شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

قبول مسئولیت نوشته ها کافی نیست. اهل قلم در قبال تمام چیزهایی که باید می نوشتند ، اما به هر دلیل ننوشته اند نیز مسئولند

شبستر از زاویه ای دیگر (SHABESTAR)

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابستگی به هیچ حزب - گروه - ارگان - NGO - نهاد دولتی یا خصوصی و یا تشکلهای سیاسی و اجتماعی ندارد. وامدار هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی نبوده و مسئولیت مطالب نوشته شده را بعهده میگیرد . چنانچه فردی به عنوان یا محتوای مطلبی اعتراض داشته باشد ، نویسنده متعهد است اعتراض وی را (چنانچه خلاف ادب و عرف و هنجارهای جامعه نباشد) در ذیل همان مطلب درج نماید .

آخرین نظرات
  • ۲۲ مهر ۹۹، ۱۶:۴۸ - محمد مانی
    ۱۹۷😎

اگه پست قبلی رو با عنوان ورود به شبستر خونده باشین حتما میپرسین ورودی دیگه شبستر چی؟ بله . درست میگین . الکی که نیست . چند تا ورودی داره !

اگه از ارومیه به سمت شبستر حرکت کنید بعد از 180 کیلومتر و اگه از سلماس حرکت کنین بعد از 90 کیلومتر به همچین تابلویی میرسین :



تشریف بیارین بقیه مسیر رو تو ادامه مطالب با هم بریم ....

یه ذره دیگه جلوتر برید و اون پیچ هولناک ! ورودی شهر رو رد کنین منظره مقابلتون باید اینجوری باشه و اگه نیست شهر رو اشتباهی اومدین :




دوباره به شبستر خوش اومدین . اول ببینیم این گروه تابلوها تو ورودی شهر چیه:





از سمت چپ: اولیش که یه پیام خوشامد و آرزوی اقامت خوش در شبستره ، وسط پائین تبلیغ بیل مکانیکی و جرثقیل های سنگین ! و وسط بالا(بزرگه) یه تابلو زیبا کار مشترک شهرداری و بنیاد شهیده که عکس چند تا از شهدای شبستر روش کشیده شده .

اما اون سمت راستیه : این تابلو فعلا خالیه و منتظر یه مناسبت یا جمله زیباست که یکی بیاد محض رضای خدا روش بنویسه (خداییش این تابلو چطور از دست شورای شهر در امان مونده خدا میدونه) که این مورد نمایی از دوراندیشی شهرستان را به نمایش میذاره !

اگه تو همین لحظه که دارین این تابلوها رو میخونین سرتونو بچرخونین اینور جاده (خروجی شهر) چیز جالبی میبینین :


به جون خودم این تابلوهای اون یکی ورودی نیست ها -  معمولا طول مسافتی از جاده که در دست تعمیره رو این تابلوها نوشته میشه و بعد از تعمیر هم برش میدارن ولی چون عملا جاده های منطقه همیشه ! در دست تعمیرن ترجیح داده شده که این تابلو اینجا تا ابد بمونه تا اولا راننده ها در طول مسیر آرومتر برونن و در ثانی کلی هم کلاس داره . نه؟

خوب برگردیم اینور و به ورودی شهر بپردازیم . ورودی سمت راست یه سری آثار و ابنیه تاریخی و دیوارهای کاهگلی نیمه خراب وجود داره که قراره چند سال بعد در فهرست آثار باستانی شهر ثبت بشه و یکی از جاذبه های توریستی بحساب میاد . ولی درست زمانی که آدم میخواد از این آثار لذت ببره این تابلو یهو سبز میشه :



بهتون توصیه میکنم این تابلو رو خیلی خیلی جدی بگیرین. تابلویی صادقانه تر از این تو این شهر وجود نداره ! منتها 2 مطلب رو باید در نظر داشته باشین

1 - منتظر سرعت گیر خاصی نباشین چون کل مسیر با چاله چوله ها و ناهمواریهای اساسی! به عنوان سرعت گیر عمل میکنه

2 - اگه قصد اقامت موقت یا دائم تو شبستر دارین این تابلو رو همیشه نصب العین قرار بدین و کلمه "تمام مسیر"  رو به " تمام شهر" تغییر بدین .

جالبه که اینم به اطلاعات عمومیتون اضافه کنم همونطور که بعضی از شهر ها با ویژگی خاصی مشهور شدن  - مثل یزد : شهر بادگیرها - شبستر هم در گویش افرادی که از اینجا رد میشن به "شهر سرعت گیر ها"  معروف شده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">