن راحت طلب و بساز بفروش، بی اعتنا به دولت و «وزارت راه و مسکن و شهرسازی و ترابری و هواپیمایی و دریانوردی و بندرسازی و هواشناسی» جان ملت را در شیشه کرده اند و آپارتمانی متری حداکثر یک میلیون را به دو میلیون، سه میلیون و چهار میلیون رسانده و به شیوه آلکاپون بدون هیچ گونه ترس، یک آپارتمان را به سه خریدار می فروشند و آنها را راهی دادگستری می کنند، برای نمایندگان مجلس نهم 200 میلیارد تومان تسهیلات قایل می شوند؟!
برای اسکان لازم نیست برای هر نماینده در هر دوره خانه در تهران خریداری یا رهن شود. مجلس شورای اسلامی یک مجتمع مسکونی بزرگ با 290 واحد یا چند مجتمع مسکونی که 290 آپارتمان داشته باشد، خریداری کند. 25 نماینده تهران را از 290 نفر کسر کند باقی را به مدت چهار سال رایگان در اختیار نمایندگان محترم هر دوره بگذارد. پس از پایان هر دوره آن را تحویل گرفته، زنگ بزند، مرمت کرده و برای نمایندگان دوره بعد آماده کند.
تسهیلات 700 میلیون تومانی برای هر نماینده دل مردم ایران را می سوزاند. آخر چه لزومی دارد 200 میلیارد تومان از بودجه کشور صرف این تشریفات شود؟ چرا این تسهیلات را به جزایر جنوب نمی دهید که دندان تیز طمع شیوخ اماراتی نسبت به جزایر ایرانی کند شود و این قدر شور و التهاب برای بلعیدن آنها نشان ندهند. باور کنید من برای اولین بار به روزنامه صدیق و پاک و منعکس کننده دردها و آلام مردم شک کردم که دارد نشر اکاذیب می کند و موجبات تشویش افکار عمومی را فراهم می آورد!
نمایندگان آن دوره صد میلیون تومان تسهیلات گرفتند. در کشوری که بانکها از دادن چهار میلیون وام اضطراری به جوانان در حال ازدواج مضایقه می کنند، دل مردم بسیار به درد آمد.
آقای بادامچیان گفته بود، مجلس هشتم مجلس آرامی بود !مجلس آرام یعنی مجلسی که در برابر همه کارهایی که سر و صدای مردم را درمی آورد سکوت کند و لبخند بزند و این مناقشات پایان دوره مردم را خشنود نکرد. حدود 190 نماینده نتوانستند وارد مجلس نهم شوند، زیرا کارنامه درخشانی نداشتند و وکیل المله نبودند. من امیدوارم کمیسیون تلفیق این شایعات را که سوژه به دست رسانه های خارجی می دهد، تکذیب کند. مگر می شود انسان نماینده مجلس شود و خودرو نداشته باشد و دولت برایش خودرو بخرد؟ مگر می شود یک داوطلب نمایندگی مجلس اجاره نشین باشد؟ این قدر به فکر تقلید از مجالس آمریکا و چند کشور دیگر مولتی میلیارد جهان نباشیم. ما مسلمان و ایرانی هستیم و با آنها فرق داریم!
اگر نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا دفتر کار دارند، برای اینکه آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است و میلیاردها دلار عایدات فقط از بابت مالیات دارد. چرا نمی روید مجلس لردان و مجلس مبعوثان بریتانیا را نگاه کنید که از همان سالن قدیمی مربوط به قرن 16 و 17 میلادی استفاده می کنند و نمایندگان تنگ هم می نشینند و در سالن کهنه چهارصد ساله اجتماع می کنند؟
چرا به عمارت مجلس عالی هند سری نمی زنید که ساختمان آن مربوط به قرن نوزدهم یا اوایل قرن بیستم است؟ به خدا هزینه کردن دویست میلیارد تومان و تقدیم 700 میلیون تومان به هر نماینده، اسراف و تبذیر بیت المال است.
مردم هزار نوع گرفتاری دارند. خجالت آور است که کارگرانی جلوی در مجلس می ایستند و گریه می کنند که 34 ماه است حقوق نگرفته اند، بعد هنوز مجلس تشکیل نشده، قرار می شود 700 میلیون تومان به هر نفر از انتخاب شدگان تسهیلات داده شود تا اموراتشان لنگ نماند! این بذل و بخششها فاصله وکلا را با موکلان صد چندان می کند. امید مردم را از مجلس قطع نکنید. من امیدوارم هر چه زودتر این خبر تحریک آمیز تکذیب شود.
بی انصافها نکردند همان 100 میلیون تومان را تصویب کنند. آن را هفت برابر کرده اند انگار تورم و گرانی فقط خاطر نازنین وکلا را مشوش می کند!


مطلب دیگری که نویسنده وبلاگ را بد جور بفکر فرو برده اینه که اگر نمایندگان نازنین بخواهند خدای نکرده این وام را پس بدهند . و بانک اعطا کننده تسهیلات هم حتی یک ریال بهره ( ببخشید کارمزد) از آنها نگیرد ، و این رقم را تقسیم بر 48 ماه دوره نمایندگی این عزیزان بکنیم ، بایستی هر ماه 14583333 (چهارده میلیون و پانصد هزار تومان) قسط وام بدهند و از آنجائیکه هر نماینده در هر ماه فقط  دو میلیون تومان ناقابل حقوق میگیرد !!!! باید از الان همشهریان و مردم عزیز بفکر این عزیزان باشند که خدای نکرده یک موقع بانک اموالشان را به بهانه تاخیر در پرداخت اقساط وام توقیف نکند.


همین !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">